افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

لیستی که سردار قاآنی به رهبر انقلاب داد/ سید حسن نصرالله پدرم را انتخاب کرد و گفت تو حاصل دعای من در شب قدر بودی.

  • کد خبر : 401576
لیستی که سردار قاآنی به رهبر انقلاب داد/ سید حسن نصرالله پدرم را انتخاب کرد و گفت تو حاصل دعای من در شب قدر بودی.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «زمانی که سردار محمدرضا زاهدی در کنسولگری به شهادت رسید، تصور می کردیم یکی از گزینه های جانشینی وی پدرش باشد». این را علی نیلفروشان، پسر کوچک شهید عباس نیلفروشان می گوید و توضیح می دهد: «بالاخره شرایط منطقه طوری نبود که فردی بدون تجربه بتواند جای شهید زاهدی را بگیرد؛ […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «زمانی که سردار محمدرضا زاهدی در کنسولگری به شهادت رسید، تصور می کردیم یکی از گزینه های جانشینی وی پدرش باشد». این را علی نیلفروشان، پسر کوچک شهید عباس نیلفروشان می گوید و توضیح می دهد: «بالاخره شرایط منطقه طوری نبود که فردی بدون تجربه بتواند جای شهید زاهدی را بگیرد؛ پدر از آنجا می رفت و می آمد. لبنان سال ها بود و سید حسن نصرالله او را از سال 2006 می شناخت.

به گزارش فارس، سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان از سرداران جانباز و جانبازان سرافراز دفاع مقدس. و مشاور سپاه در لبنان وی به همراه سید مقاومت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در 15 مهرماه به شهادت رسید. سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان بود که ۲۲ فروردین ماه سال جاری بر اثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید.

سید حسن نصرالله حاج عباس را انتخاب کرد!

پدر از سال 1385 معاون عملیات سردار زاهدی و از سال 1396 معاون عملیات سردار حجازی بود. فرزند شهید نیل فروشان این را می گوید و اینگونه ادامه می دهد: «سردار قاآنی پس از شهادت شهید زاهدی لیستی را به رهبری می دهد تا از بین آنها جانشین انتخاب کند، اما حضرت آقا این انتخاب را به سید حسن واگذار می کنند. سید حسن اما شخص دیگری را می‌خواست و پدر را انتخاب کرد.

وی می افزاید: حضرت آقا نیز این تصمیم سید حسن را تایید می کنند. وقتی پدر از تایید رهبری مطلع شد به مادرمان پیغام داد و گفت: مولا دستور داده و من باید بروم.

آرزوی شب قدر سید حسن برآورده شد

علی نیلفروشان می گوید: «سید حسن پدر ما را به نام خانوادگی صدا نمی زد و همیشه او را «حاج عباس» می گفت: «حاج عباس! تو حاصل نماز شب من بودی.» و در جلسه معارفه پدر در حضور فرماندهان گفت: «حاج عباس یار و شریک و پشتیبان من است».

فرزند شهید نیلفروشان می افزاید: این برخاسته از همان دوستی قدیمی این دو نفر بود که در 6 ماه گذشته پدر به ما گفت: آقایان درهای جدیدی از دوستی را به روی من باز کردید.

آرزویی از 53 سال پیش!

شهید نیلفروشان در یکی از مصاحبه های خود گفت: از 6 سالگی آرزوی نابودی اسرائیل را داشتم، این بزرگترین آرزوی من از بچگی بوده و انشاالله در همین راه شهید خواهم شد.
فیلم سخنان شهید نیلفروشان که در سن 58 سالگی به شهادت رسید را ببینید:

علی نیل فروشان در توضیح این سخنان پدر شهیدش می گوید: «از کودکی دوره های مختلفی را گذرانده ایم، مثلاً در سیستان و بلوچستان هرج و مرج بود یا در سوریه جنگ بود یا… وقتی داعش درگیر شد. با سوریه در مرزهای لبنان، پدرم 3 سال آنجا بود و ما 2 سال با او بودیم در تمام این مدت همیشه صحبت از فلسطین و آزادی اورشلیم بود و ما معتقد بودیم که منشاء این پدرانه است. روحیه و نگرش از پدربزرگ ما می آید

فرزند شهید نیلفروشان در توضیح سخنان خود چنین می گوید: پدربزرگ ما از ابتدا انقلابی بود و از زمان جنگ تحمیلی پیگیر مسائل فلسطین بود و از طرفی صحبت های امام تاثیر زیادی بر پدر داشت، دوستان پدر می گویند که تنها 10 سال داشت که می‌گوید می‌خواهم با امام زمان (عج) رفیق شوم و قدس را آزاد کنم تا اینکه در نهایت معتقد بودند که مشکل اصلی جهان اسلام قدس و فلسطین است.

