افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

دفاع از فلسطین و کمک به مظلومان مشروع است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 400885
دفاع از فلسطین و کمک به مظلومان مشروع است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه های نماز جمعه امروز با بیان منطق مقاومت در قانون اساسی و حقوق بین الملل به رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد و اظهار داشت: منطق مقاومت بر این اساس است. سه محور «شریعت»، «حقوق» و «عقلانیت و حقوق بین‌الملل». امام جمعه چناران تصریح کرد: هم […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه های نماز جمعه امروز با بیان منطق مقاومت در قانون اساسی و حقوق بین الملل به رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد و اظهار داشت: منطق مقاومت بر این اساس است. سه محور «شریعت»، «حقوق» و «عقلانیت و حقوق بین‌الملل».

امام جمعه چناران تصریح کرد: هم در احکام دفاع از اسلام و هم در قانون اساسی و حتی در قوانین بین المللی این امر اسلام است که هر ملتی حق دارد از خاک، خاک و منافع خود در برابر بیگانگان دفاع کند.

وی افزود: ملت‌هایی که به فلسطینی‌ها کمک می‌کنند به وظیفه خود عمل می‌کنند، بنابراین هیچ‌کس بر اساس قوانین بین‌المللی حق اعتراض به ملت و حزب‌الله لبنان را ندارد، زیرا آنها از غزه و مردم بی‌گناه فلسطین حمایت می‌کنند، بنابراین این وظیفه است. ایجاب می کند که طبق حکم او را با منطق اسلامی و بین المللی و جهانی درک کرده و یاری دهد.

بختیاری گفت: فلسطینی ها از سرزمین خود دفاع می کنند بنابراین دفاع و کمک آنها به مظلومان مشروع است.

امام جمعه چناران با اشاره به اینکه طوفان الاقصی یک حرکت حقوقی بین المللی صحیح، منطقی و حقی برای فلسطینیان بود، تاکید کرد: دفاع جانانه مردم لبنان از ملت فلسطین منوط به این تصمیم است. این هم قانونی، معقول، منطقی و مشروع است و هیچکس حق ندارد انتقاد کند که چرا به این دفاع رفتید، همانطور که عملکرد درخشان نیروهای مسلح در وعده صادق 2 کار کاملا قانونی و مشروع بود.

از برکات جبهه مقاومت

وی از برکات جبهه مقاومت گفت و افزود: منطق مقاومت پیامد توسعه و صدور گفتمان انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام، گفتمان مقاومت در ایران، سوریه، عراق، یمن است. . لبنان و فلسطین (به ویژه انصارالله یمن، حزب الله لبنان و حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین) به گونه ای که بحمدالله توانستند معادلات حاکم بر منطقه غرب آسیا را به نفع ژنرال ها دگرگون کنند. افکار عمومی . مصالح جامعه اسلامی

بختیاری زخم های مقاومت در برابر پیکر مطرود رژیم صهیونیستی را در سه هدف ناموفق اعلام شده رژیم صهیونیستی، فروپاشی اقتصاد رژیم اشغالگر، صهیونیست ها در بن بست روانی و دولت در تنگنا برشمرد.

امام جمعه چناران با تحلیل حماسه حضور مردم در نصر جمعه خاطرنشان کرد: دامنه حماسه جمعه نصر همچنان جای نگارش و تألیف دارد. این محبوب ترین دعای روز جمعه انقلاب است که تقریباً در آن شرکت کردند. دو میلیون نفر این حضور بدون شک تاثیر شگرفی بر سرنوشت و آینده جبهه مقاومت خواهد گذاشت.

وی علاوه بر بعد کمی، این حضور را در بعد کیفی نیز حامل پیام های بسیار مهمی دانست و اظهار داشت: با وجود خطرات، مردم دلیر کشورمان وارد میدان نبرد واقعی شدند، میدانی پر از تبلیغات منفی. از دشمن و پر از پیام ارعاب کننده برای شکستن عظمت دومین وعده صادقانه، در واقع قول دوم صادقانه انگار چیزی کم داشت و آن سومین قول صادقانه حضور مردم بود. این وفاداری با این انگیزه خالصانه باعث می شود که خداوند متعال درود و آرامش بفرستد. آرامش بر دلهای مردم آشکار شد، نگرانی و ناامیدی از بین خواهد رفت.

بختیاری تاکید کرد: امروز یکی از وظایف مهم دشمنان ایجاد و تزریق ناامیدی است. این آرامش و آرامش خداوند انسان را امیدوار می کند که وفاداری به رهبر الهی نعمت بزرگی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.