افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
0

12 غذایی که رگ های قلب را باز می کند

  • کد خبر : 399971
12 غذایی که رگ های قلب را باز می کند

آفتاب نیوز: با گذشت زمان، به دلیل انتخاب های غذایی ناسالم و سبک زندگی اشتباه، رگ ها و رگ های قلب مسدود می شوند و این امر منجر به بیماری های جدی قلبی و فشار خون بالا می شود. بسیاری از افراد برای کنترل مشکلات قلبی خود از داروها استفاده می کنند، اما گاهی اوقات […]

آفتاب نیوز:

با گذشت زمان، به دلیل انتخاب های غذایی ناسالم و سبک زندگی اشتباه، رگ ها و رگ های قلب مسدود می شوند و این امر منجر به بیماری های جدی قلبی و فشار خون بالا می شود.

بسیاری از افراد برای کنترل مشکلات قلبی خود از داروها استفاده می کنند، اما گاهی اوقات عوارض جانبی بسیار جدی را تجربه می کنند. برای جلوگیری از عوارض جانبی این داروها، می توانید با تغییراتی در سبک زندگی و عادات غذایی خود به موفقیت دست پیدا کنید. اولین قدم در این راه، مشورت با پزشک متخصص است. پس از مشورت با پزشک و در نظر گرفتن شرایط بدنی و بیماری های خاص احتمالی، می توانید لیست غذاهای زیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید. این غذاها می توانند به باز نگه داشتن رگ های شما کمک کنند زیرا سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیبر و سایر مواد مغذی مفید برای قلب هستند.

اسفناج

اسفناج یکی از بهترین سبزیجات خوراکی است زیرا ارزان و سریع طبخ می شود و تقریباً در همه جا یافت می شود. علاوه بر این، فیبر، آهن، اسید فولیک و پتاسیم را برای بدن فراهم می کند که هر کدام به تنظیم فشار خون و افزایش سلامت قلب کمک می کند. این به معنای خوردن یک کاسه کامل اسفناج در هر وعده نیست، بلکه می توانید آن را به غذاهایی که دوست دارید اضافه کنید یا می توانید نیمی از سالاد سبز روزانه خود را با اسفناج جایگزین کنید.

ماهی

برای گرفتن بهترین نتیجه از مصرف این ماده غذایی سالم، مصرف آن حداقل دو بار در هفته توصیه می شود. ماهی های روغنی مانند سالمون و تن دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند و سطح کلسترول خون را تنظیم می کنند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند و به ترمیم آسیب به عروق و رگ ها کمک می کنند.

روغن نارگیل

اگرچه اکثر مردم فکر می کنند که باید از مصرف چربی های اشباع پرهیز کرد، اما این چربی ها برای یک زندگی سالم ضروری هستند. روغن نارگیل یکی از بهترین چربی های اشباع شده است زیرا سلامت قلب و عروق را افزایش می دهد. واضح است که مصرف بیش از حد چربی می تواند باعث چاقی و سایر بیماری ها شود، اما افزودن تنها 15 تا 30 میلی لیتر روغن نارگیل به رژیم غذایی روزانه تأثیر مثبتی در متعادل نگه داشتن سطح کلسترول خون دارد.

چای سبز

چای سبز منبع خوبی از کاتچین است، یک ماده شیمیایی گیاهی که میزان کلسترول جذب شده توسط بدن را در طول هضم کاهش می دهد. برای این کار کافیست روزی دو فنجان چای سبز بنوشید. علاوه بر این، نوشیدن چای سبز به آرامش ذهن و بدن و در نهایت سلامت قلب کمک می کند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک ماده غذایی عالی برای سلامت قلب است که حاوی ویتامین K است که از سفت شدن رگ های قلب جلوگیری می کند و همچنین حاوی فیبر است که با تنظیم فشار خون به کاهش فشار روی رگ ها و رگ های قلب کمک می کند. چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که آن را برای مصرف زیاد نپزید، زیرا این کار باعث از بین رفتن مواد مغذی آن می شود. برای استفاده بهینه و مفید از خواص آن، بهتر است چند دقیقه آن را بخارپز کنید.

دارچین

این ادویه معمولی خواص بسیار مفیدی برای سلامتی دارد. دارچین در صورت مصرف روزانه در حدود 5 گرم می تواند کلسترول بد خون را کاهش داده و از انسداد عروق قلب جلوگیری کند. دارچین همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که سلامت سیستم گردش خون را تضمین می کند. شما می توانید آن را تقریبا به هر چیزی از جمله آشپزی، چای و قهوه اضافه کنید.

مارچوبه

مارچوبه علاوه بر خوشمزه بودن، خواص مفید زیادی نیز دارد. اثرات آن در کاهش فشار خون و خطر لخته شدن خون نشان داده شده است و همچنین حاوی مقادیر زیادی فیبر، ویتامین ها و سایر مواد مغذی است و می تواند به عنوان یک درمان مفید استفاده شود.

دانه کتان

دانه های کتان می توانند فشار خون را کاهش دهند و التهاب رگ های قلب را کاهش دهند زیرا حاوی آلفا لینولنیک اسید هستند. حتی مقدار کمی بذر کتان می تواند به حفظ سلامت عروق و عروق قلب کمک کند، بنابراین سعی کنید مثلاً یک قاشق غذاخوری به غلات صبحانه مورد علاقه خود اضافه کنید.

زردچوبه

زردچوبه به طعم و رنگ خاص و منحصر به فردش معروف است و یکی از ترکیبات رایج در ادویه کاری است. زردچوبه به سلامت قلب کمک می کند. افزودن زردچوبه به رژیم غذایی روزانه می تواند التهاب و تشکیل پلاک های خونی در رگ های قلب را کاهش دهد. علاوه بر این، ماده رنگی موجود در زردچوبه به نام کرکیمان می تواند به از بین بردن چربی های رسوب شده در رگ ها کمک کند.

قهوه

تحقیقات نشان داده است که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. به علاوه، آرامشی که بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه احساس می کنید برای قلب شما نیز مفید است. البته باید توجه داشت که قهوه نوعی ماده محرک است که نوشیدن زیاد آن می تواند برای سلامتی مضر باشد.

بادام

بادام خوشمزه و مفید برای قلب است زیرا حاوی چربی های مفید، ویتامین ها، پروتئین و فیبر است که همگی باعث بهبود سلامت قلب، رگ های خونی و سیستم گردش خون می شود.

هندوانه

هندوانه حاوی اسید آمینه ای به نام سیترولین است که به کاهش فشار خون، کاهش التهاب در رگ ها و ارتقای سلامت قلب و عروق با تحریک بدن برای تولید اکسید نیتریک کمک می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.