افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
0

طبق گزارش Chinalysis، ایالات متحده از رقبای خود در بازار استیبل کوین عقب مانده است

  • کد خبر : 400327
طبق گزارش Chinalysis، ایالات متحده از رقبای خود در بازار استیبل کوین عقب مانده است

افزایش تقاضا برای استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا و عدم قطعیت های نظارتی در این کشور از دلایل اصلی رونق استیبل کوین در کشورهای دیگر است. به گفته Blockchain Home، در حالی که ایالات متحده پس از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) رکوردی در فعالیت‌های مرتبط با بیت‌کوین داشته است، پذیرش […]

افزایش تقاضا برای استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا و عدم قطعیت های نظارتی در این کشور از دلایل اصلی رونق استیبل کوین در کشورهای دیگر است.

به گفته Blockchain Home، در حالی که ایالات متحده پس از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) رکوردی در فعالیت‌های مرتبط با بیت‌کوین داشته است، پذیرش استیبل کوین‌ها در این کشور در مقایسه با بازارهای جهانی کند شده است.

افزایش تقاضای جهانی برای دارایی های دلار آمریکا

طبق گزارش Chainalysis، در 17 اکتبر (26 اکتبر)، سهم تراکنش‌های استیبل کوین در صرافی‌های تحت نظارت ایالات متحده از حدود 50 درصد در سال 2023 به کمتر از 40 درصد در سال 2024 کاهش یافته است.

در مقابل، سهم تجارت استیبل کوین در پلتفرم های خارج از نظارت ایالات متحده، از سال 2023 به بعد، در سال 2024 به بیش از 60 درصد خواهد رسید.

سهم تراکنش های مربوط به استیبل کوین ها در ایالات متحده و خارج از کشور - منبع: Chainalysis
سهم تراکنش های مربوط به استیبل کوین ها در ایالات متحده و خارج از کشور – منبع: Chainalysis

گزارش Chainalysis تاکید می کند که این به معنای کاهش فعالیت های مربوط به استیبل کوین در ایالات متحده نیست، بلکه به معنای گسترش تراکنش های مربوط به استیبل کوین در بازارهای نوظهور و حوزه های قضایی خارج از ایالات متحده است.

یکی از عوامل اصلی در پشت این امر، افزایش تقاضای جهانی برای دارایی های دلار آمریکا، به ویژه در کشورهایی با دسترسی محدود به ارزهای ثابت است.

طبق گزارش‌های رسمی فدرال رزرو آمریکا، بیش از یک تریلیون دلار آمریکا (تقریبا نیمی از اسکناس‌های دلاری جهان) تا پایان سال 2022 در خارج از ایالات متحده نگهداری می‌شد.

ارزش استیبل کوین های دریافت شده توسط صرافی های ایالات متحده و غیر ایالات متحده - منبع: Chainalysisارزش استیبل کوین های دریافت شده توسط صرافی های ایالات متحده و غیر ایالات متحده - منبع: Chainalysis
ارزش استیبل کوین های دریافت شده توسط صرافی های ایالات متحده و غیر ایالات متحده – منبع: Chainalysis

استفاده گسترده از استیبل کوین ها در خارج از ایالات متحده نشان دهنده تمایل بازارهای جهانی به استفاده از استیبل کوین های مبتنی بر دلار به عنوان ذخیره ارزش و برای معاملات ارزان تر است.

یافته های Chainalysis منعکس کننده نظرات پائولو آردوینو، مدیر عامل Tether است، که در اوایل اکتبر اظهار داشت که تقاضای اصلی برای استیبل کوین ها از اقتصادهای در حال توسعه مانند آرژانتین، ترکیه و ویتنام به جای ایالات متحده است.

عدم قطعیت در قوانین نظارتی؛ تهدیدی برای رهبری ایالات متحده در پذیرش استیبل کوین ها

عدم اطمینان نظارتی در مورد استیبل کوین ها و دارایی های دیجیتال عامل دیگری است که باعث شده است ایالات متحده در پذیرش استیبل کوین از سایر اقتصادها عقب بماند.

بر اساس گزارش Chinalysis، Circle، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان استیبل کوین، اشاره کرده است که فقدان چارچوب های نظارتی واضح در ایالات متحده به کشورهای اروپایی و امارات متحده عربی اجازه داده است تا با ارائه محیط های نظارتی مناسب تر، پروژه ها را توسعه دهند. استیبل کوین ها را جذب کنید.

توزیع دارایی های رمزنگاری در مناطق مختلف در ژوئن 2024 - منبع: Chainalysisتوزیع دارایی های رمزنگاری در مناطق مختلف در ژوئن 2024 - منبع: Chainalysis
توزیع دارایی های رمزنگاری در مناطق مختلف در ژوئن 2024 – منبع: Chainalysis

سخنگوی Circle در این گزارش هشدار داده است که فقدان چارچوب های نظارتی مناسب در ایالات متحده برای استیبل کوین های مبتنی بر دلار، تهدیدی برای منافع آمریکا است.

Chainalysis بیان کرده است که با رشد کشورهایی که چارچوب های نظارتی مناسبی را برای پذیرش استیبل کوین ها ارائه می کنند، فشار بر سیاست گذاران ایالات متحده افزایش یافته است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-17 23:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.