افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
0

تعداد شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی به 108 شرکت رسید – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 400336
تعداد شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی به 108 شرکت رسید – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر جواد کرمی، بعدازظهر پنجشنبه در همایش روز جهانی استاندارد در ارومیه افزود: در حوزه شرکت های دانش بنیان با رشد ۲۱۸ درصدی به ۱۰۸ شرکت رسیده ایم که البته هنوز تا رسیدن به آن فاصله زیادی وجود دارد. برویم تا به سطح بهینه برسیم و نیاز به تلاش داریم. وی ادامه […]

به گزارش خبرنگار مهر جواد کرمی، بعدازظهر پنجشنبه در همایش روز جهانی استاندارد در ارومیه افزود: در حوزه شرکت های دانش بنیان با رشد ۲۱۸ درصدی به ۱۰۸ شرکت رسیده ایم که البته هنوز تا رسیدن به آن فاصله زیادی وجود دارد. برویم تا به سطح بهینه برسیم و نیاز به تلاش داریم.

وی ادامه داد: از نظر درآمد گمرکی استان نیز بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نسبت به سال 1400 561 درصد افزایش درآمد داشتیم که بسیار قابل توجه است.

کرمی افزود: در حوزه اشتغالزایی نیز با تلاش بخش خصوصی به 123 درصد از تعهد اشتغال خود دست یافتیم و در کاهش نرخ بیکاری از 12.4 درصد در سال 1400 به 6.7 درصد در سال 1402. کاهش 5.7 درصد ما جزو اولین استان های کشور بودیم که نرخ بیکاری را کاهش دادیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان از نظر بهبود فضای کسب و کار رتبه ششم کشور را دارد و از نظر نرخ مشارکت اقتصادی امسال به رتبه پنجم کشور رسیده ایم.

کرمی ادامه داد: تورم سالانه استان در سال 1400 تقریباً 41.9 درصد بوده و اکنون با کاهش 12 درصدی به 37.1 درصد رسیده ایم.

نهادینه شدن فرهنگ استاندارد مستلزم توجه به حمایت دینی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این همایش گفت: تهیه کننده من می بینم به این معنا نه تنها باید از قانون بترسند، بلکه باید ترس از خدا و مسئولیت اعمال خود را در قیامت نیز در نظر بگیرند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی تصریح کرد: کوچکترین زیاده روی نزد خداوند پسندیده نیست و اگر کمتر انجام شود باید در روز قیامت پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: تمامی تولیدات ایران اسلامی، پیشرفت تولیدات، عرضه به بازار و در نتیجه شروع و سرعت چرخ اقتصاد به استاندارد و رعایت آن بستگی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مسئولان باعث شده تا شاهد رونق بحث عادی سازی در کشور باشیم اما این مقدار کافی نیست و برای همه لازم است. و مسئولان با هم در این مسیر حرکت کنند.

وی با بیان اینکه قانون مداری در تولید بسیار مهم است، ادامه داد: همه بخش های تولیدی باید مشکل برکت بر کار و برنامه. کوچک در این راستا توجه کنید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: فعالان اقتصادی در خط مقدم مبارزه با موانع مختلف تولید و کسب و کار هستند.

صابر پرنیان افزود: همانطور که عزت و اقتدار کشور حاصل تلاش نیروهای نظامی است، بهبود وضعیت معیشتی مردم نیز نتیجه فعالیت صاحبان اقتصادی و کسب و کار انتظار می رود.

وی ادامه داد: هنجار تثبیت تولید است و شکل گیری اقتصاد مقاومتی، تولید با بینش و ظرفیت داخلی، توسعه کسب و کار و عدالت اجتماعی زمانی اتفاق می افتد که استانداردسازی در مفاهیم کلی آن در کشور فراگیر شود.

رسیدگی به موضوع مقررات از اولویت های دستگاه قضایی است

دادستان انقلاب ارومیه نیز گفت: توجه به موضوع استاندارد به دلیل ارتباط مستقیم با تولید با کیفیت یکی از اولویت های دستگاه قضایی است.

حسین مجیدی افزود: به افرادی که موارد استاندارد سیستم را رعایت نمی کنند تذکرات لازم داده می شود و در صورت عدم توجه با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

وی بیان کرد: یک سوم قوانین حوزه استاندارد مربوط به دستگاه قضایی است و دستگاه قضایی در این زمینه مسئولیت بزرگی دارد.

دادستان انقلاب شهرستان ارومیه تصریح کرد: مصمم هستیم با رویکرد پیشگیرانه وارد این عرصه شویم و هدف ما تمرکز بر یک پرونده نیست، البته در صورت نیاز پرونده هایی نیز تشکیل می شود.

مجیدی تصریح کرد: این حوزه با اعطای فرصت های متعارف مدیریت می شود تا مردم بتوانند مجوزها و استانداردهای لازم را برای ادامه کار ارائه دهند، البته اگر با تهدیدی برای سلامت شهروندان مواجه شویم اولویت با سلامت مردم است.

وی با بیان اینکه شهروندان به سیستم استاندارد اعتماد دارند، گفت: استانداردسازی آسانسورها و شهربازی ها موضوعی بود که به درخواست سازمان استاندارد برای جلوگیری از آسیب به مردم بررسی و در دستور کار قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.