افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

تهیه گزارش ایرادات به قانون جوانان در مجلس

  • کد خبر : 400752
تهیه گزارش ایرادات به قانون جوانان در مجلس

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیموی در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانان گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانان قانون حیاتی کشور است و امروز یکی از مهمترین قوانین حمایت از خانواده و حمایت از جوانان، تشکیل خانواده و ازدواج آسان و در […]

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیموی در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانان گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانان قانون حیاتی کشور است و امروز یکی از مهمترین قوانین حمایت از خانواده و حمایت از جوانان، تشکیل خانواده و ازدواج آسان و در راستای افزایش جمعیت مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: انتظار می رفت با تصویب این قانون همه دستگاه ها در حوزه فرهنگ که نقش بسیار مهمی دارد و همچنین در بحث امتیازات، خدمات و فرصت های قانونی که در این قانون پیش بینی شده است اقدام کنند. برای حمایت از خانواده

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در برخی مفاد قانون، برخی نهادها آن طور که انتظار می رفت به وظایف خود عمل نکردند و خلأ قابل توجهی با اجرای کامل قانون وجود دارد.

وی با بیان اینکه این قانون یک قانون موقت است، گفت: پیش بینی می شود قانون مذکور به مدت هفت سال اجرا شود و اکنون که نزدیک به سه سال از اجرای قانون می گذرد، انتظار می رفت دستگاه ها با مفاد این قانون برخورد کنند. خیلی جدی تر اما متاسفانه برخی از دستگاه ها عملکرد خود را به درستی انجام ندادند.

نماینده شهرکرد در مجلس ادامه داد: به عنوان مثال در بحث مشوق های در نظر گرفته شده برای نظام خانواده، با شروع از بحث خودرو برای مادران، انتظار می رفت شرکت های خودروسازی و دستگاه های اجرایی ناظر اجرای این قانون را فراهم کنند. همه مادرانی که در صف خودروهای مورد نیاز خود منتظر هستند اما امروز شاهد صف طولانی ثبت نام مادران مشمول این قانون هستیم که متاسفانه همچنان منتظر هستند.

راستینه تاکید کرد: از آنجایی که این قانون یک قانون موقت بود، انتظار می رفت مفاد این قانون به سرعت اجرا شود تا اثرات تشویقی آن بر جامعه بتواند به اهداف قانون در توقف رشد نزولی جمعیت و تحول آن دست یابد. در روند رشد مثبت جمعیت، اما همچنان می‌بینیم که در بحث زمین، مشوق پیش‌بینی شده در این قانون برای تولد فرزند سوم متاسفانه به کندی انجام می‌شود و صف طویلی از مادران وجود دارد که برای بیشتر ثبت نام کرده‌اند. بیش از یک سال است و آماده سازی زمین و تحویل زمین به مادران هنوز انجام نشده است.

وی با اشاره به موضوع تسهیل ازدواج برای جوانان گفت: در قانون بسته به رشد تورم، افزایش مزایای ازدواج پیش بینی شده است و امسال برای زوج جوان زیر سال 350 میلیون پیش بینی شده است. 25. متأسفانه پرداخت کمک های ازدواج با کندی و بیش از 800. هزاران جوان برای گرفتن وام ازدواج صف می کشند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه این قانون یکی از قوانین مهم جامعه ما است، گفت: و در بحث تسهیلات و امتیازات لازم برای دانشجویان در بحث خوابگاه های ازدواج و امتیازات ازدواج، در بحث در مورد تقسیمات دانشجویی و طرح های دانشجویی و سایر مواردی که برنامه ریزی شده است. اما همچنان شاهدیم که تنظیم مقررات مربوطه متوقف شده است.

راستیه گفت: برآورد می شود 30 درصد از مفاد قانون تا حدودی اجرا شده و تاثیرات مثبتی بر نگرش مثبت خانواده ها نسبت به این قانون داشته و توانسته جلوی رشد نزولی جمعیت را بگیرد. برای تا کنون اما نهادها وظایف خود را به درستی انجام نداده اند و ما در کمیسیون فرهنگ از چند هفته آینده گزارشی از نیروی انتظامی تهیه و در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

وی تصریح کرد: اگر طبق قانون از بالاترین تا پایین ترین سطح قانون را اجرا نکنند این قانون برای کسانی که از قانون شکایت می کنند جرایم سنگین پیش بینی می کند و امیدواریم همه دستگاه های اجرایی در مقابل قانون مسئولیت داشته باشند. وارد صحنه می شود. بگذارید دستگاه ها برای رفع این مشکلات انتظامی تدابیری بیندیشند و انشاءالله برای اجرای مفاد قانون اقداماتی انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: پس از تهیه گزارش، ابتدا گزارشی از دستگاه ها اخذ می کنیم و گزارش دستگاه ها در کمیسیون ارزیابی می شود و نهادهایی که در این زمینه نقص دارند به کمیسیون ارائه می شود. قوه قضائیه بر اساس احکام قانون و طبیعتاً دستگاه قضایی طبق قانون موظف به برخورد با شکایت کنندگان از اجرای قانون خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.