افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

روایت انتظارات جامعه پزشکی در شهرهای تهران – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 400625
روایت انتظارات جامعه پزشکی در شهرهای تهران – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هیات های رئیسه نظام پزشکی سراسر کشور در تهران برگزار شد. در این جلسه روسای نظام پزشکی شهرستان ها به بررسی مسائل و مشکلات جامعه پزشکی پرداختند که مشخص شد مشکلات آنها با پزشکان پایتخت متفاوت است. شرایط خاص بهداشتی در ابتدا محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی ایران […]

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هیات های رئیسه نظام پزشکی سراسر کشور در تهران برگزار شد.

در این جلسه روسای نظام پزشکی شهرستان ها به بررسی مسائل و مشکلات جامعه پزشکی پرداختند که مشخص شد مشکلات آنها با پزشکان پایتخت متفاوت است.

شرایط خاص بهداشتی

در ابتدا محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی ایران در این جلسه به بیان شرایط ویژه سلامت پرداخت و افزود: در گذشته روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و تلاش های زیادی در رسانه ها، دولت، مجلس و مجلس انجام دادیم. سایر بخش ها برای احقاق حقوق جامعه پزشکی

وی ادامه داد: اگر به درک درستی از شرایط کنونی دست یابیم ممکن است اشتباه کنیم. باید از فرصت به دست آمده در دولت چهاردهم استفاده کنیم و با هم افزایی و همکاری مشکلات را حل کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران گفت: اجازه ندهیم حاشیه بر متن حاکم شود. ما باید منبع نفوذ کشورمان باشیم و اگر برای کارها وقت گذاشتیم باید به فکر پیشرفت باشیم و هوشمندانه حاشیه ها را کنار بگذاریم.

موضوع حق الزحمه و دعاوی پزشکی

این در حالی است که محمود فاضل رئیس شورای عالی نظام پزشکی پشت تریبون قرار گرفت و به بیان مسائل و مشکلات جامعه پزشکی کشور پرداخت.

و افزود: در آستانه بودجه هستیم. کوچک ما در سراسر کشور هستیم. پیگیری موضوع حق الزحمه و مشارکتی که قانون برای نهادهای خدماتی مانند نظام پزشکی در نظر گرفته است، ضروری است. دولت با حضور دو تن از نمایندگان جامعه پزشکی قطعا به دنبال رفع این مشکل خواهد بود.

فاضل گفت: نیازمند مشارکت و مطالبه از سوی وزارت بهداشت، دولت و سایر نهادها هستیم تا با استدلال متقن از موضوع هزینه و مطالبات پزشکی حمایت کنند.

وی مطالبه گری و دیپلماسی سلامت را یکی از رویکردهای اساسی در شورای عالی نظام پزشکی دانست و افزود: از همه فعالان حوزه پزشکی در شهرستان ها در خصوص بحث شهریه در سال جدید و سایر اولویت های بهداشتی درخواست داریم. تلاش مضاعفی داشته باشید

مشارکت پایین سلامت در تولید ناخالص داخلی

یوسف کاظمی رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به مشکلاتی که جامعه پزشکی درگیر آن است، گفت: باید تعریف و تمجید را کنار بگذاریم و شاهد مشکلات متعدد در حوزه پزشکی و سلامت باشیم. ما نگران مشارکت کم سلامت در تولید ناخالص داخلی هستیم. رهبر انقلاب نیز بر افزایش این مشارکت در سیاست های کلان سلامت تاکید کردند. البته نباید از ارتقای کیفیت غافل شد. سهم سلامت از تولید ناخالص ملی کمتر از 5 درصد است و نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: در خصوص نرخ های پزشکی، طبق قانون سازمان نظام پزشکی، تعیین نرخ بخش خصوصی بر عهده این سازمان است. در حالی که حق تعیین نرخ بخش خصوصی از سازمان سلب شده و باید این حق به سازمان بازگردانده شود.

