افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

بخش کشاورزی به کارهای زیربنایی نیاز دارد وزیر نیرو در بخش کشاورزی کار کمی انجام داده است

  • کد خبر : 401704
بخش کشاورزی به کارهای زیربنایی نیاز دارد وزیر نیرو در بخش کشاورزی کار کمی انجام داده است

بازار؛ گروه کشاورزی: در حالی که بخش کشاورزی کشور با مشکلات عدیده ای همراه است، بسیاری از کارشناسان پیشنهاداتی را برای اجرای اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای رفع برخی از این مشکلات ارائه می دهند. این در حالی است که یکی از انتقادات اصلی وزرای سابق وزارت جهاد، عدم استفاده از پتانسیل تشکل های مردمی […]

بازار؛ گروه کشاورزی: در حالی که بخش کشاورزی کشور با مشکلات عدیده ای همراه است، بسیاری از کارشناسان پیشنهاداتی را برای اجرای اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای رفع برخی از این مشکلات ارائه می دهند. این در حالی است که یکی از انتقادات اصلی وزرای سابق وزارت جهاد، عدم استفاده از پتانسیل تشکل های مردمی برای حل مشکلات بود.

علیرضا الوندی کارشناس ارشد کشاورزی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به رویکرد وزیر جدید و پیشینه ای که از وزرای قبلی داریم، معتقدیم که اولاً وزیر جدید باید وارد شود. نکته ای که پشت درهای بسته است تا بخش کشاورزی تصمیم نگیرد.

بدون زیرساخت توسعه وجود ندارد

الوندی افزود: به نظر من تنها راه نجات بخش کشاورزی از وضعیت فعلی ناشی از یک سری کمبودها و سوء مدیریت ها این است که کارهای زیربنایی انجام شود یعنی بخش کشاورزی درخواست زیرساخت ها را بدهد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وزیر نیرو استفاده از پنکه و روش های سنتی تری را در تابستان که کمبود برق داریم توصیه می کند! این قطعاً چشم اندازی نیست که بخواهد زیرساخت ایجاد کند. در حالی که این امر بدون زیرساخت های توسعه محقق نخواهد شد.

وزیر جهاد از وزارت نیرو مطالباتی را مطرح کند

الوندی افزود: در کشوری که در تمام طول سال آفتاب دارد، چرا نیروگاه خورشیدی نصب نمی شود تا بتوانیم از این انرژی رایگان استفاده کنیم؟ از سوی دیگر وزارت نیرو باید پاسخ دهد که چرا برق چاه های آب کشاورزی را قطع کردند و خسارت های جبران ناپذیری به کشاورزان وارد کردند.

وی ادامه داد: معتقدیم در این موارد وزیر جهاد کشاورزی باید از وزیر نیرو مطالبه کند و شاید کارهای زیربنایی در این زمینه انجام دهد. ما نمی توانیم به گذشته برگردیم! ما باید جلو برویم و این کشور برای پیشرفت به کارهای زیرساختی نیاز دارد.

الوندی خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی علاوه بر مطالبه گری از وزارت نیرو باید بتواند از توان بالقوه مردم استفاده کند و درها را نبندد که وزرای قبلی می توانند کمک کنند. از طرفی ما به عنوان کارشناسان کشاورزی در صورت درخواست می توانیم کمک کنیم.

عضو کارشناسان کشاورزی استان تهران: معتقدیم وزیر نیرو در حوزه کشاورزی کم کاری انجام داده است، در حالی که در حوزه آب می بینیم برنامه ای برای آب های کشور ندارد در حالی که دنیا از آب شیرین استفاده می کند. آب را به گردش درآورید و چندین بار از آب استفاده کنید. آنها می چرخند و سپس اجازه خروج را می دهند و این اقدامات فقط با انجام کارهای زیربنایی انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم وزیر نیرو در حوزه کشاورزی کم کاری کرده است، افزود: در حوزه آب شاهد هستیم که برنامه ای برای آب های کشور ندارد در حالی که در دنیا از گردش آب استفاده می شود. آب شیرین و چند بار مصرف، شارژ و سپس اجازه خروج داده می شود و این اقدامات تنها با انجام کارهای زیربنایی انجام می شود.

این کارشناس کشاورزی استان تهران معتقد است: اینکه ما آب نداریم کذب است و صحت ندارد.

الوندی گفت: بر اساس آمارها 60 میلیارد مترمکعب از 420 میلیارد مترمکعب بارندگی سالانه کشور به دریاهای شمال و جنوب می رود و از دسترس آنها خارج است. در حالی که در دنیا آب با روش های نوینی مانند گردش آب شیرین ذخیره و مصرف بهینه می شود. مثلاً در محل تلاقی آب شیرین و شور، آب شیرین در فصول رشد پمپاژ و استفاده می شود و پس از کشت وارد دریا می شود.

و افزود: سوال اینجاست که چرا از این روش ها استفاده نمی کنیم؟ یعنی باید از روش های جدید برای صرفه جویی در مصرف آب در فصل بارندگی استفاده کنیم و در فصل رشد از آن استفاده کنیم. مسئله مهم اینجاست که باید از دانش روز در حوزه کشاورزی استفاده شود و وقوع چنین اتفاقی نیازمند زیرساخت های بهداشتی، سرمایه گذاری و بسیاری مسائل دیگر است که وزیر جهاد کشاورزی باید از دولت مطالبه کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.