افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

گوگل به انرژی هسته ای روی آورد

  • کد خبر : 401249
گوگل به انرژی هسته ای روی آورد

شرکت فناوری «گوگل» از رآکتورهای هسته‌ای برای تأمین برق مورد نیاز فناوری‌های هوش مصنوعی مانند چت‌بات «جمینی» و نرم‌افزار تلفن هوش مصنوعی «پیکسل» استفاده خواهد کرد. آفتاب نیوز: به گزارش دیلی میل، می توان گفت گوگل با چت بات «جمینی» و نرم افزار هوش مصنوعی «پیکسل» تمرکز زیادی روی هوش مصنوعی دارد. اما این قدرت […]

شرکت فناوری «گوگل» از رآکتورهای هسته‌ای برای تأمین برق مورد نیاز فناوری‌های هوش مصنوعی مانند چت‌بات «جمینی» و نرم‌افزار تلفن هوش مصنوعی «پیکسل» استفاده خواهد کرد.

آفتاب نیوز:

به گزارش دیلی میل، می توان گفت گوگل با چت بات «جمینی» و نرم افزار هوش مصنوعی «پیکسل» تمرکز زیادی روی هوش مصنوعی دارد. اما این قدرت محاسباتی پیشرفته نیازمند میلیون‌ها رایانه به نام «سرور» است که در مراکز داده در سرتاسر جهان قرار دارند و 24 ساعت شبانه‌روز کار می‌کنند.

اکنون گوگل برای تامین انرژی مورد نیاز هوش مصنوعی خود به انرژی هسته ای روی آورده است. این غول فناوری با شرکت انرژی هسته ای کایروس پاور مستقر در کالیفرنیا قراردادی را برای ساخت رآکتورهای هسته ای جدید برای تامین انرژی مراکز داده گوگل امضا کرد.

اگرچه مکان این راکتورها هنوز اعلام نشده است، اما گوگل اعلام کرده است که اولین راکتور در سال 2030 و تعداد بیشتری راکتور تا سال 2035 به بهره برداری خواهند رسید. مایکل تریل، مدیر ارشد انرژی و آب و هوا در گوگل، خاطرنشان کرد که این توافقنامه تسریع انتقال انرژی فرآیند در سراسر ایالات متحده. شرکت های گوگل و کایروس پاور جزئیات مالی این قرارداد یا محل ساخت نیروگاه های هسته ای در آمریکا را فاش نکرده اند.

فناوری‌های هوش مصنوعی که نیاز به استفاده از قدرت محاسباتی زیادی دارند. آنها شبانه روز برق زیادی مصرف می کنند و باعث افزایش مصرف انرژی این شرکت شده اند. گوگل حدود 20 مرکز داده را در آمریکای شمالی و بیشتر در سراسر جهان اداره می کند و بر نیاز به انرژی پاک تاکید کرده است. در سال 2020، این شرکت هدف خود را تعیین کرد که تا سال 2030 عملیات خود را با انرژی بدون کربن در تمام شبکه ها اجرا کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.