کاظمی ادامه داد: دولت باید سیاست های خود را برای تعیین تعرفه ها به درستی مشخص و دنبال کند. علاوه بر این، اعضای هیئت مدیره بیمه برای جلوگیری از تضاد منافع نیاز به بررسی جدی دارند. ما دخالت برخی افراد بر اساس ترجیحات فردی در بحث تعیین نرخ و شورای عالی بیمه را نمی پذیریم.

و افزود: خواسته جامعه پزشکی اعلام نرخ ها قبل از آغاز سال است.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: یکی از آرزوهای دیرینه جامعه پزشکی قطع رابطه مالی پزشک و بیمار است.

وی افزود: افزایش هزینه های درمانی نباید از جیب مردم پرداخت شود، بلکه باید از جیب بیمه ها کاهش یابد. قرارداد یک طرفه را نزد پزشکان بردند تا امضا کنند. قراردادها باید در خور جامعه پزشکی باشد و شخص ثالثی بر این موضوع نظارت داشته باشد که سازمان نظام پزشکی است.

کاظمی گفت: بی عدالتی آموزشی در قالب سهمیه بندی و افزایش ظرفیت پزشکی انتقاد جدی به جامعه پزشکی است. ما باید برای احقاق حقوق بیماران و جامعه پزشکی تلاش کنیم.

انتظارات نمایندگان جامعه پزشکی در شهرستان ها.

پس از صحبت های سه مسئول سازمان نظام پزشکی کشور، نوبت به روسای سازمان نظام پزشکی شهرستان ها رسید تا به بررسی مسائل و مشکلات جامعه پزشکی بپردازند و انتظارات و مطالبات خود را از مسئولان مطرح کنند.

ناصر آبایی رئیس سازمان نظام پزشکی ارومیه با بیان اینکه مشکل تعامل با مدیریت املاک یا شهرداری ها قدرت اجرایی را از دست پزشکان می گیرد، گفت:

وی افزود: اگر قوانین را تغییر دادیم نباید مثل گذشته قوانین ناپخته معرفی کنیم. مدیریت حوادث غیرمترقبه در سازمان نظام پزشکی جایی ندارد.

آبایی بیان کرد: عزت جامعه پزشکی باید حفظ شود و پزشک این مملکت در زندان نباشد و به نظر من باید صندوقی در سطح ایران در نظر گرفته شود تا در چنین بحران هایی آبروی همکاران پزشکی ما حفظ شود. .

علیرضا مادرکیان رئیس نظام پزشکی همدان گفت: دیوان عدالت به شهرداری ها رای داده و تنها وظیفه ما مذاکره برای کاهش این میزان است.

وی افزود: بازنگری در قوانین نظام پزشکی و اجرای آن در مجلس ضروری است زیرا در غیر این صورت این جلسات هیچ سودی نخواهد داشت.

شهرام افضلی رئیس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه در نشست روسای هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی کشور گفت: پزشکان در شهرهای کوچک به سختی هزینه های خود را تامین می کنند و نمی توان انتظار همکاری مالی زیادی از آنها داشت و این باید به موضوع رسیدگی شود.»

و افزود: پیشنهاد ایجاد بانک پزشکان باید مورد توجه قرار گیرد، هرچند سخت است، اما بسیاری از مشکلات را حل می کند. انعقاد تفاهم نامه با بانک ها، خودروسازان، آژانس های مسافرتی و ارائه خدمات به پزشکان.

رضا جاودان رئیس نظام پزشکی گناوه با اشاره به اینکه وضعیت پزشکان در شهرستان ها به هیچ وجه مساعد نیست و حقوق پزشکان نسبت به سایر مشاغل بسیار کمتر است.

وی افزود: ما می توانیم تمام خدمات پزشکی را در کشور ارائه دهیم و به هیچ کشوری نیاز نداریم. دست توطئه ها و اقدامات دروغین به نام پزشکی برنامه ریزی شده، طب ما را به مشکل تبدیل کرده است. مشارکت افراد فاقد صلاحیت راه حل دارد، زیرا در شهرهای کوچک نمی توانیم به تنهایی با آن روبرو شویم.

