افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

آیا وعده مسئولان در بورس به دلیل ارزش بازار است؟

  • کد خبر : 400824
آیا وعده مسئولان در بورس به دلیل ارزش بازار است؟

بازار؛ گروه بورس: بازار سهام همچنان در روند نزولی قرار دارد. از آنجایی که این نوسان تحت تأثیر ریسک های ژئوپلیتیکی رخ داده است. به همین دلیل، عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد که به محض کاهش ریسک بورس، رشد بسیار بالایی خواهد داشت. در ادامه حجت الله سعیدی، رئیس سازمان بورس و […]

بازار؛ گروه بورس: بازار سهام همچنان در روند نزولی قرار دارد. از آنجایی که این نوسان تحت تأثیر ریسک های ژئوپلیتیکی رخ داده است. به همین دلیل، عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد که به محض کاهش ریسک بورس، رشد بسیار بالایی خواهد داشت.

در ادامه حجت الله سعیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از مذاکره برای فروش خودرو در بورس کالا خبر داد. این نشان می دهد که بازار می تواند به لطف روند نوسان گروه خودرو به وضعیت بهتری دست یابد. منحنی قیمت در بازار خودرو با افت قابل توجهی از اواسط سال 1403 گذشته است که به نظر می رسد بر معاملات گروه خودرو و لوازم یدکی تاثیر گذاشته است. همچنین با کاهش انتظارات تورمی و اصلاح قیمت ارز، ریسک بورس کاهش یافته و روند تغییر خواهد کرد. با این حال، ابتدا باید با کاهش احساسات و افزایش عرضه متعادل شود.

شهیر محمدنیا معتقد است با عرضه خودرو در بورس کالا روند قرعه کشی منتفی می شود و قیمت ها بر اساس مکانیزم های بازار در شرایط رقابتی تعیین می شود. به این ترتیب مردم می توانند مطمئن شوند که محصول شما را در یک فرآیند منصفانه خریداری می کنند. این مشکل می تواند صورت های مالی نمادهای خودرویی را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل پس از اجرای این تصمیم باید انتظار تغییر در روند کسب و کار را داشت.

شهیر محمدنیا کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: آخرین اخبار حاکی از آن است که شرکت های خودروسازی داخلی در تلاش برای عرضه مجدد خودروهای خود در بورس هستند و به نظر می رسد توافقاتی صورت گرفته است. در این رابطه اما این خبر از سوی نهادهای رسمی تایید نشده است. با عرضه خودرو در بورس کالا، روند قرعه کشی حذف و قیمت ها بر اساس مکانیزم های بازار در شرایط رقابتی تعیین می شود. به این ترتیب مردم می توانند مطمئن شوند که محصول شما را در یک فرآیند منصفانه خریداری می کنند. این مشکل می تواند صورت های مالی نمادهای خودرویی را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل پس از اجرای این تصمیم باید انتظار تغییر در روند مذاکرات را داشت.

وی افزود: همچنین در صورت صفر شدن کارمزد سازمان و ادارات تابعه در معاملات، هزینه معاملات کاهش می یابد. حتی کاهش مالیات بر فروش منجر به بهبود شرایط کسب و کار می شود. در شرایط فعلی حجم معاملات، دولت مالیات قابل توجهی دریافت نمی کند، اما تاثیر مثبتی بر سرمایه گذاران دارد. ادامه این روند به جبران کاهش نرخ ها و مالیات ها در زمانی که بازار متعادل است کمک می کند.

این کارشناس بازارهای مالی تصریح کرد: به نظر من اگر حجم مبنا را هم حذف کنند. با بسته شدن بازار، سهامی با معامله چند میلیون سهمی تاثیر خاصی در کاهش قیمت سهام نخواهد داشت. اما برای افزایش قیمت، فروشنده می داند که اگر امروز نفروشد، فردا می تواند به قیمت بالاتری بفروشد. حتی در صورت وجود صف فروش، این تغییر باعث ایجاد جذابیت در بازار می شود. با این راهکار دیگر نیازی به تزریق پول اضافی از بانک ها و موسسات به بورس نیست. در این صورت، بازار به طور خود به خود به تعادل خواهد رسید. فقط با چند تغییر ساده آن را دوباره فعال کنید.

