افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

شاهرودیس/ اجلاس شهدای «گلزار نور» آسمان و زمین را متحد کرد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 400383
شاهرودیس/ اجلاس شهدای «گلزار نور» آسمان و زمین را متحد کرد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: گلزار شهدا از شهرستان شاهرود این روزها میزبان است خیل خیل عظیم عاشقان ولایت و شهادت از سراسر شهرستان شاهرود و استان سمنان به بهانه اجتماع بزرگ 1700 شهید دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز شهید و مدافع حرم هستند. منطقه بین گلزار شهدا و مصلی پیامبر اعظم (ص)ص) […]

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: گلزار شهدا از شهرستان شاهرود این روزها میزبان است خیل خیل عظیم عاشقان ولایت و شهادت از سراسر شهرستان شاهرود و استان سمنان به بهانه اجتماع بزرگ 1700 شهید دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز شهید و مدافع حرم هستند.

منطقه بین گلزار شهدا و مصلی پیامبر اعظم (ص)ص) برنامه های موازی همایش شهدای شاهرود شاهرود از جمله نمایشگاه حریم امان و اسوه به همراه برنامه هایی مانند نمایش میدانی، برنامه قصه گویی، سخنرانی و جلسات توضیحی را در خود جای داده است.

استقبال پرشور از شهر

این نشست از بعدازظهر چهارشنبه آخر مهرماه آغاز شده و تا شب جمعه پذیرای علاقه مندان به فرهنگ ایثار و شهادت است. خاکستر کاری که ما انجام داده ایم این است که با برنامه های موازی سه هدف اصلی را دنبال کنیم: اول اینکه فضای جبهه و جنگ را برای جوانان و نوجوانانی که آن را ندیده اند بازگردانیم و اعلام کنیم که مجاهدت همچنان ادامه دارد.

هدف دوم تکریم و قدردانی از شهدا، ایثارگران، رزمندگان خانواده های محترمشان است. این اهداف شامل جلسات هنری، فرهنگی، تبلیغاتی، توضیحی سیاسی و حتی مسابقات ورزشی و سرگرمی است که در بین جوانان بسیار محبوب است. مردم

در حاشیه اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود نمایشگاهی از ظرفیت های بومی منطقه در بخش های مختلف به ویژه تولید، اقتصاد و مقاومت برپا شد که با استقبال خوب مردم مواجه شد. با حضور علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت، شخصیت های استانی و کشوری حضور فعال داشتند.

عموم مردم در جلسه

یکی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این دیدار گفت: برنامه های گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در واقع مخاطب اصلی عزت مردم است وگرنه شهدا نیازی به اجرای چنین برنامه هایی ندارند. برنامه ها به ما نیاز داریم که چنین برنامه هایی ترتیب داده شود تا بدانیم کجا هستیم و به کجا خواهیم رفت.

حسن نظری با بیان اینکه شهدا مانند چراغ های خیابان هستند، گفت: شهدا نور هستند و راه روشنی را نشان می دهند و در نتیجه هرکس راه شهدا یعنی راه نور و نوری که آنها نشان می دهند را دنبال کند می تواند خوشحال شود. . دست برنامه های فرهنگی به ما یادآوری می کند که راه درست کدام است.

گفت این هم نوع ملاقات است من می بینم در واقع نوعی تلنگر برای می موضوع این است که در زندگی روزمره شهر غرق می شویم و گاهی فراموش می کنیم که راه درست کدام است. سلام از این منظر شهدا به دلیل ایجاد سیل در جامعه جریان ساز محسوب می شوند.

ما مسئولیم!

مادر گرامی شهیدان مجید، محسن و مسعود شریف در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ما مسئول خون شهدا هستیم، گفت: شهدا از دنیا رفتند و باید از خود بپرسیم که ما ماندیم چه کردیم؟ ? شهدای ما کار حسینی کردند اما باید از خود بپرسیم که آیا ما هنوز حسینی هستیم؟

حاجیه خانم جرجانی با بیان اینکه امروز مردان و زنان ما باید کار زینبی و حسین را انجام دهند وگرنه یزیدی هستند، افزود: همه ما وظیفه داریم در جلسه شرکت کنیم تا نشان دهیم قدردان خون شهدا هستیم و این که قدردان خون شهدا هستیم. ما باید در کنار شهدا باشیم و به همین دلیل امروز از جوانان می خواهیم که به فکر معاد کرامت باشند.

