افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

سهام شرکت های بیمه آماده دستیابی به اهداف عالی هستند!

  • کد خبر : 400910
سهام شرکت های بیمه آماده دستیابی به اهداف عالی هستند!

هادی بهرامی بازار: ورود شرکت های بیمه به بورس مانند سایر صنایع به افزایش نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک می کند. بنابراین توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن ضروری است. شاخص گروه بیمه در هفته گذشته 1.1 درصد رشد داشته است که تا حدودی بر سهام شرکت های بیمه تاثیر […]

هادی بهرامی بازار: ورود شرکت های بیمه به بورس مانند سایر صنایع به افزایش نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک می کند. بنابراین توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن ضروری است. شاخص گروه بیمه در هفته گذشته 1.1 درصد رشد داشته است که تا حدودی بر سهام شرکت های بیمه تاثیر می گذارد. برای روشن شدن وضعیت بهتر است کمی پشتیبان بگیرید. گروه بیمه طی شش ماه گذشته میانگین افت 20 درصدی را تجربه کرد و از قله 112 هزار واحدی به کف 90 هزار واحد رسید و سپس با رشد 12 درصدی به محدوده 101 هزار واحد رسید.

صنعت بیمه با ارزش بازار 126 هزار میلیارد تومان و ارزش معاملاتی 20 میلیارد تومان، دوازدهمین گروه بزرگ بورسی با نسبت قیمت به سود (P/E) 10 و NVT 6300 واحد شامل 35 است. شرکت ها ارزش معاملات این گروه نسبت به ارزش بازار در پایین ترین حد خود قرار دارد و این وضعیت بازار آشفته و وضعیت نقدینگی نابسامان تلقی می شود! بازدهی سرمایه و دارایی این بخش نسبت به سال های گذشته جالب نبوده و کیفیت عملکرد شرکت های بیمه کاهش یافته است.

تحلیل فنی شاخص
شاخص صنعت بیمه در بورس پس از کف شدن در دو ماه گذشته در محدوده 90 هزار واحدی، رشد قوی را تجربه کرد و بخشی از زیان را جبران کرد. در حال حاضر خط روند پویای خود را شکسته و روی آن قرار دارد، در صورت افزایش تقاضا و آتش نگرفتن بورس می تواند به اهداف 116 و 126 هزار واحدی رشد کند و اکثر اقدامات شرکت های بیمه را مثبت کند. بین 112000 تا 116000 واحد مقاومت مهمی وجود دارد که در صورت عبور می توان انتظار افزایش شاخص و سهام شرکت های بیمه را داشت. اما در کل باید مراقب این مقاومت باشید تا متحمل ضررهای ناشی از واکنش منفی شاخص در این محدوده نشوید!

محدوده 100000 واحد دقیقاً نقطه انباشت حجمی پروفایل حجمی و پشتیبانی استاتیک جزئی است. البته با توجه به نوسانگر حجم و علائم کم حجم در قیمت‌های فعلی و مقایسه آن با علائم گذشته‌نگر، به نظر می‌رسد که قیمت روند صعودی داشته باشد و ممکن است دوباره به سمت اهداف بالا صعود کند. در نتیجه اگر به دنبال موقعیت بهینه برای سرمایه گذاری یا میانگین نقطه خرید سهام بیمه باشید، محدوده 92 هزار واحد کف مناسبی برای انباشت است و یا شکست مقاومت 116 هزار واحدی می تواند نشان دهد. افزایش بیشتر

سهام شرکت های بیمه آماده دستیابی به اهداف عالی هستند!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.