افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

33 سال از قهرمانی پرسپولیس در آسیا می گذرد + فیلم گل قهرمانی – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 400047
33 سال از قهرمانی پرسپولیس در آسیا می گذرد + فیلم گل قهرمانی – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

پرسپولیس در فینال جام برندگان جام ملت های آسیا با غلبه بر المحرق بحرین قهرمان شد. 33 سال پیش در چنین روزی پرسپولیس با غلبه بر تیم های پنجاب از پاکستان، داوی از کره جنوبی، الهلال از عربستان و سپس شکست در فینال تومحرق، قهرمان جام برندگان جام (جام در جام) شد. در بحرین این […]

پرسپولیس در فینال جام برندگان جام ملت های آسیا با غلبه بر المحرق بحرین قهرمان شد.

33 سال پیش در چنین روزی پرسپولیس با غلبه بر تیم های پنجاب از پاکستان، داوی از کره جنوبی، الهلال از عربستان و سپس شکست در فینال تومحرق، قهرمان جام برندگان جام (جام در جام) شد. در بحرین

این اولین دوره این رقابت ها بود و به دنبال آن جام باشگاه ها و جام برندگان جام ملت های آسیا با هم ادغام شدند و لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد.

در 5 اسفند 1370 پرسپولیس تنها جام قهرمانی خود را در مسابقات آسیایی به دست آورد. البته یک کپی بسیار مهم و ارزشمند تلقی می شود.

حذف هلال ماه

پرسپولیس به‌عنوان نماینده ایران در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا، رقابت‌های خود را در این ورزشگاه از پاییز 1368 با حذف پنجاب پاکستان آغاز کرد، اما شروع جنگ خلیج فارس باعث به تعویق افتادن چند ماهه این رقابت‌ها شد. در اوایل تابستان سال 1970 قرمزپوشان ایرانی قرار بود با تیمی به نام دوو رویال از کره جنوبی روبرو شوند اما این حریف شرقی از حضور در منطقه خاورمیانه خودداری کرد و اصرار داشت که مسابقات آنها در زمین بی طرف برگزار شود. اما کنفدراسیون تسلیم نشد و رقیب کره ای حذف شد. پرسپولیس به نیمه نهایی می رسد و دو بازی بسیار حساس مقابل الهلال عربستان خواهد داشت. هر دو بازی در اواسط تابستان همان سال برگزار شد و قرمزپوشان که در ریاض به تساوی صفر بر صفر رسیده بودند، با گل تاریخی مرتضی کرمانی مقدم، حریف عربستانی را در تهران حذف کردند.

قهرمانی به لطف تیراندازی است.

پرسپولیس به فینال رسید و در پاییز 70 مجبور شد دو بازی رفت و برگشت مقابل المحرق بحرین انجام دهد. بازی اول با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید و در بازی دوم که 5 اسفندماه در حضور 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد، محمدحسن انصاری نماینده کشورمان با شوت به پایان رسید. تماشایی و بازی را با یک گل به سود خود به پایان رساندند و قهرمان جام ملت های آسیا شدند.

رکورد قهرمانی در آمار AFC

جام برندگان جام آسیا یک رقابت کنفدراسیون فوتبال آسیا بود که در آن پرسپولیس دو بار به فینال رسید. پرسپولیس در فصل 90-1991 یک بار با غلبه بر المحرق بحرین به مقام قهرمانی رسید و بار دیگر با غلبه بر نیسان ژاپن نایب قهرمان شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا قالب جدیدی را برای مسابقات باشگاهی خود در این فصل معرفی کرده است و به همین دلیل مسابقات گذشته خود را در زیر مجموعه فرمت های جدید دسته بندی کرده و افتخارات باشگاهی را در مسابقات تکمیل شده به رسمیت می شناسد.

فرشاد پیوس مهاجم پرسپولیس با هفت گل مرد جام شد.

ترکیب پرسپولیس.: سعید عزیزیان، مجتبی محرمی (سعید نعیم آبادی 40)، محمد پنجعلی، مرتضی فنونی زاده، محمدحسن انصاری فرد، محسن عاشوری، حسین عبدی، مرتضی کرمانی مقدم، حمید درخشان، فرشاد پیوس، ناصر محمدنی

فیلم گل قهرمانی پرسپولیس:

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)