افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

نامه ایران به سازمان ملل در خصوص اتهامات تل آویو علیه تهران: حمایت ایران از گروه های مقاومت کاملاً مشروع و مطابق با قوانین بین المللی است/ تا زمانی که رژیم اسرائیل به اشغال غیرقانونی و تجاوزات خشونت آمیز خود ادامه دهد، ایران به حمایت از گروه های مقاومت ادامه خواهد داد. این رژیم کاملا فاقد اعتبار اخلاقی برای متهم کردن هر کشور دیگری به نقض قوانین بین المللی است

  • کد خبر : 400704
نامه ایران به سازمان ملل در خصوص اتهامات تل آویو علیه تهران: حمایت ایران از گروه های مقاومت کاملاً مشروع و مطابق با قوانین بین المللی است/ تا زمانی که رژیم اسرائیل به اشغال غیرقانونی و تجاوزات خشونت آمیز خود ادامه دهد، ایران به حمایت از گروه های مقاومت ادامه خواهد داد. این رژیم کاملا فاقد اعتبار اخلاقی برای متهم کردن هر کشور دیگری به نقض قوانین بین المللی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای خطاب به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل به اتهامات اخیر اسرائیل علیه ایران پاسخ داد. متن نامه امیر سعید ایروانی به شرح زیر است: مطابق دستور دولت متبوع اینجانب، مکاتبه حاضر در پاسخ به اتهامات […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای خطاب به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل به اتهامات اخیر اسرائیل علیه ایران پاسخ داد.

متن نامه امیر سعید ایروانی به شرح زیر است:

مطابق دستور دولت متبوع اینجانب، مکاتبه حاضر در پاسخ به اتهامات بی اساس مطرح شده توسط نماینده رژیم اسرائیل در نامه 8 اکتبر 2024 (S/2024/721) ارسال می شود.

در این نامه به دروغ ادعا شده است که جمهوری اسلامی ایران قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل را نقض کرده است. نماينده اين رژيم تروريستي و اشغالگر مانند هميشه براي انحراف توجه از نسل كشي و جنايات جنگي اين رژيم عليه مردم فلسطين و لبنان و برگرداندن نقش اين رژيم به روايات نادرست، اطلاعات نادرست و دروغ هاي صريح متوسل شده است. مجرم و قربانی

با این حال، حقیقت به وضوح با این دروغ ها در تضاد است و حقایق غیرقابل انکار خود گویای آن است. در این راستا توجه اعضای محترم شورای امنیت را به نکات و واقعیت های زیر جلب می نمایم:

1. رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل بیش از یک سال است که قوانین بین المللی را آشکارا و سیستماتیک نقض کرده و مرتکب جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی علیه مردم بیگناه فلسطین در غزه شده است. همه این اقدامات بدون هیچ مسئولیتی انجام شده است. جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی تاکنون باعث کشته و زخمی شدن بیش از 200 هزار غیرنظامی شده است که بسیاری از آنها زیر آوار مدفون هستند.

رژیم اسرائیل همچنان از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده می کند. همانطور که سرپرست معاون دبیرکل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل در نشست 9750 شورای امنیت در 16 اکتبر 2024 گزارش داد، بین 2 تا 15 اکتبر، هیچ کمک غذایی به شمال غزه نرسید و دسترسی بشردوستانه تقریبا غیرممکن بود. . .

وی همچنین با اعلام اینکه غزه از 9 اکتبر متحمل تلفات هنگفتی بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی شده است که منجر به کشته شدن 400 فلسطینی و مجروح شدن نزدیک به 1500 نفر شده است، افزود: جهان پر است از تصاویر بیماران و خانواده های آواره ای که در نزدیکی ال. -بیمارستان اقصی و آنها را در حال سوختن در آتش دیدم “در حالی که دیگران، از جمله زنان و کودکان، به دلیل سوختگی های عمیق که مادام العمر طول می کشد و به مراقبت های فوری پزشکی دسترسی ندارند، از درد شدید رنج می برند.”

2. این رژیم تروریستی کارزار نسل کشی خود را به لبنان نیز کشانده است و همان سبعیتی را که بر مردم فلسطین در غزه روا داشته است، به راه انداخته است. تداوم حملات این رژیم به بیروت و جنوب لبنان باعث مرگ و ویرانی شده است. تهاجم وحشیانه اسرائیل به لبنان تاکنون بیش از 2000 نفر از جمله 127 کودک را کشته، بیش از 1.2 میلیون نفر را آواره کرده و فشار غیرقابل تحملی را بر کشوری وارد کرده است که زیر بار پناهندگان سوری و فلسطینی قرار گرفته است.

