افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

روند خنثی بورس به ضرر گروه بانکی پایان یافت خریداران مراقب احتمال ریزش سهام بانکی باشند.

  • کد خبر : 400813
روند خنثی بورس به ضرر گروه بانکی پایان یافت خریداران مراقب احتمال ریزش سهام بانکی باشند.

هادی بهرامی بازار: گروه بانکی با ارزش بازار 436 میلیارد تومان به دلیل نقش مهمی که در گردش نقدینگی، جذب سرمایه و سپرده، تقویت سهام دارد، هفتمین بخش بورس محسوب می شود و یکی از ارکان اصلی است. تولید و در نهایت افزایش سودآوری و اشتغال. تحلیل و بررسی اقتصاد کشور بسیار مهم است. شاخص […]

هادی بهرامی بازار: گروه بانکی با ارزش بازار 436 میلیارد تومان به دلیل نقش مهمی که در گردش نقدینگی، جذب سرمایه و سپرده، تقویت سهام دارد، هفتمین بخش بورس محسوب می شود و یکی از ارکان اصلی است. تولید و در نهایت افزایش سودآوری و اشتغال. تحلیل و بررسی اقتصاد کشور بسیار مهم است. شاخص بخش بانکی طی هفته گذشته 2.9 درصد کاهش داشته است که نشان می دهد روند خنثی بورس به ضرر این بخش پایان یافته و سهام شرکت های فعال در این بخش بازدهی منفی را به ثبت رساندند. نکته جالب اینجاست که ارزش معاملات گروه بانکی در هفته گذشته 128 میلیارد تومان بود اما این هفته به 300 میلیارد تومان رسید و نقدینگی سهام موسسات اعتباری در بورس تقریبا دو برابر شده است.

تحلیل فنی شاخص
بر اساس تحلیل هفته های اخیر، شاخص گروه بانکی با واکنش منفی به مقاومت 9200 واحدی شروع به ریزش کرد و هم اکنون در محدوده 8547 واحدی قرار دارد. با در نظر گرفتن مقاومت استاتیکی مهم، کاهش حجم در سقف قیمت و واگرایی منفی نوسانگر rsi، پیش بینی می شود این کاهش در کوتاه مدت ادامه داشته باشد و حمایت پایه 7720 واحدی لمس شود. البته این حمایت ایستا مهم دامنه عمیق و آخرین کف دو سال اخیر است که می تواند باعث جذابیت بیشتر سهام شرکت های بانکی شود. پیشنهاد می شود برای داشتن یک دید کلی به شاخص گروه اولویت داده شود و سپس در تحلیل و تحقیق برای سرمایه گذاری روی خود سهام متمرکز شود.

تجزیه و تحلیل اخبار مهم در بخش
1- بررسی لیست فوق بدهکاران بانک پارسیان نشان می دهد که این بانک خصوصی 806 میلیارد و 443 میلیون تومان وام به احد عظیم زاده اسپیشانی پرداخت کرده که 144 میلیارد تومان آن برنگشته است. سهام این بانک با نماد وپارس در سال 1402 بالغ بر 912 میلیارد توکن زیان خالص داشته است. این در حالی است که میزان سود سال 1401 1640 میلیارد تومان است. قیمت وپارس در دو ماه اخیر ۴۳ درصد افزایش داشته و در حال حاضر زیر مقاومت ۲۴۰ تومانی قرار دارد و در صورت عبور، بازدهی ۴۰ درصدی دیگر پیش بینی می شود. برآوردهای بانک پارسیان حاکی از آن است که با تحویل نماد اوپال به ازای هر سهم 435 تومبا سود حاصل شد.

2- شعب بانک کشاورزی در شش ماهه اول سال 1403 مبلغ 1.4 میلیارد تومب وام برای اشتغال زایی پرداخت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 برابر شده است. سود خالص بانک کشاورزی در سال 1402 302 میلیارد تومان شناسایی شد و کل درآمد تسهیلات اعطایی به بانک نیز نسبت به سال 1401 51 درصد افزایش یافت.

3- بانک قرض الحسنه رسالت در سال 1403 تا سقف 400 میلیون تومان وام قرض الحسنه به سپرده گذارانی که دارای حساب متوسط ​​مناسب هستند که دارای کارمزد 2 درصد می باشد پرداخت می کند. سود خالص بانک رسالت در سال 1402 بالغ بر 2.641 میلیارد تومان است که نسبت به سال 1401 افزایش 53 درصدی داشته و با نسبت قیمت به سود (P/E ttm) 2.7 معامله می شود که نسبت به سایر بانک ها عملکرد خوبی دارد. البته در مدیریت دارایی-بدهی کمی ضعیف عمل کرده است که باید بهبود یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.