افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

ورود دادستانی به تغییر کاربری غیرمجاز مجتمع فرش شهر ساری

  • کد خبر : 401151
ورود دادستانی به تغییر کاربری غیرمجاز مجتمع فرش شهر ساری

آفتاب نیوز: علی اکبر علیشاه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران در حاشیه بازدید از روند اجرای عملیات اجرایی مجموعه شهرستان فرش ساری، روز جمعه از اجرای دستور مرمت پنج هزار متر مربع زمینی که دارای در مجموعه شهر فرش ساری اصلاح شد. وی گفت: پرونده ساختمان مجتمع فرش ساری شهر نیز به کارشناس […]

آفتاب نیوز:

علی اکبر علیشاه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران در حاشیه بازدید از روند اجرای عملیات اجرایی مجموعه شهرستان فرش ساری، روز جمعه از اجرای دستور مرمت پنج هزار متر مربع زمینی که دارای در مجموعه شهر فرش ساری اصلاح شد. وی گفت: پرونده ساختمان مجتمع فرش ساری شهر نیز به کارشناس تخصصی ارجاع شده است و در صورت مشاهده و تایید انحراف یا تخلف با قاطعیت و قانونی برخورد خواهد شد. در آن منطقه نیز

وی افزود: استان مازندران در زمینه تغییر کاربری، ضایعات، تصرف اراضی دولتی، حقوق بیت المال و مواردی از این دست با مشکلات عدیده ای مواجه است که می طلبد تمامی دستگاه های اجرایی و نهادهای مرتبط در حوزه شناسایی، مدیریت حساسیت ویژه ای داشته باشند. و اجرای دستورات به ویژه در توجه ویژه به حقوق عمومی.

دادستان مرکز مازندران یکی از اولویت های دستگاه قضایی استان را رسیدگی به تغییر کاربری های سازمان یافته دانست و گفت: مجموعه قضایی و دادسرا در حوزه های قضایی سراسر استان با قاطعیت به موضوع رسیدگی کرده و در این راه قانونی به موضوع رسیدگی کرده اند. درمان با کلیه مراکزی که تغییر کاربری را تشویق می کنند مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

عالیشاه شناسایی مراکز تغییر کاربری را مقدمه ای برای اعمال تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغات عنوان کرد و افزود: ممنوعیت ارائه خدمات عمومی به افرادی که تغییر کاربری می دهند. زمین و تصرف آن در دستور کار ویژه و در راستای کاهش به دلیل تغییر کاربری ها در استان، خدماتی به این افراد ارائه نخواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: فرهنگ سازی و آگاهی عمومی از طریق صدا و سیما و رسانه های عمومی و افشای آسیب های تغییر کاربری در کاهش این جرم در استان موثر خواهد بود.

عالیشاه افزود: قضات اجرای احکام باید قاطعانه به موضوع تغییر کاربری در مقام اجرا رسیدگی کنند و بدون تعارف با متخلفان برخورد قانونی کنند.

دادستان مرکز مازندران ادامه داد: با دستگاه های اجرایی و حافظان حقوق عامه که در اجرای احکام تعویق، انفعال و انحراف دارند برخورد جدی می شود.

علی شاه همچنین به ضرورت تقویت اداره جهاد کشاورزی استان در حوزه نیروی انسانی و تدارکات پرداخت و گفت: شایسته است وزارت جهاد کشاورزی و استانداری به فکر تقویت اداره جهاد کشاورزی استان باشند. این اداره به عنوان متولی اصلی مواجهه با تغییر کاربری اراضی باید با جدیت و قوت در مجموع برای مقابله با تغییر کاربری در استان تلاش کند.

دادستان مرکز مازندران از مردم مازندران خواست برای کاهش مشکلات حقوق عامه در مازندران با دستگاه قضایی استان همکاری کنند.

در ادامه عالیشاه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تغییر کاربری غیرمجاز در مجتمع فرش ساری و اجرا نشدن بخشی از دستور صادره در این خصوص افزود: ضمن بررسی موضوع توسط کارشناسان امور اراضی و همکاران از دادستانی کل کشور، مشخص شد دستور صادر شده در خصوص 5000 متر مربع زمین اصلاح شده رعایت نشده است و از این حیث، امروز پس از شناسایی و نقشه برداری کارشناسی، جسد متولی به همراه داشت. از دستور خارج شد و آن را بازیابی کرد. به حالت قبلی خود، به طوری که پیامی برای افرادی باشد که قصد ارتکاب جرم در حوزه تغییر کاربری را دارند.

دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه دستگاه قضایی از افراد یا گروه ها در زمینه اجرای احکام در خصوص حفظ حقوق بیت المال خشنود نیست، گفت: پرونده ساختمان مجتمع فرش ساری شهر نیز بوده است. به کارشناس ارجاع شده و در دادسرای مرکز استان تحت تحقیقات تخصصی قرار دارد. در صورت مشاهده هرگونه انحراف در این خصوص قطعا برخورد قانونی خواهد شد.

عالیشاه حمایت از سرمایه گذاری و تولید را از اولویت های مهم دستگاه قضایی دانست و افزود: در این راه به همه سرمایه گذاران کمک می کنیم. اما نقطه مشترک همه قضات و نهادهای اجرایی احترام و پیشروی در مسیر قانون است و این امر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.