وی با تاکید بر اینکه پیام شهدا این است که خود را از رهبر و راه انقلاب جدا نکنیم، گفت: ما باید در پناه قرآن و اسلام باشیم و این جز در سایه انقلاب ممکن نیست. حکومت داری و باید به یاد شهدا نیز باشیم زیرا یاد شهدا کمتر از شهادت است.

هیئت شهدای شاهرودی/

حامی ولایت باشید.

حجت الاسلام جعفر مشتی، مسئول امور روحانیون ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در اجلاسیه شهدای شاهرود شرکت کرده بود، معتقد است این گونه جلسات ادامه خواهد داشت. من می بینم می تواند جریان ساز باشد و از این نظر برگزاری چنین مراسمی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در راه خدا بودن و با خدا بودن یکی از درس های مهمی است که از شهدا آموخته ایم، گفت: شهدا به ما آموختند که اگر در راه خدا باشیم هرگز شکستی در آن نیست. راه است و ما نیز باید از ولایت حمایت کنیم تا آسیبی به ما وارد نشود.

این دیدار مملو از شهداست، یکی از این شهدا که به دلیل ارادت نام خود را فاش نمی کند در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن قدردانی از حاضرین در جلسه می گوید: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست. مهمترین و محوری ترین چیز تپه ها اقدامی است که مسئولان با انجام این نوع حوادث در جامعه ایجاد می کنند.

حضور جوانان

بانوی فرهیخته ای که به همراه خانواده خود در مجلس شهدا حضور یافته بود، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه به همه دانش آموزانش گفته بودم در این مراسم حضور داشته باشند، گفت: فکر می کنم نفس کشیدن در آن فضاها به اصطلاح می گویند کارساز است. کار خودش را می کند

خانم ابراهیمی با بیان اینکه وقتی نوجوانان و جوانان ما در چنین فضاهایی قرار می گیرند، تعجب می کنند که این شهدا چه کسانی بودند و این دقیقاً همان نقطه ای است که می توانیم وارد شویم و اصول تربیتی و تبیین را اجرا کنیم، افزود: باید به آنها توضیح دهیم. جوان گفت: شهدا از نژاد شما بودند، شهدای ما بیگانه نبودند.

وی تصریح کرد: جوانان امروز ما باید بدانند که شهدای ما کشاورز، معلم، دانش آموز، ماشین ساز، نجار و… بودند، اما جان خود را از دست دادند تا به این جایگاه برسند، دور و تکرار نشدنی هستند که تخصص آنهاست. چنین جلسه ای آن ها این مشکلات است.

هیئت شهدای شاهرودی/

حضور زنان

لالا افتخاری فرزند دیار شاهرود و دبیر کل اتحادیه زنان مسلمان نیز در اجلاسیه شهدای شاهرود به این موضوع اشاره کرد و گفت: باید به جوانان خود از شهدا، راه و رسم زندگی و کرامت شهدا بگوییم. شهدا تا بتوانند شهدا را بشناسند.

افتخاری نماینده سابق مجلس با بیان اینکه تبیین، راه مقابله با توطئه های دشمنان ایران اسلامی و انقلاب است، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر بارها به این تبیین اشاره کرده اند. خودش توضیح می دهد، پس این باید در گوش ما باشد که امروز رسالت آن عظمتی است که معظم از او از ما می خواهد که توضیح دهیم.

افتخاری ترویج فرهنگ و راه شهدا را راه مقابله با جنگ نرم دشمن عنوان کرد و گفت: زنان و مادران جامعه در این امر نقش اساسی دارند. جایگزین این موضوع برای جوانان گفته شده و باید گفته شود.

استقبال پرشور از شهر

سرهنگ محمدمهدی اسماعیلی فرمانده سپاه شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اجلاسیه 1700 شهید این شهرستان همراه با کنگره بزرگ سه هزار شهید استان سمنان برگزار می شود، گفت: مردم از این دیدار با اشتیاق استقبال کردند.»

اسماعیلی با بیان اینکه این نشست جمعه شب به پایان می رسد، ابراز داشت: در اجلاسیه شهدای شاهرود 80 غرفه طرح ولایت برپا شده است که کارهای توجیهی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و … را انجام می دهند و در این فیلم کوتاه. در این مدت افراد زیادی مورد استقبال قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای این نشست پاسخگویی به سوالات و شبهاتی است که جوانان ما دارند، افزود: در غرفه ها به دنبال معرفی دفاع مقدس و شهدا به جوانان بودیم تا بتوانیم توضیح دهیم. که جهاد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدامی است در. خوردن انجام داده اند

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.