افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
0

گزینه هیجان انگیز روی نیمکت استقلال کیست؟

  • کد خبر : 400322
گزینه هیجان انگیز روی نیمکت استقلال کیست؟

آفتاب نیوز: با توجه به اینکه بیش از 2 هفته از جدایی جواد نکونام می گذرد، باشگاه استقلال هنوز سرمربی جدید خود را معرفی نکرده است. در این مدت آبی ها با چند گزینه وارد مذاکره شدند اما هیچ کدام به نتیجه نرسیدند و حالا به نظر می رسد پیتسو موسیمانه سرمربی آفریقای جنوبی گزینه […]

آفتاب نیوز:

با توجه به اینکه بیش از 2 هفته از جدایی جواد نکونام می گذرد، باشگاه استقلال هنوز سرمربی جدید خود را معرفی نکرده است. در این مدت آبی ها با چند گزینه وارد مذاکره شدند اما هیچ کدام به نتیجه نرسیدند و حالا به نظر می رسد پیتسو موسیمانه سرمربی آفریقای جنوبی گزینه جدید نیمکت نشینی استقلال شده است. این مربی استقلال مذاکرات خوبی داشت و به توافق رسید اما هنوز با این تیم قراردادی امضا نکرده است.

مردی با 17 جام قهرمانی!

پیتسو موسیمانه 60 ساله یکی از مربیان مطرح قاره آفریقا است که افتخارات متعددی در مصر و آفریقای جنوبی به دست آورده و 17 قهرمانی در کارنامه خود دارد. او بیشتر دوران مربیگری خود را در Mamelodi Sundowns آفریقای جنوبی گذراند و بین سال های 2012 تا 2020 روی نیمکت بود. موسیمان با این تیم 4 قهرمانی لیگ آفریقای جنوبی، 2 قهرمانی در جام حذفی آفریقای جنوبی، 2 قهرمانی جام ندبانک در جنوب را کسب کرده است. آفریقا، 1 قهرمانی لیگ قهرمانان آفریقا و 1 قهرمانی سوپرجام آفریقا. این افتخارات در حالی به دست آمد که تیم ساندانز قبل از حضور موسیمانه تنها دو بار در قرن بیست و یکم قهرمان آفریقای جنوبی شده بود و تنها افتخارات این تیم در قاره آفریقا با سرمربیگری استقلال به دست آمد.

موسیمان در سال 2020 از تیم سانداونز جدا شد و هدایت تیم قدرتمند و سرشناس الاهلی مصر را بر عهده گرفت. او 2 فصل مربیگری این تیم را برعهده داشت و 1 قهرمانی لیگ مصر، 2 قهرمانی لیگ قهرمانان آفریقا و 2 قهرمانی سوپرجام آفریقا را به دست آورد.

مسیمان سابقه آسیایی هم دارد.

این مربی 60 ساله پس از جدایی از الاهلی مصر در سال 2022 راهی الاهلی عربستان شد و این تیم را که به دسته اول سقوط کرده بود قهرمان کرد و به لیگ برتر عربستان بازگرداند. او فصل گذشته هدایت الوحده امارات را برعهده گرفت اما پس از تنها 10 بازی و 6 برد و 4 باخت از این تیم جدا شد.

موسیمن از دی ماه سال جاری به عربستان سفر کرد و در 15 بازی با این تیم عربستانی 5 برد، 3 تساوی و 7 شکست به دست آورد.

حضور فصلی در تیم ملی

موسیمان قبل از شروع دوران درخشان خود در ماملودی سانداونز، برای تیم ملی آفریقای جنوبی بازی کرد. از سال 2006 تا 2010 او دستیار کادر مربیگری تیم ملی آفریقای جنوبی بود و با مربیانی مانند کارلوس آلبرتو پریرا و جوئل سانتانا کار کرد. موسیمانه بین سال های 2010 تا 2012 مربی تیم ملی کشورش بود و پس از 17 بازی با 6 برد، 8 تساوی و 3 باخت از کار برکنار شد.

استقلالی ها در دوران مربیگری خود 520 بار روی نیمکت تیم های مختلف نشسته اند و 291 برد، 126 تساوی و 103 باخت به ثبت رسانده اند. تیم های تحت هدایت او 835 گل زدند و 451 گل دریافت کردند و میانگین امتیاز 1.92 را به ثبت رساندند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.