افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

انتقاد علم الهادی از سخنان سخنگوی دولت در مورد حجاب / این گفته با حاکمیت دینی همخوانی ندارد / آیا دولت می تواند بگوید سیاستش مبارزه با جرم نیست؟

  • کد خبر : 401034
انتقاد علم الهادی از سخنان سخنگوی دولت در مورد حجاب / این گفته با حاکمیت دینی همخوانی ندارد / آیا دولت می تواند بگوید سیاستش مبارزه با جرم نیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید احمد علم المهادی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته بیست و هفتم مهرماه که در حرم امام رضا (علیه السلام) برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور مردم در بدرق پیکار. شهید نیلفروشانوی تصریح کرد: تشییع پیکر عزیزی که در راه اسلام جان باخت، عنصری دلیر و شجاع […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید احمد علم المهادی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته بیست و هفتم مهرماه که در حرم امام رضا (علیه السلام) برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور مردم در بدرق پیکار. شهید نیلفروشانوی تصریح کرد: تشییع پیکر عزیزی که در راه اسلام جان باخت، عنصری دلیر و شجاع و سرمایه ارزشمند نظام و نهضت مقاومت بود که بسیار مهم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه مشهد با بیان اینکه این احساسات در واقع مربوط به عشق به ولایت اهل بیت علیهم السلام است، ادامه داد: برای برخی این سوال پیش می آید که آیا این جریانات منفعل هستند یا خیر. حرکت به دلیل یک روند آیا سیاسی است؟ یعنی اقتدار قانونی در کشور حاکم شده است و شرایط سیاسی ما را ایجاب می کند که در عرصه بین الملل وارد یک جریان شویم و لازمه این جریان دخالت در درگیری ها و رویارویی هاست که نتیجه آن شهادت و ویرانی است. از دست دادن نیروی انسانی عظیم و عزیز، یا این راه را انتخاب کنید و آیا هدفی داریم؟

وی افزود: این مسیر همان مسیری است که انتخاب می کنیم، مسیری برای ما مشخص شده است، نقطه هدفی در نظر داریم و می خواهیم این مسیر را طی کنیم تا به آن نقطه هدف برسیم. طبیعی است که جریان ها، افراد و گروه های مختلف را با خود همراه کنیم تا قوی تر و سریعتر به هدف برسیم.

اقدامات نظام اسلامی بر اساس اهداف بعدی.

علم الهادی افزود: برخی شرایط را عمیقا بررسی نمی کنند، می گویند ما در یک کشور زندگی می کنیم، چرا باید در درگیری دیگری دخالت کنیم و سرمایه های کمیاب و گران قیمت خود را از دست بدهیم، اینطور نیست، ما داریم. ما راه و مسیری را انتخاب می کنیم و هدف داریم و برای رسیدن به هدف باید امت اسلامی را با خود همراه کنیم.

امام جمعه مشهد به اهداف انقلاب اسلامی در این راه اشاره کرد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری پنج مرحله را برای انقلاب بیان کردند که در مرحله دوم انقلاب مرحله اول براندازی طاغوت بود که انجام دادیم، انقلاب پیروز شد و ما طاغوت را سرنگون کردیم، قدم دوم. مرحله دوم تشکیل نظام اسلامی است و خوشبختانه با رای و اراده و فداکاری مردم نظام حکومت اسلامی را تشکیل دادیم و مرحله سوم تشکیل دولت اسلامی است. ، که امروز خود را در آن می یابیم.

انقلاب اسلامی در مرحله تشکیل «دولت اسلامی»

وی گفت: دولت اسلامی یعنی دستگاه اجرایی این نظام باید حکومت دینی داشته باشد، دین را در کشور اداره کند و با قوانین دینی که در این کشور داریم حکومت کند.

علم الهادی با بیان اینکه امروز در مرحله سوم هستیم افزود: مرحله چهارم تمدن نوین اسلامی است. اگر حکومت دینی ما کامل باشد و خداوند بر جامعه حکومت کند، حکومت اسلامی یک تمدن و یک فرهنگ خواهد بود. بیرون می آید

