افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

روند ثبت نام وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان از بین رفته است

  • کد خبر : 400982
روند ثبت نام وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان از بین رفته است

آفتاب نیوز: ثبت نام مرحله سوم وام 30 میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی از 1 مهرماه آغاز شده و تا پنجشنبه 12 آبان ادامه دارد. بر اساس اطلاعیه تامین اجتماعی در دو مرحله گذشته 80 هزار بازنشسته از این خدمت بهره مند شده اند. هدف از این وام کمک به بازنشستگان در رفع نیازهای […]

آفتاب نیوز:

ثبت نام مرحله سوم وام 30 میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی از 1 مهرماه آغاز شده و تا پنجشنبه 12 آبان ادامه دارد.

بر اساس اطلاعیه تامین اجتماعی در دو مرحله گذشته 80 هزار بازنشسته از این خدمت بهره مند شده اند.

هدف از این وام کمک به بازنشستگان در رفع نیازهای مالی و بهبود وضعیت مالی آنهاست. این وام با کارمزد سالانه 4 درصد به بازنشستگان پرداخت می شود و استهلاک آن به صورت اقساطی خواهد بود.

بازنشستگان واجد شرایط می توانند از طریق مراکز بازنشستگی برای دریافت این وام اقدام کنند. این سرویس نشان دهنده تلاش صندوق بازنشستگی برای بهبود وضعیت رفاهی بازنشستگان و کمک به آنها برای مقابله با مشکلات مالی است.

شرایط دریافت وام شامل حداکثر سن 78 سال، عدم انسداد حساب، داشتن تلفن همراه به نام متقاضی، نداشتن سابقه چک بلامحل، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی، عدم استفاده از خدمات مشابه در گذشته دو ساله و با موجودی 100000 تومان در حساب. این یک بانک است.

در این فاز 40 هزار وام 30 میلیون تومانی به بازنشستگان اعطا می شود.

همچنین سازمان تامین اجتماعی تاکید کرده است که بازنشستگان برای ثبت نام نیازی به حضور در سازمان یا مراکز بازنشستگی ندارند.

محمد اسدی؛ رئیس مرکز عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه ثبت نام وام از طریق سایت کانون بازنشستگی انجام می شود و نیازی به حضور بازنشستگان نیست، گفت: نام آنها درج شده است. در مراکز و مراحل ثبت نام به قید قرعه خواهد بود. شرایط دریافت وام با توجه به سهمیه استان ها و تعداد متقاضیان تعیین می شود.

وی افزود: در صورت تایید درخواست، سازمان تامین اجتماعی برای متقاضیان پیامک ارسال می کند و نیازی به حضور حضوری نیست.

اسدی تصریح کرد: با توجه به محدودیت تعداد اعتبارات، ثبت نام به قید قرعه انجام می شود و اعتبارات بر اساس جمعیت بازنشستگان هر استان توزیع می شود. این وام با همکاری بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی توزیع می شود که بانک رفاه 50 درصد تامین مالی آن را تامین می کند. توزیع وام نیز بر اساس طبقه بندی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.