افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

ورود اتحادیه اروپا در حمایت از امارات، دشمنی آشکار با ایران است

  • کد خبر : 401021
ورود اتحادیه اروپا در حمایت از امارات، دشمنی آشکار با ایران است

به گزارش مانیبان، متن کامل بیانیه سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که امروز منتشر شد، به شرح زیر است: حمایت اتحادیه اروپا از امارات متحده عربی در مورد جزایر سه گانه، خصومت آشکار این اتحادیه با ایران به بهانه واهی حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین است در حالی که آمریکا و […]


به گزارش مانیبان، متن کامل بیانیه سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که امروز منتشر شد، به شرح زیر است:

حمایت اتحادیه اروپا از امارات متحده عربی در مورد جزایر سه گانه، خصومت آشکار این اتحادیه با ایران به بهانه واهی حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین است در حالی که آمریکا و اروپا ندارند. تایید کرد که ایران موشک های بالستیک در اختیار روسیه قرار داده است از سوی دیگر ایران بارها مخالفت خود را با اشغال اراضی اوکراین اعلام کرده و خواستار آتش بس، مذاکره و پایان اشغال شده است.

دلیل مواضع خصمانه اروپا چه در تحریم خطوط هوایی و چه در صدور بیانیه اخیر آن را باید در حمایت ایران از مقاومت فلسطین و حمایت اروپا از رژیم اشغالگر فلسطین و متجاوز به اموال و جان مردم فلسطین دانست. فلسطینی ها که با ارسال سلاح های کشتار جمعی و کمک های مالی به مقابله با آن رژیم خونخوار علیه ایران پرداخته و با حمایت از یک طرف در مقوله تمامیت ارضی، ریاکارانه تیر سمی او را به دلیل اختلاف با ایران به سوی ایران نشانه می روند. . در مورد مسئله فلسطین

موضع خصمانه اتحادیه اروپا در قبال جزایر سه گانه ارزش حقوقی ندارد و صرفاً یک موضع سیاسی برای جذب کمک و منابع مالی از کشورهای ثروتمند خلیج فارس به ویژه امارات متحده عربی است تا هزینه های بالای مشارکت آنها را جبران کند. در جنگ اوکراین آنها می دانند که وقتی استعمار انگلیس در سال 1971 منطقه را از جمله جزایر سه گانه را اشغال نکرد و کشورهای جدیدی مانند امارات و بحرین ظهور کردند، آنها سه جزیره را نیز به مالک اصلی خود ایران تحویل دادند. زیرا تمام نقشه های تاریخی نشان می دهد که این جزایر متعلق به ایران است و انگلیس بیش از این نمی تواند انجام دهد. البته در این میان محمدرضا پهلوی خیانت نابخشودنی کرد و جدایی بحرین از سرزمینش یعنی ایران را بر اساس رفراندوم مجازی پذیرفت.

بنابراین اسناد و مدارک مربوط به تعلق جزایر سه گانه به ایران به قدری قوی و آشکار است که چنین اظهاراتی که با انگیزه جذب منابع مالی از افراد دیگر صادر می شود، تأثیری بر موضع قاطع ایران مبنی بر تعلق آن جزایر به ایران و عزم راسخ ندارد. نیروهای مسلح ایران اعتقادی به دفاع از تمامیت ارضی خود ندارند. البته شایان ذکر است که در دوران وزارت خود وارد گفتگوهای دوستانه با مقامات اماراتی شدم و سعی کردم بر اساس مصوبه سال 1971 سوءتفاهم پیش آمده در خصوص جزیره ابوموسی و حضور شهروندان اماراتی در قسمت جنوبی آن را برطرف کنم. بمباران توافقی مبنی بر اینکه امنیت جزیره از جمله امنیت شهروندان اماراتی ساکن در قسمت جنوبی آن به ایران سپرده شده است تا مشکل بین دو کشور حل شود که متأسفانه به دلیل عدم موفقیت انجام شد. گستاخی و بد ایمانی طرف اماراتی.

امروز نیز با توجه به تجربه طولانی سیاسی خود، توصیه من به مقامات جوان اماراتی است که برخلاف نظر پدر دانا و با تجربه خود، به جای صحبت با دشمنان ایران، در اثبات ادعای خود می شتابند، این دشمنی است. نسبت به ایران بالاتر از تمامیت ارضی است، آن را کنار بگذارید و به جای توسل به این و آن که دلایل اقتصادی برای حمایت از ادعای امارات متحده عربی دارند، به گفت و گو بازگردند تا بر اساس حقایق تاریخی و اسناد موجود، که منجر شود. برای حل مناقشه مناقشه ادامه خواهد داشت و توسعه صلح و آرامش در منطقه، راهی که دیگران جلوی پای خود باز می کنند، نتیجه ای جز ویرانی و جنگ نخواهد داشت.

سید کمال خرازی


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.