افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

نادیده گرفتن «محیط زیست» عواقب بی شماری خواهد داشت

  • کد خبر : 400874
نادیده گرفتن «محیط زیست» عواقب بی شماری خواهد داشت

به گزارش رکنا، سعید تاجیک، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست در نشست نمایندگان اتاق بازرگانی موضوع عدم تعادل برق را مورد تاکید قرار داد. تاجیک در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک و گرامیداشت روز استاندارد گزارش مختصری از اقدامات کمیسیون انرژی و محیط زیست در موضوع عدم تعادل برق ارائه کرد. وی در خصوص […]

به گزارش رکنا، سعید تاجیک، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست در نشست نمایندگان اتاق بازرگانی موضوع عدم تعادل برق را مورد تاکید قرار داد. تاجیک در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک و گرامیداشت روز استاندارد گزارش مختصری از اقدامات کمیسیون انرژی و محیط زیست در موضوع عدم تعادل برق ارائه کرد.

وی در خصوص تمهیدات سال گذشته، واگذاری موضوع مذکور به این کمیسیون را مورد تاکید قرار داد و گفت: این اقدام به منظور پرهیز از موازی کاری در اتاق بازرگانی انجام شد که با ارائه پیشنهاداتی در قالب مشکلات عدم تطابق به کلیه ذینفعان ذیربط ادامه یافت. و سازمانها: وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت توانیر و … در مراحل بعدی این پیشنهادها به 2 بسته – یکی در مورد عدم تعادل گاز و دیگری در مورد برق – تبدیل شد معاون اول رئیس جمهور برای پیگیری و اجرا به وزارتخانه های نفت و نیرو اعزام شدند. با هدف دستیابی به یک گفتگوی مشترک و ساده سازی محتوا، به یک کلیپ کوتاه تبدیل شد که به مشکلات عدم رعایت، روندها و پیشنهادات و … می پردازد.

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست در ادامه افزود: میانگین عدم تعادل در کشور در سال گذشته 12 هزار مگاوات بود که امسال به 17 هزار مگاوات و در شهریور گاها به 19 هزار مگاوات رسید که با توجه به این روند می توان پیش بینی کرد که کسری برق در 1404 در پیک مصرف به 20 تا 22 هزار مگاوات می رسد همانطور که قبلاً به وزارت نیرو اعلام کرده ایم باید برای جلوگیری از این روند چاره ای اساسی اندیشیده شود.

تاجیک با اشاره به افزایش بی سابقه دما در سال جاری نسبت به سال گذشته، آن را یک موضوع مهم زیست محیطی خواند و ادامه داد: متوسط ​​رشد سالانه مصرف برق در 10 سال گذشته حدود 5 درصد برآورد شده است در حالی که در نیمه اول سال جاری این میزان افزایش یافته است. تنها در سال جاری علیرغم رشد 3.5 درصدی تولید برق، یکی از دلایل اصلی آن گرمای 1 تا 2 درجه ای امسال نسبت به سال گذشته است به ازای هر درجه افزایش دما، 1700 مگاوات به مصرف برق در ساعات اوج مصرف اضافه می شود، به عبارت دیگر، افزایش مصرف برق کشور در سال جاری تنها به دلیل افزایش دما بوده است.

وی در پایان در راستای الزام به حضور در رویداد جهانی تغییر اقلیم (جام 29) تصریح کرد: نباید محیط زیست را زینت شوراهای شهر بدانیم، این امر امروز بسیار مهم است، یکی از اصلی ترین موارد دلایل اصرار اتاق بازرگانی برای حضور در جام بیست و نهم این است که طبق توافقات بین المللی برای سال 2030 باید از افزایش بیش از 1.5 درجه ای دمای کره زمین پرهیز کرد و بی توجهی ایران به این موضوع به بسیاری از مسائل مربوط می شود اقتصاد، برق و صنعت رفاه مردم کشور را تحت الشعاع قرار می دهد در حال حاضر تنها 28 روز تا جام جهانی 2024 باقی مانده است و علیرغم تاکیدات مکرر اتاق بازرگانی هنوز برنامه مشخصی برای آن وجود ندارد حضور ایران در این اجلاس.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.