افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
0

عدم تعادل اقتصادی با ارز سه نوع ادامه دارد

  • کد خبر : 399980
عدم تعادل اقتصادی با ارز سه نوع ادامه دارد

به گزارش بازار، تاجگردون روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی در محل اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه دیار کریمان از نظر تنوع استانی خاص است، اظهار کرد: استان کرمان از نظر تنوع استانی خاص است. از ظرفیت ها، محرومیت ها و ذخایر معدنی کشور […]

به گزارش بازار، تاجگردون روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی در محل اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه دیار کریمان از نظر تنوع استانی خاص است، اظهار کرد: استان کرمان از نظر تنوع استانی خاص است. از ظرفیت ها، محرومیت ها و ذخایر معدنی کشور محروم ترین نقطه کشور در این استان قرار دارد. وی گفت: اقتصاد ایران با وجود همه بحران‌ها، جنگ‌ها و تحریم‌ها همچنان پابرجاست، اما برای بهبود باید بهتر عمل کرد. اقتصاد قوی تر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی های موجود در کشور، گفت: کشور ما به دلیل کمبود منابع با چالش جدی مواجه است در حالی که نمی توانیم فاصله نرخ بازار آزاد و یارانه را برطرف کنیم. و مجلس باید برای رفع این کسری تدابیری اتخاذ کند وگرنه بودجه ضعیف می شود.

وی گفت: مردم بدانند هنوز ارز 4200 تومانی در کشور داریم که با آن داروهای ویژه افراد خاص و برخی اقلام ضروری تامین می شود.

تاجگردون با بیان اینکه تخصیص ارز 4200 تومانی مشکل دارد و این خط رایگان و غیر رایگان مردم را آزار می دهد، تصریح کرد: چه تفاوتی بین خدمات در ایران وجود دارد که برخی 4200 تومان و برخی 28000 تومان هستند و هستند. بقیه رایگان؟

کسری 6 میلیارد دلاری دولت

وی تصریح کرد: سهم دولت در بودجه 12 میلیارد دلار است در حالی که مصرف ارز یارانه ای کشور (28 هزار تومان و 4200 تومان) 18 میلیارد دلار است.

این نماینده مجلس افزود: بانک مرکزی باید 6 میلیارد دلار باقی مانده را از بازار خریداری کند و ارز را به صادرکنندگان کالا اختصاص دهد.

وی با اشاره به تفاوت ارزهای مختلف در ایران با طرح این سوال که مابقی این نرخ ارز باید از کجا تامین شود، تصریح کرد: بانک مرکزی باید پول چاپ کند که بر بودجه، تورم و انتقاد تولیدکننده ملی تاثیر می گذارد.

تاجگردون تصریح کرد: با تعداد زیادی از بیماران صعب العلاج و مشکل دار مواجه هستیم و در عین حال با چالش جدی ناشی از کمبود منابع مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه نتایج جلسات حاکی از اصلاح نرخ ارز است، گفت: نمی توانیم فاصله بین نرخ ارز بازار و نرخ یارانه ای را یکجا از بین ببریم و معتقدم مجلس نیز به اصلاح این نوع تغییر کمک خواهد کرد. . برای کاهش این شکاف.

تاجگردون تاکید کرد: ما در یک جلسه نمی توانیم این مشکلات را حل کنیم اما از جلسه با فعالان اقتصادی استان کرمان پیشنهاداتی دریافت کردیم که در مجلس به همکاران ارائه خواهیم کرد.

از 100 تلاش اعتباری حتی یک شغل ایجاد نشد.

هادی قوامی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این جلسه گفت: 100 درصد چهار درصد تسهیلات هفت ساله را به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می کنیم اما حتی یک شغل هم ندارد. با این سرمایه ها ایجاد شد.»

وی افزود: این اعتبارات توسط دلالان دریافت می شود و جایگزین مددجویان می شود، 500 میلیون ریال به مددجویان پرداخت می کنند و مابقی اعتبار را صرف خرید خودرو و طلا می کنند و ظرف 6 ماه سرمایه دار می شوند.

قوامی تاکید کرد: قصد قانونگذار از تخصیص این اعتبار ایجاد اشتغال بوده است بنابراین برای اشتغال کشور اتفاقی نمی افتد.

این نماینده مجلس افزود: مشتری را در پارک خورشیدی سهامدار کنید تا مشکل عدم تعادل برق کاهش یابد، درآمد پایدار برای مشتری و وابستگی به مراکز پشتیبانی و دولت باشد زیرا نیازی به مراجعه به دولت نیست. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.