افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

80 درصد مهاجران مدارک اقامت قانونی ندارند!

  • کد خبر : 400827
80 درصد مهاجران مدارک اقامت قانونی ندارند!

به گزارش رکنا و به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسین نیکنام در این نشست که در دوحه برگزار شد، با بیان اینکه تحریم ها بر عرصه های مختلف تعاملات بین المللی در حوزه های سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی در کشورهای هدف تاثیر منفی گذاشته است، اظهار کرد: این تحریم ها تاثیرات منفی بر روی […]

به گزارش رکنا و به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسین نیکنام در این نشست که در دوحه برگزار شد، با بیان اینکه تحریم ها بر عرصه های مختلف تعاملات بین المللی در حوزه های سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی در کشورهای هدف تاثیر منفی گذاشته است، اظهار کرد: این تحریم ها تاثیرات منفی بر روی حوزه های مختلف تعاملات بین المللی داشته است. اقدامات قهری یکجانبه نه قانونی است و نه مشروع و اثرات منفی گسترده ای بر حقوق بشر از جمله حق حیات، حق آموزش، حق توسعه پایدار، حق دسترسی به آب آشامیدنی، حق بر سلامت و موارد دیگر دارد.

وی افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران 99 درصد نیاز دارویی خود را تولید می کند و در حال کار بر روی تولید واکسن های اساسی برای کاهش اثرات تحریم های یکجانبه است. این محصولات دارای سیستم تولید پیشرفته و تضمین کیفیت لازم می باشند. اگرچه داروها و تجهیزات پزشکی مشمول معافیت‌های بشردوستانه از تحریم‌های یکجانبه هستند، اما تحویل آنها به ایران به دلیل اثرات تحریم‌ها بر فعالیت‌های مالی و تجاری، شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه، محدودیت‌های پرداخت‌های بین‌المللی و پیوستن بیش از حد شرکت‌ها و تامین‌کنندگان خارجی با مشکل مواجه می‌شود. به تحریم ها

به گفته مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت، جست و جوی روش های جایگزین غیررسمی خرید و پرداخت از طریق واسطه ها و روش های پیچیده پرداخت از عوامل کلیدی در افزایش هزینه های دارو و تجهیزات پزشکی است.

وی یادآور شد: قراردادهای سرمایه گذاری و همکاری خارجی; همکاری های علمی و آموزشی، تبادلات علمی و فرهنگی و مشارکت ایرانیان در مجامع بین المللی در نتیجه اعمال تحریم های یکجانبه محدودتر شده است. جمهوری اسلامی ایران میزبان بیش از پنج میلیون مهاجر و پناهنده است که اکثریت آنها افغانی هستند که نیازمند کمک های بشردوستانه هستند. این در حالی رخ می دهد که حدود 80 درصد از آنها مدارک اقامت قانونی ندارند. با این حال، دولت جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود به ادامه اجرای سیاست های جامع از جمله دسترسی به بهداشت و آموزش اولیه تاکید کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، نیکنام بر تاثیر اقتصادی تحریم ها، محدودیت در مبادلات و تحویل مالی و کاهش علاقه تامین کنندگان مالی به توانایی دولت و فعالان بشردوستانه برای اجرای پروژه ها از جمله ارائه خدمات اولیه تاکید کرد. کالاها و ساخت مدارس و مراکز بهداشتی. این تأثیر می تواند به نفع این جمعیت بسیار آسیب پذیر باشد. با توجه به تاکید ویژه مدیر منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت بر “بهبود دسترسی به محصولات پزشکی مقرون به صرفه با ارائه زنجیره های تامین کارآمد در سطح منطقه ای و ملی” که توسط یکی از پروژه های شاخص اعلام شده است، ایجاد مکانیزم ایمن و پایدار توسط گلوبال هلث برای تضمین دسترسی عادلانه و برابر کشورها به محصولات بهداشتی می تواند گام مهمی در جهت کاهش اثرات مخرب تحریم ها باشد.

هفتاد و یکمین نشست کمیته منطقه ای دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (OMRO) با موضوع «سلامت یک موضوع فرامرزی است: اقدام، دسترسی، برابری» در دوحه قطر با حضور همه مردم برگزار شد. کشورهای عضو

نشست سالانه کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی یکی از مهمترین رویدادهای منطقه ای در راستای تصمیم گیری و تنظیم سیاست های منطقه ای سلامت است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.