حاج عباس دکتری داشت.

رهبر معظم انقلاب پس از شهادت عباس نیلفروشان با صدور پیامی اعلام کردند: سردار رشید و اندیشمند سردار سرلشکر عباس نیلفروشان رحمه الله در حملات حومه شهر به یاری رژیم منحوس صهیونیستی پیوستند. بیروت.”

علی نیل فروشان درباره کلمه متفکر توضیح می دهد که رهبری فرمودند: پدرم در موقعیت کاری شخصی بسیار جدی، عملیاتی و راهبردی بود و در جایگاه علمی خود شخصیت علمی ارزشمندی داشت؛ دکترا داشت و تئوری های نظامی می کرد. “

با اسرائیل جنگید. اما خانواده اش را فراموش نکرد.

پدر در جایگاه خانواده برای مادر شوهر و برای ما فرزندان یک پدر نمونه و واقعی بودند. این را فرزند شهید نیلفروشان می گوید و ادامه می دهد: همه می گفتند حاج عباس یک مرد واقعی است.

سپس توضیح می دهد: پدرم خیلی سرش شلوغ بود، صبح می رفت بیرون و بیشتر اوقات دیر به خانه می آمد، چون ما هم ازدواج کرده ایم، وقتی به دیدن مادر می رفتیم، بابا آنقدر دیر می آمد که نمی توانستیم. او را ببینم، اما با وجود اینکه از مشغله هایش، سعی کرد حداقل روزی یک بار به هر یک از فرزندانش و مادرمان زنگ بزند تا وضعیت سلامتی ما را پیگیری کند، در مورد کار ما بپرسد او یک بار صبح به پدربزرگ زنگ زد و در میان شلوغی هایش، خانواده اش را فراموش نکرد.

حاج عباس معلم این مرد است.

من با حاج کاظمی بزرگ شدم». این مطلب را حاج عباس نیل فروشان در مراسم ختم حاج احمد کاظمی بیان کرد و توضیح داد: از کودکی 10 تا 15 ساله در کنار حاج کاظمی بودم و از شاگردان ایشان بودم، از شهادت ایشان زیاد تعجب نکردم. ثواب رشادت ها و مجاهدت هایش را در جهاد و مبارزه با استکبار و دشمنان خدا گرفت و نتیجه اش این شهادت بود.

علی نیلفروشان توضیح می دهد: پدر 14 ساله ای که به جبهه رفت بسیجی صفر بود، به لشکر امام حسین (ع) زیر نظر شهید خرازی رفت و در آنجا آرپی جی زن شد و بعد از آن رئیس گردان و سپس معاون شد. و فرمانده گردان پس از آن در سن 15 تا 16 سالگی به عضویت ارتش هشتم نجف درآمد.

وی ادامه داد: بعد از آن حاج احمد بزرگ شد و بسیاری از دیدارهایشان با هم بود. پدرم از شاگردان حاج احمد کاظمی بود، خیلی به او علاقه داشت و همه جا یاد این شهید را ذکر می کرد.

نیل‌فروشان پس از انتشار خبر پیدا شدن جسد پدرش اعلام کرد که حاج عباس نیل‌فروشان در گلستان شهدای اصفهان و در جوار قبر حاج احمد کاظمی به خاک سپرده می‌شود. او توضیح می دهد: گاهی به شوخی از پدر می پرسیدیم که دوست دارد بعد از شهادت کجا دفن شود. بابا هم می گفت گلستان شهدای اصفهان نزدیک حاج احمد.

پیکر شهید عباس نیلفروشان بعدازظهر دیروز در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد و برای همیشه آرام گرفت.

27215

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.