افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

وابستگی صنعت خودروسازی جهانی به قطعات الکترونیکی چینی ریزتراشه های چینی هیچ تاثیری بر صنعت خودروسازی این کشور ندارند.

  • کد خبر : 401609
وابستگی صنعت خودروسازی جهانی به قطعات الکترونیکی چینی ریزتراشه های چینی هیچ تاثیری بر صنعت خودروسازی این کشور ندارند.

امید محمدی; بازار: اخیرا خبری مبنی بر الزام صنعت خودروسازی چین به استفاده از «ریزتراشه» تولید شده در این کشور منتشر شده است. این خبر را می توان بازی جدید چینی ها با ترفند ریزتراشه ها برای وابستگی به صنعت خودروسازی کشورشان دانست. به عبارت دیگر استفاده از ریزتراشه های چینی به معنای انحصار استفاده […]

امید محمدی; بازار: اخیرا خبری مبنی بر الزام صنعت خودروسازی چین به استفاده از «ریزتراشه» تولید شده در این کشور منتشر شده است. این خبر را می توان بازی جدید چینی ها با ترفند ریزتراشه ها برای وابستگی به صنعت خودروسازی کشورشان دانست. به عبارت دیگر استفاده از ریزتراشه های چینی به معنای انحصار استفاده از قطعات الکترونیکی در خودروهای تولید شده در این کشور است. در زمینه خودروهای الکتریکی و ریزتراشه ها، چینی ها در حال جنگ با صنایع خودروسازی و الکترونیک غربی هستند، رشد فناوری ریزتراشه در چین ممکن است حمل و نقل جهانی را از نظر امنیتی تهدید کند. ما در مورد الکترونیک خودرو صحبت می کنیم.

* طبق اخبار منتشر شده، دولت چین برای قطعات الکترونیکی خودروهای ملی خود استفاده از ریزتراشه های ساخت این کشور را ملزم کرده است. این موضوع چه تاثیری بر صنعت و بازار جهانی خودروسازان دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید در نظر داشت که منظور از ریزتراشه های چینی تولید این قطعات توسط سازندگان چینی با کد قطعه کشورشان که از 0 تا 100 داخلی سازی شده است و یا منظور از مونتاژ ریزتراشه های مونتاژ شده توسط اروپایی است. تولید کنندگان یا شرکت های آمریکایی در چین هستند اگر به ریزتراشه های بومی شده توسط چین اشاره کنیم، نشان دهنده وابستگی سایر صنایع به بخش هایی از این کشور است. البته باید دید دیگر تولیدکنندگان ریزتراشه در دنیا چه واکنشی نشان خواهند داد، شاید این دستور دولت چین باعث انتقال فناوری شرکت های اروپایی از چین به کشورهای دیگر و یا حتی قطع تعامل شود.

*با توجه به الزام استفاده از ریزتراشه های چینی در قطعات خودرو این کشور، آیا استاندارد قطعات خودرو چینی تغییر می کند؟

در زمینه استانداردهای قطعات خودرو باید در نظر داشت که هر تولیدکننده الزامات، استانداردها و مقررات خاص خود را دارد. بنابراین، امکان تغییر استانداردهای فعلی برای تولید قطعات الکترونیکی خودرو در چین وجود دارد. باید منتظر ماند و دید آیا تغییرات ذکر شده با استانداردهای سایر سازندگان و کشورها همخوانی دارد یا خیر.

* قبلاً به انتقال فناوری و تولید سایر تولیدکنندگان ریزتراشه از چین اشاره کردید، دولت اخیر این کشور چه چالشی می تواند برای قطعه سازان و خودروسازان برای سایر تولیدکنندگان ریزتراشه ایجاد کند؟

همانطور که قبلاً اشاره کردم، کشورهای صاحب صنعت ریزتراشه و تولیدکنندگان اصلی در این بخش از جهان احتمالاً مجبور به واکنش هستند. به عبارت دیگر شاید این تولیدکنندگان دیگر حاضر به همکاری با تولیدکنندگان چینی نباشند. چون مطمئناً سهم آنها از بازار کاهش خواهد یافت، در این بین احتمالاً برخی از تولیدکنندگان حاضر به پذیرش این وضعیت خواهند شد و سایر تولیدکنندگان نیز شرایط جدید را نمی پذیرند.

بحث در مورد سوء استفاده برای چینی ها ممکن می شود، زیرا آنها فناوری و فناوری ساخت را در دست دارند. با این رویکرد لایه های پنهان و غیر شفاف قطعات در اختیار شما قرار می گیرد. اگر قطعات و ریزتراشه ها حساسیت خاصی دارند. قطعا اجازه سوء استفاده را می دهد.

* پیش از این رسانه “بازار” نسبت به احتمال جاسوسی از خودروهای هوشمند وارداتی به کشور هشدار داده بود، با توجه به اینکه استفاده از ریزتراشه های چینی در قطعات و خودروهای این کشور می تواند باعث سوء استفاده یا جاسوسی چینی ها با کمک نیو آنها شود. ماشین های هوشمند؟

بحث در مورد سوء استفاده برای چینی ها ممکن می شود، زیرا آنها فناوری و فناوری ساخت را در دست دارند. با این رویکرد لایه های پنهان و غیر شفاف قطعات در اختیار شما قرار می گیرد. اگر قطعات و ریزتراشه ها حساسیت خاصی دارند. قطعا اجازه سوء استفاده را می دهد. سوء استفاده فوق می تواند در مسائل امنیتی مانند دریافت داده های صوتی و تصویری رخ دهد. البته امکان سوء استفاده فنی هم وجود دارد، مثلا اگر قطعه ای 5 سال فرض شود، با سیاست جدید تولید، عمر مفید آن به یک سال کاهش می یابد.

* آیا قطعه سازان چینی هنگام استفاده از ریزتراشه های ساخت کشورشان دچار کاهش کیفیت خواهند شد؟

کاهش، حفظ یا بهبود کیفیت به سطح فناوری و فناوری تولیدکنندگان چینی، محصولی که می خواهند ارائه کنند بستگی دارد. تولیدکنندگان چینی توانایی ارائه انواع رده های کیفی را دارند و باید دید در چه محدوده قیمتی قصد تولید و عرضه محصول را دارند.

با توجه به اینکه تولید انبوه تراشه و قطعات الکترونیکی خام در کشور وجود ندارد، شاید الزام استفاده از ریزتراشه های چینی توسط قطعه سازان این کشور در صنعت داخلی چندان موثر نباشد.

* به نظر شما استفاده از ریزتراشه های چینی در قطعات الکترونیکی خودرو برای خودروسازان و قطعه سازان کشور مفید است یا مضر؟

با توجه به اینکه تولید انبوه چیپ و بلنک الکترونیکی در کشور وجود ندارد، شاید الزام استفاده از ریزتراشه های چینی توسط قطعه سازان این کشور در صنعت داخلی چندان موثر نباشد. زیرا متاسفانه اکثر قطعات یدکی صنعت و بازار کشور از چین تامین می شود. بنابراین هیچ تغییری در صنعت و بازار داخلی وجود ندارد. البته اگر در تولید قطعات خودرو به جای واردات قطعات الکترونیکی خام، محصول نهایی تولید شود، قطعه سازان متحمل ضرر خواهند شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.