افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
0

اروپا اکنون مسیری اشتباه و خطرناک را نسبت به ایران در پیش گرفته است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 400305
اروپا اکنون مسیری اشتباه و خطرناک را نسبت به ایران در پیش گرفته است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترنماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در حساب کاربری کانال X (توئیتر سابق) خود نوشت: اروپا اکنون مسیر اشتباه و خطرناکی را نسبت به ایران در پیش گرفته است. در هفته روسای مجمع عمومی در نیویورک، 7 تن از رهبران اروپایی در دیدارهای جداگانه […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترنماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در حساب کاربری کانال X (توئیتر سابق) خود نوشت: اروپا اکنون مسیر اشتباه و خطرناکی را نسبت به ایران در پیش گرفته است. در هفته روسای مجمع عمومی در نیویورک، 7 تن از رهبران اروپایی در دیدارهای جداگانه با رئیس جمهور ایران و در رویکرد مستقیم تاکید کردند که نگرانی های طرفین از طریق گفتگو و دیپلماسی قابل حل است، اما در بروکسل به نظر می رسد. بی پروا بین المللی قوانین و اساسنامه‌ها سازمان ملل را نادیده می‌گیرند و به بازیچه ادعاهای دروغین علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تبدیل می‌شوند.»

پیش از این نیز اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی اساس درباره جزایر سه گانه را تکرار کرده بود. گنه ایران در بیانیه پایانی خود نشست مشترک سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس را به شدت محکوم کرد و آن را نشانه آشکاری از عدم پایبندی کشورهای عضو اتحادیه به اصول و اهداف سازمان ملل دانست. منشور به ویژه اصل احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی دولت ها.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: سه جزیره گنه ابوموسی، تنبل بزرگ و تنبل کره زمین جزء لاینفک ایران بوده و خواهد بود و استفاده از مفاهیم و گزاره های انحرافی و یا تکرار سخنان نادرست و گمراه کننده در مورد این بخش مهم از سرزمین ایران هیچ چیز واقعیت موضوع را تغییر نمی دهد. جمهوری اسلامی ایران جزایر فوق را از سرزمین ایران جدایی ناپذیر می داند و با رعایت اصول منشور سازمان ملل متحد و اصل حسن همجواری، حاکمیت ملی و اختیارات حاکمیتی خود را در مورد جزایر ایرانی مورد نظر اعمال می کند. .

بکایی تغییر لحن کشورهای اروپایی در قبال جزایر سه گانه ایرانی را ناشی از سیاست انفعال و باج خواهی آنها در قبال رژیم صهیونیستی دانست و به اتحادیه اروپا توصیه کرد که از سقوط به ورطه آداب و رسوم قدیمی از جمله عادت به مداخله خودداری کند. تفرقه افکن الهام بخش در منطقه غرب آسیا، از طریق گفتگوی محترمانه از هرگونه سوء تفاهم یا نگرانی در مورد هر موضوعی به طور مستقیم و در فضایی مثبت جلوگیری کرده و به کشورهای منطقه اجازه دهید تا حل و فصل کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین بر اهمیت توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران به عنوان لازمه اعمال حق ذاتی دفاع مشروع و بازدارندگی در برابر تهدیدها و جاه طلبی های طرف های متخاصم و متخاصم و همچنین توانمندی برای اعمال حق دفاع از خود و بازدارندگی تاکید کرد. حفاظت از امنیت و ثبات در اقلیم کردستان: جمهوری اسلامی ایران همواره رویکردی مسئولانه و پایبند به اصول و موازین حقوق بین الملل است. بین المللی و منشور سازمان ملل از توان نظامی خود جز برای دفاع از خود استفاده نکرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.