3. در همین حال، رژیم اسرائیل به تجاوزات آشکار خود علیه حاکمیت جمهوری عربی سوریه ادامه می‌دهد و عمداً به غیرنظامیان، زیرساخت‌های حیاتی و حتی کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه که از سوریه به لبنان سفر می‌کردند حمله می‌کند و کمک‌های ضروری را به نیازمندان قطع می‌کند.

رژیم اسرائیل در 9 اکتبر 2024 حمله وحشیانه و عمدی را به تأسیسات کمک‌های بشردوستانه هلال احمر ایران که شامل یک بیمارستان صحرایی 56 تختخوابی و تجهیزات پزشکی پیشرفته بود، انجام داد. این مرکز رسماً به کمیته بین المللی صلیب سرخ اطلاع داده بود که مأموریت آن صرفاً ارائه کمک های نجات بخش به غیرنظامیان آواره لبنانی و قربانیان تجاوزات بی امان و وحشیانه رژیم اسرائیل است. این نقض آشکار رژیم اسرائیل توسط ما به طور رسمی طی نامه ای در تاریخ 11 اکتبر 2024 به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد (S/2024/734) ابلاغ شد.

4. اقدامات رژیم اسرائیل بدون شک جنایت جنگی است. حمله عمدی به غیرنظامیان و تخریب زیرساخت های غیرنظامی از جمله تأسیسات پزشکی و بشردوستانه، مدارس و مراکز آموزشی، نه تنها نقض قوانین بین المللی است. بلکه جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی هستند.

5. با در نظر گرفتن این حقایق، بسیار نگران کننده و ریاکارانه است که رژیم اسرائیل که به نقض مستمر و آشکار قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های شورای امنیت شهرت دارد، جرأت کند جمهوری اسلامی ایران را متهم کند. با اتهامات بی اساس

این همان رژیمی است که نماینده اش منشور سازمان ملل را در چشم جامعه بین المللی پاره کرد، وزیر امور خارجه اش اخیراً دبیرکل سازمان ملل را عنصری نامطلوب اعلام کرد و نیروهای نظامی اش با وقاحت کارکنان سازمان ملل و امدادگران را کشتند. آنها با مصونیت کامل نیروهای حافظ صلح را کشتند و به آنها حمله کردند. چنین رژیمی کاملا فاقد اعتبار اخلاقی برای متهم کردن هر کشور دیگری به نقض قوانین بین المللی است.

6. حمایت ایران از گروه های مقاومت کاملاً مشروع و مطابق با قوانین بین المللی است. گروه های مقاومت درگیر مبارزه قانونی علیه اشغال و تجاوزات وحشیانه رژیم اسرائیل هستند. تا زمانی که رژیم اسرائیل به اشغال غیرقانونی و تجاوزات خشونت آمیز خود ادامه دهد، مقاومت ادامه خواهد داشت و ایران به حمایت از گروه های مقاومتی که از سرزمین و مردم خود در برابر اشغال و تجاوز دفاع می کنند، ادامه خواهد داد. همچنین منطق گروه های مقاومت مبتنی بر اصل مخالفت با اشغالگری و تجاوز است و مواضع نظامی و امنیتی نیروهای اشغالگر صهیونیستی را با رعایت کامل قوانین بین المللی بشردوستانه با دقت هدف قرار می دهد. اهداف آنها تا به امروز حداکثر خویشتنداری را در این زمینه نشان داده اند. برعکس، رژیم اسرائیل با هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان و زیرساخت‌های حیاتی، قوانین بین‌المللی از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و تمامی اصول اخلاقی، حقوقی و انسانی را به‌طور آشکار و سیستماتیک نقض کرده است.

7. رژیم اسرائیل یک تهدید جدی و قریب الوقوع برای صلح و امنیت بین المللی است. ادامه اقدامات تروریستی و تجاوزات آنها کل منطقه را در آستانه جنگ قرار می دهد. شورای امنیت نمی تواند در مقابل این جنایات سکوت کند. زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت این رژیم را پاسخگو کند. شورای امنیت باید تجاوزات کنترل نشده رژیم اسرائیل را متوقف کند، از حقوق بین المللی دفاع کند و صلح و ثبات را در منطقه بازگرداند. جمهوری اسلامی ایران فوراً از شورای امنیت درخواست می‌کند تا با اتخاذ تدابیر قاطع و فوری، این رژیم را مجبور به توقف تجاوزات و جنایات خود در غزه، لبنان و سوریه و وادار کردن رژیم به پایبندی به تمام قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت کند.

8- جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ یا تشدید تنش در منطقه نیست، اما آمادگی کامل برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود در برابر هرگونه تجاوز به ویژه رژیم اسرائیل که منافع حیاتی و امنیت آن را تهدید می کند، است. ایران به طور کامل از حق ذاتی خود برای دفاع از خود مطابق با قوانین بین المللی استفاده خواهد کرد و شورای امنیت را از واکنش قانونی و ضروری خود مطلع خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.