جهانشاد شرافت، رییس نظام پزشکی دهدشت با عنوان این مقاله نگران قداست حرفه پزشکی هستم، گفت: موضوعی که این قداست را زیر سوال می برد، عدم توجه به ارتقای کیفیت آموزشی نوآموزان است. فارغ التحصیلان باید چاره ای اندیشید تا مردم از افزایش تعرفه ها متضرر نشوند. بیمه ها باید این مشکل را حل کنند.

وی افزود: بحث تعامل پزشکان و شهرداری ها باید در سطح ملی حل شود و همه شهرها برابر در نظر گرفته شوند. در دانشگاه ها قوانین نظام پزشکی را آموزش دهید تا دانشجویان مطلع شوند.

علیرضا محمودی رئیس سازمان نظام پزشکی فریدونکنار گفت: تعداد زیادی از سازمان های نظام پزشکی در شهرستان ها اجاره ای و بعضا تعطیل هستند. هستند و این بسته شدن منجر به ارتباطات کمتر خواهد شد.

و افزود: اکثر ما در شهرها شخصیت واقعی هستیم نه شخصیت حقوقی. از همکارانم می خواهم که ظلم نکنند و ارتباطات را افزایش دهند و در فضای مجازی فعال باشند تا به مشکلات صنفی توجه جدی شود.

علیرضا صادق پور رئیس سازمان نظام پزشکی تبریز گفت: بازگرداندن حق تعیین نرخ به سازمان نظام پزشکی باید با توجیه همه نمایندگان امکان پذیر باشد.

وی افزود: مشکلات مربوط به همکاری با شهرداری بسیار جدی است و همکاران پزشکی تبریز نسبت به برخی مسائل معترض هستند. از پزشکان عوارض نسبت به سایر مشاغل مبالغ بالایی دریافت می کنند و تاکنون نتوانسته ایم با شهرداری تعامل داشته باشیم.

صادق پور گفت: اختیارات نظام پزشکی استان بسیار اندک است و سازمان می تواند با تفویض اختیارات بیشتر به حل این مشکل کمک کند.

علیرضا رمضانی رئیس سازمان نظام پزشکی ایلام در این نشست در تهران گفت: روسای هیأت مدیره نظام پزشکی نباید منفعل باشند و از فضای مجازی برای گفتگوهای بعدی استفاده کنند.

وی افزود: انتظار می رود با همدلی و اتحاد فرصت همکاری بین ارکان سازمان از بین نرود. بازنگری جدی در موضوع بازآموزی حرفه ای، مزایای آن برای پزشکان و روش آن ضروری است.

رمضانی گفت: باید نظام پزشکی شهرستان ها را محرم خود بدانیم و از مشارکت آنها بهره ببریم.

توفیق صدیقی مدیرعامل نظام پزشکی مهاباد اظهار کرد: تاخیر در پرداخت به پزشکان باعث شده که در شهرهایی مانند مهاباد نمانند.

وی افزود: باید مداخله غیرمجاز در درمان را با جدیت رصد کنیم و سازمان نظام پزشکی کشور باید این مشکل را حل کند.

صدیقی گفت: تقویت بنیه و ظرفیت نظام پزشکی شهرستان ها خواسته جدی ماست. فرسودگی مراکز درمانی در شهرها یکی از مشکلات جدی پزشکان است.

آرمین عباسی رئیس نظام پزشکی شهرستان بابک افزود: در بحث بیمه پایه و تکمیلی باید با شورای عالی بیمه تعیین تکلیف کنیم. باید این موضوع را با جدیت پیگیری کنیم. گاهی بیمه در برخی زمینه ها خودسرانه عمل می کند و باید حل شود. در بحث مالی نظام پزشکی شهرستان ها با مشکلی مواجه است که توجه جدی را می طلبد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.