افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه

  • کد خبر : 400972
افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه

به گزارش رکنا به نقل از ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، مراسم افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ظهر امروز ششم مهرماه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه با […]

به گزارش رکنا به نقل از ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، مراسم افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ظهر امروز ششم مهرماه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه با اجرای محمدرضا مجداسیان در پردیس ملت برگزار شد.

سپس مهدی آذرپندار، دبیر این مراسم به روی صحنه رفت و گفت: به همه سینماگران و عکاسان و مهمانان ویژه این جشنواره، مهمانان تهرانی و استانی سلام می کنم، از حضورتان تشکر می کنم. از همه کسانی که این جشنواره را به اینجا رساندند و ما میراث زحمات آنها هستیم. دو نفر از بزرگواران در این چند سال در کنار ما بودند که از جناب آقای سعید پوراسماعیلی که بازنشسته شدند اما در این چند سال خیلی کمک کردند و امسال نیز در کنار ما بودند از ایشان تشکر می کنم. خانم است فالکیان که او هم خیلی کمک کرد.

و افزود: از اینکه جشنواره را به اطلاع عموم رساندید و زحمت کشیدید تا صندلی های خالی برای بلیت وجود نداشته باشد متشکرم و اکنون جدی ترین مشکل ما اکران های فوق العاده است. ما از فیلم های شما لذت می بریم، این جشنواره جشنواره شماست و با شعار دنیای خیالی کار خود را آغاز کرد. باید پیرمردی در دنیا باشد که برای جلوگیری از کودک کشی و دست کشیدن از شاهد این روزها دعوت به برگزاری جشنواره کند. چند سال پیش اعلام کردیم که نمی‌توانیم فیلم‌هایی را که شامل قتل بچه‌ها باشد نمایش دهیم، اما فکر نمی‌کردیم زمانی بیاید که یک سال تمام هر روز جلوی چشمان این همه بیننده بچه‌ها کشته شوند. امیدوارم بزرگتر ما بیاید و این روزها تمام شود.

در زیر به سینماگران فقیدی چون جلیل شعبانی، رضا داوودنژاد، بهاره لله‌ای، بیتا فرهی، مهدی خلیلی، پروانه معصومی، حسین سپند، سعید راد، صدرالدین حجازی، محمدجعفر باقری نیا، ناصر طهماسب، هوشنگیر اشاره می‌کنیم.

سپس مراسم یادبود محمدجعفر باقری نیا کارگردان فیلم مستند با پخش تصاویر برگزار شد.

مهدی آذرپندار، محمدعلی باشه آهنگر و محمدرضا عرب در این بخش روی صحنه رفتند و با اهدای لوح یاد و خاطره دختر و همسر مرحوم باقری نیا را گرامی داشتند.

همسر این هنرمند در این بخش گفت: از دست دادن همسر هنرمند نه تنها فقدان شخصی بلکه از دست دادن منبع الهام است. هنرمندی که در تک تک آثار هنری خود بخشی از روح خود را به جا گذاشته است. او تا آخرین روزهای عمرش برای خلق اثر تلاش کرد. مطمئنم روحش اینجاست و هنرش هرگز نخواهد مرد. هفته پیش همین موقع او را از دست دادیم. از آقای آذرپندار و سعید نجاتی مدیر مرکز دانش آموختگان و آقای عرب تشکر می کنم که در اولین ساعت بیماری در کنار ما بودند. ممنون که ما رو ترک نکردی فقط

در ادامه مراسم بزرگداشت نیما عباسپور از پیشکسوتان فیلم کوتاه با حضور مهدی آذرپندار، بیژن میرباقری، سعید پوراسماعیلی و آرش رصافی برگزار شد.

عباسپور در این باره گفت: ممنون، اما دوستانم می دانند که حالم راضی نیست، حال خودم و خیلی های دیگر خوب نیست، سال هاست که خوب نیست. کاش به جای تشکر از من، داریوش مهرجویی، وحیده محمدی فر، کیومرث پوراحمد احمدرضا احمدی، جعفر باقری نیا و همه کسانی که در این دو سال از دست دادیم زنده بودند.

یادداشت دیگر این مراسم مربوط به مرحومه بهاره لله ای بود که در این بخش مهدی آذرپندار، نادره ترکمانی، اصغر فارسی، علیرضا معتمدی و دانش آقباشاوی به روی صحنه رفتند و با اهدای لوح به مادر این هنرمند از وی یاد کردند.

مادر این هنرمند گفت: بهار همیشه در جان و جان ما جاری است اما به هر حال خداوند سرنوشت همه را نوشته است. بهار دختری بود عاشق سینما و هنر، مستقل، جدی و پایبند به اخلاق. او سرشار از شور و اشتیاق بود، پیگیر بود و با وجود همه سختی ها و بی عدالتی های این رشته، هرگز خود را ناامید نکرد و به فکر کشور و هنر کشورش بود. مثل بهار جایی در این دنیا نداشت. من مطمئن هستم که در حال حاضر و در آینده از او به خوبی یاد می شود. زمانی که او در این دنیا بود، افتخاری برای خانواده و جامعه سینما بود. از کسانی که این یادبود زیبا را ترتیب دادند تشکر می کنم.

سپس فرهاد سلیمانی، دبیر اولین جشنواره عکاسی تهران که با حمایت انجمن فیلم جوانان ایران برگزار شد، گفت: آژانس عکس تهران ایجاد شده و فضایی را برای ورود عکاسان جوان به عرصه کار حرفه ای فراهم کرده است. برای ارائه و فروش عکس.” اولین دوره این جشنواره با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. استقبال از این مراسم بی نظیر بود. امروز دیدم چند نفر به من معرفی شدند که در هیچ جشنواره ای شرکت نکردند اما به دلیل سابقه خوب انجمن این کار را انجام دادند. این جشنواره در دو بخش «آزاد» و «جوان ایرانی» برگزار می‌شود و نزدیک به 7000 عکس به دست ما رسیده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آمار عکس های دریافتی در ادارات مختلف گفت: از عوامل این رویداد و آقای آذرپندار که با دلی بزرگ به ما کمک کردند تشکر می کنم.

سپس برندگان بخش عکاسی معرفی شدند.

برندگان بخش تک عکاسی:

در این بخش مقام سوم به سیدمتین هاشمی رسید.

جایزه دوم را بابک کنعانی به دست آورد.

جایزه اول به صمد قربان زاده رسید.

برندگان بخش مجموعه عکس:

در این بخش دو گواهینامه شناسایی تحویل داده شد.

به مجموعه عکاسی «در معرض انقراض» عرفان سامان فر به صورت تصادفی لوح تقدیر اهدا شد.

ستایش دیگری نیز به این اثر از مجموعه «ژنتیک» اصغر خمسه رسید.

جایزه اول این بخش به «خانه ای برای گل های فیکوس» اثر فاطمه روحانی طباطبایی تعلق گرفت.

برندگان بخش مجموعه عکس جوان ایرانی:

لوح افتخار این بخش به علیرضا عباسی فر برای مجتمع خوابگاهی اهدا شد.

برنده این بخش سعید نیک پور برای مجموعه عکاسی «کشتی گیله مرد» بود.

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به یک منشی مهدی آذرپندار تا 11 آبان 1403 در پردیس سینمایی ملت برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.