افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

پرهیز از توسل یا تهدید به استفاده از زور برای صلح پایدار ضروری است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 401594
پرهیز از توسل یا تهدید به استفاده از زور برای صلح پایدار ضروری است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین نشست وزرای خارجه سازوکار همکاری های منطقه ای 3+3 روز جمعه در استانبول ترکیه برگزار شد. در این نشست که با حضور وزرای امور خارجه ایران، ترکیه، روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار شد، حل مشکلات قفقاز جنوبی از طریق گفت و گو و راهکارهای توسعه و تقویت همکاری ها […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین نشست وزرای خارجه سازوکار همکاری های منطقه ای 3+3 روز جمعه در استانبول ترکیه برگزار شد.

در این نشست که با حضور وزرای امور خارجه ایران، ترکیه، روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار شد، حل مشکلات قفقاز جنوبی از طریق گفت و گو و راهکارهای توسعه و تقویت همکاری ها و همگرایی در منطقه بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس بیانیه پایانی این جلسه مقرر شد علاوه بر تعامل بین ساختارهای دولتی، تسهیل در تعامل مردم و همکاری های فرهنگی، علمی، آموزشی و گردشگری نیز در دستور کار قرار گیرد.

عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار وزرای خارجه از سازوکار همکاری های منطقه ای 3+3 به عنوان نمادی از تمایل این کشورها برای حل مشکلات منطقه ای توسط کشورهای منطقه یاد کرد.

عراقچی از پیشرفت در روند مذاکرات صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان، احترام به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، مرزهای به رسمیت شناخته شده بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان استقبال کرد. بین المللی و اجتناب از توسل یا تهدید به استفاده از زور را لازمه صلح پایدار در منطقه اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ادامه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، سکوت آمریکا و برخی کشورهای غربی در برابر این جنایات را نماد رفتار منافقانه آنها دانست. .

عراقچی خواستار توقف حمایت های سیاسی و نظامی این کشورها از رژیم صهیونیستی و اقدامات جدی جامعه جهانی برای جلوگیری از ادامه نسل کشی این رژیم در غزه و جنایات علیه بشریت و حملات به پزشکی، بهداشتی، آموزشی و درمانی شد. مذهبی و بر لزوم ارسال فوری کمک های بشردوستانه تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.