افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

حقوق این گروه شغلی در کشور از تورم جلوتر بود

  • کد خبر : 400772
حقوق این گروه شغلی در کشور از تورم جلوتر بود

علی را تکذیب کن– در 16 اکتبر 1403، وب سایت Job Vision گزارش فصلی “وضعیت بازار کار” را منتشر کرد. این گزارش حاوی اطلاعاتی از کاهش مشاغل برای لجستیک، حمل و نقل و انبارداری، امور مالی و حسابداری، و طراحی گرافیک و نیروی کار انیمیشن تا بازار کار پررونق برای متخصصان علوم داده و هوش […]

علی را تکذیب کن– در 16 اکتبر 1403، وب سایت Job Vision گزارش فصلی “وضعیت بازار کار” را منتشر کرد. این گزارش حاوی اطلاعاتی از کاهش مشاغل برای لجستیک، حمل و نقل و انبارداری، امور مالی و حسابداری، و طراحی گرافیک و نیروی کار انیمیشن تا بازار کار پررونق برای متخصصان علوم داده و هوش مصنوعی است.

بازار کار ایران تشنه متخصصان علوم داده و هوش مصنوعی است

بر اساس این گزارش، فرصت های شغلی متخصصان علوم داده و هوش مصنوعی در یک سال 127 درصد رشد داشته است و در فصل تابستان فرصت های شغلی برای این گروه نه تنها کاهش نیافته، بلکه رشد 26 درصدی را تجربه کرده اند. .

میانگین حقوق پیشنهادی به فعالان این حوزه نیز از تورم پیشی گرفته و در سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است. همزمان با افزایش فرصت های شغلی برای این قشر و افزایش حقوق، رقابت برای فعالان این حوزه در کشور نیز افزایش یافته و در سال گذشته بازار کار این گروه 31 درصد رقابتی شده است.

همانطور که هوش مصنوعی به سرعت به تکامل خود ادامه می دهد، پیامدهای بالقوه ای برای بازار کار خواهد داشت. برای رهبران کسب و کار، درک اینکه چگونه هوش مصنوعی بر نیروی کار و عملیات آنها تأثیر می گذارد، فقط یک تمرین آینده نیست، بلکه یک ضرورت است. توانایی هوش مصنوعی برای بهبود و جابجایی وظایف انسانی به این معنی است که صنایع را به روش‌های عمیق و ظریف تغییر شکل می‌دهد.

در ایران به گفته سینا تفنگچی، دکتری. در پژوهشگر علوم ارتباطات و هوش مصنوعی، شرکت ها تمایل زیادی به گنجاندن سمت متخصص هوش مصنوعی در واحد منابع انسانی خود دارند، اما آیا این سمت برای شرکت ها مفید خواهد بود؟ و مفید خواهد بود یا نه، بحث دیگری است که در ادامه به آن می پردازیم.

سینا تفنگچی معتقد است اعطای عنوان شغلی متخصص هوش مصنوعی در بسیاری از شرکت های ایران مرسوم شده است و ممکن است به صورت عملیاتی مورد استفاده قرار نگیرد و شرکت ها نتوانند از این قابلیت استفاده کنند.

وی در پاسخ به گزارش وضعیت بازار کار Job Vision گفت: در این گزارش اشاره شده است که تقاضا برای موقعیت شغلی متخصصان علوم داده و هوش مصنوعی رشد قابل توجهی داشته است، زیرا در حال حاضر در عصر روند این موقعیت شغلی و “حتی ممکن است ظرفیت استفاده از این افراد حرفه ای در شرکت ها وجود نداشته باشد.”

به گفته این محقق هوش مصنوعی، استفاده از این شغل در شرکت ها عمدتاً به دلایل زیر است:

  • از ظرفیت جوانان استفاده کنیم
  • بهره مندی از قابلیت های کار از راه دور
  • چابکی سازمانی
  • هوش سازمانی

هوشمندسازی در ایران یک شوخی و یک شعار است

وی در ادامه گفت: با این حال، هدف چابک سازی و هوشمندسازی سازمان با اختصاص جایگاه متخصص هوش مصنوعی و علوم داده در ایران بیشتر شعاری است و ما همچنان برای انجام کار خود به کپی شناسنامه نیاز داریم. حتی در وزارتخانه ها نیز روشنفکری برای حذف کپی شناسنامه و شناسه ملی صورت نگرفته است و در واقع استفاده از عنوان حرفه ای متخصص علوم داده و هوش مصنوعی برای روشنفکری در ایران یک شوخی و شعار است.

تفنگچی در ادامه افزود: وقتی در یک سازمان از هوش مصنوعی صحبت می‌شود، همه فرآیندهای آن سازمان باید هوشمند باشد و نیروی انسانی آن نقش ناظر را داشته باشد، در حالی که چنین اتفاقی در هیچ یک از شرکت‌های ما رخ نمی‌دهد. ندادن.”

چرا تعداد مشاغل متخصصان علوم داده و هوش مصنوعی در کشور افزایش یافته است؟

این پژوهشگر هوش مصنوعی در پاسخ به رشد شغلی متخصصان علوم داده و هوش مصنوعی در گزارش بازار کار Job Vision گفت: آمار استخدام متخصصان هوش مصنوعی بالاست زیرا روندهایی در شرکت ها وجود دارد که می توانند از توانایی استفاده کنند. این افراد، اما تا به امروز نتوانسته‌اند این وظیفه را به صورت عملیاتی انجام دهند، یکی دیگر از دلایل تقاضای بالای متخصصان هوش مصنوعی در گزارش اخیر Jobvision، حضور آن‌ها در پلت‌فرم‌های آنلاین و وب‌سایت‌های کاریابی است و به همین دلیل است که این تقاضا وجود دارد. آمار این مشاغل نسبت به سایر مشاغل در این گزارش بیشتر است، از سوی دیگر، «دیروز شرکت های زیادی به دنبال افرادی در حوزه حسابداری و مدیریت مالی بودند، اما امروز این بازار اشباع شده و شرکت ها به دنبال متخصص داده هستند».

فناوری نیاز به پذیرش دارد

وی با توجه به چشم انداز بازار کار ایران برای پذیرش متخصصان علوم داده و هوش مصنوعی و قابلیت های رشد این رشته در کشور، افزود: فناوری را باید پذیرفت و با جبر فناوری نمی توان از ظرفیت آن استفاده کرد. .

تفنگچی ادامه داد: شاید 20 سال طول بکشد تا مشاغل سنتی با ظهور هوش مصنوعی از بین برود اما اگر اتفاقی در ایران بیفتد تا 50 سال آینده نخواهد بود. با ظهور هوش مصنوعی، نظارت انسان ها تقویت می شود و مشاغل بهبود می یابد و بسیاری از مشاغل رنگ جدیدی به خود می گیرند.

وی ادامه داد: ابتدا باید هوشمندانه فکر کنیم تا بتوانیم ظرفیت مشاغل هوشمند را در کشور ایجاد کنیم و اگر نظام آموزشی ما بخواهد مبحث هوش مصنوعی را متناسب با سواد رسانه ای در مدارس معرفی کند باید وجود داشته باشد. ستایش شود.» روی قبر هوش مصنوعی در مدرسه رفت».

۵۸۲۲۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.