کاهش ریسک بازار سهام برای ورود سرمایه گذاران به بازار سهام

از سوی دیگر بازار جهانی سیگنال های مثبتی به سرمایه گذاران داده است. بنابراین بازار سهام چین این روزها به تدریج از چالش های قبلی دور شده است. به همین دلیل سرمایه گذاران به آینده امیدوار بوده و به پتانسیل موجود ایمان دارند. زیرا برخی محرک های اقتصادی نشان می دهد که دولت چین واقعاً به دنبال رشد و بهبود وضعیت اقتصادی کشورش است. در آخرین کنفرانس مطبوعاتی مقامات دولت چین، گفته شد که آنها قصد دارند علاوه بر بسته 200 میلیارد یوانی، محرک اقتصادی بیشتری نیز ارائه کنند. اگرچه جزئیات این اقدامات هنوز مشخص نیست، اما این نشان دهنده عزم جدی دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی است. این موضوع باعث تقویت انگیزه سهامداران شرکت های کالامحور برای سهامدار ماندن می شود.

کسانی که پول خود را در طلا، مستغلات یا سپرده های بانکی سرمایه گذاری کرده اند از افت بازار سهام خوشحال هستند. اما این روند ادامه نخواهد داشت زیرا ادامه این وضعیت آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می کند. در چند سال گذشته دولت با اقداماتی مانند تزریق سهام خزانه تلاش کرد تا بازار را سامان دهد، اما موفق نشد. قطعاً باید در سیاست گذاری منافع مردم و سهامداران لحاظ شود تا بازار رو به رشد خود را ببیند.

گزارش تورم ماه سپتامبر چین نشان داد که تورم سالانه تنها 0.4 درصد افزایش یافته است که به لطف بخش غذا و سبزیجات کمتر از حد انتظار است. تورم سالانه مواد غذایی 3.3 درصد و تورم سالانه سبزیجات 22.9 درصد بوده است. تورم سبزیجات به دلیل آب و هوای بد و تقاضای فصلی افزایش یافته است. اما تورم تولیدکننده برای 24 ماه متوالی به دلیل تقاضای ضعیف و افزایش تولید کاهش یافته است که منجر به طولانی‌ترین دوره کاهش تورم از دهه 1990 شده است.

کسانی که پول خود را در طلا، مستغلات یا سپرده های بانکی سرمایه گذاری کرده اند از افت بازار سهام خوشحال هستند. اما این روند ادامه نخواهد داشت زیرا ادامه این وضعیت آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می کند. در سال های اخیر دولت با اقداماتی مانند تزریق سهام خزانه تلاش کرد بازار را سامان دهد اما موفق نشد. قطعاً باید در سیاست گذاری منافع مردم و سهامداران لحاظ شود تا بازار رو به رشد خود را ببیند.

شاخص با وجود خطرات ژئوپلیتیکی سطح حمایت را حفظ کرد

با توجه به اینکه شاخص علیرغم ریسک های ژئوپلیتیکی همچنان سطح حمایت را حفظ کرده است، نشان دهنده تغییرات مثبت در آینده نزدیک است. علاوه بر این، انعطاف پذیری بازار سهام را نشان می دهد. به عنوان مثال در بازار مواد اولیه اخبار مثبتی از چین که بزرگترین مصرف کننده مواد اولیه در جهان است منتشر شده است که تاثیر زیادی بر قیمت فلزات، نفت و مواد اولیه اساسی خواهد داشت. حتی اگر دولت چین بتواند محرک‌های قوی‌تری ارائه کند، بازارهای کالا رشد بیشتری خواهند داشت و سرمایه‌گذاران از این روند سود می‌برند.

اگرچه همچنان ابهاماتی در بازار وجود دارد، اما به نظر می رسد دولت به طور جدی به دنبال راهکارهایی برای ایجاد ثبات در اقتصاد است. این رویکرد می تواند به نفع بازارهای مولد و به ویژه بازار کالا باشد و نوید روزهای بهتری را برای سرمایه گذاران در بورس می دهد. از سوی دیگر امید به بهبود و رشد اقتصادی در بازار وجود دارد و این خود نشانه ای از آینده بهتر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.