امام جمعه مشهد افزود: مرحله پنجم انقلاب، تشکیل امت اسلامی است، یعنی آنچه را که پیامبر در سطح جهانی ایجاد کردند را باید به گونه ای تثبیت کنیم که فراگیر شود و این تشکیل امت اسلامی هدف ماست. ، نقطه ای است که وجود مقدس بقیة الله می آید و حکومت اسلامی را در جهان برقرار می کند تا امت اسلامی تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه ما دولتی تشکیل ندادیم که بگوییم یک روز با یکی خشونت می کند و یک روز با دیگری آشتی می کند و می خواهد منفعلانه مذاکره کند، خاطرنشان کرد: ما یک راه، یک راه و یک هدف داریم، پیش رفتیم. و ما تاکنون پیروز بوده ایم، ملت را توسعه داده ایم، جنبش خود را به عنوان حلقه مقاومت در اطراف جوامع اسلامی ایجاد کرده ایم، در میان مسلمانان و حتی جوامع غیرمسلمان را تحت ستم نسبت به این حرکت آگاه کرده ایم.

وظیفه همه دولت ها اجرای حکومت دینی است

علم الهادی با بیان اینکه اجرای حلال و حرام خداوند باعث ایجاد تمدن و فرهنگی می شود که تا به امروز در دنیا سابقه نداشته است، گفت: امیدواریم عزیزان و عمدتاً مسئولان کشور به این موضوع توجه کنند. که مسئولیت انقلابی شما در این حکومت و هر حکومتی اجرای دین و حکومت دینی در جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: متاسفانه چند روز پیش سخنگوی دولت اعلام کرد: «ح.شغل یک باور است و نباید از آن اطاعت کرد.بنابراین، سیاست دولت، سیاست سلبی در بحث حجاب نیست» که با حکومت دینی همخوانی ندارد.

بی حجابی اخلال در زندگی عفیفانه جامعه است.

وی تصریح کرد: حجاب اعتقاد، اعتقاد و پیروی از احکام است و «باید» در اعتقاد معنایی ندارد، این درست است، نمی توان اعتقاد را به زور به کسی تحمیل کرد، اعتقاد باید خودجوش در درون مردم باشد، حجاب باید باشد. با ایمان انجام می شود ایجاد اعتقاد و ترفیع در زنان مسلمان به این معناست که فرد معتقد به حجاب باشد و در همه محافل مشمول حجاب باشد. عفاف جامعه را به وجود می آورد.

علم الهادی با اشاره به نقش رهبری کشور در مدیریت هنجارهای اجتماعی یادآور شد: اینجا رهبری جامعه باید در برابر ناهنجاری اجتماعی باشد، نمی توان گفت سیاست دولت نیست. آیا سیاست دولت با سیاست سیستم فرق دارد؟ رهبران می گویند استفاده از حجاب جرم است، هم جرم سیاسی است و هم جرم اجتماعی. آیا دولت می تواند بگوید که سیاستش مبارزه با جرم نیست؟

امام جمعه مشهد ادامه داد: مراقب باشید و آنچه را که می گویید بر اساس نظام تنظیم کنید. همچنین رئیس جمهور «وحدت ملی» را اعلام کرد، یعنی جریان ها، افکار و اندیشه های سیاسی مختلف باید با هم متحد شوند، اما به این معنا نیست که متدین و غیرمذهب با هم متحد شوند، بحث حکومت دینی یعنی حرام. بازداشت شود.

سیاست منفی علیه تابوهای اجتماعی

وی با تاکید بر اینکه مشکل فردی هر فرد به او مربوط می شود و انجام یا نکردن آن امری بین او و خدایش است، گفت: اما گاهی انجام یا انجام ندادن کاری به موضوع اجتماعی و اجتماعی مربوط می شود که حلال باشد. و حرام، حلال و تبدیل به یک تابو اجتماعی، سیستم مدیریت اجرایی کشور باید در برابر تابو اجتماعی سیاست منفی داشته باشد.

علم الهادی افزود: اگر بتوانیم حکومت دینی را تکمیل کنیم وارد مرحله چهارم یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی می شویم تا اگر بتوانیم تمدن نوین اسلامی را ارائه کنیم، دنیا را به این تمدن دعوت کنیم. به دنیا، دنیا از او استقبال خواهد کرد و از این طریق به مقام اجابت حضرت بقیة الله می رسد.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه اجرای حکومت دینی در دستان منتخبان مردم به این منظور است، گفت: امیدواریم با ایمان و تقوای مسئولان عزیزی که در دل جامعه انقلابی هستند، باشیم. ، شاهد اجرای حکومت اسلامی در کشور خواهند بود که شکل گیری تمدن نوین اسلامی و جهانی شدن آن خواهد بود.

27215

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.