افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
0

137 استاندارد ملی تدوین و تصویب شد.

  • کد خبر : 399947
137 استاندارد ملی تدوین و تصویب شد.

بر اساس گزارش بازار سازمان ملی استاندارد، سیدمحمود هاشمی با بیان اینکه استانداردسازی زمینه توسعه دانش، مهارت و فناوری، ایجاد رقابت در عرصه های بین المللی و افزایش سطح رفاه عمومی را فراهم می کند، گفت: وی گفت: در راستای تحقق بند 1 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام تنظیم مقررات مربوط به تعیین، […]

بر اساس گزارش بازار سازمان ملی استاندارد، سیدمحمود هاشمی با بیان اینکه استانداردسازی زمینه توسعه دانش، مهارت و فناوری، ایجاد رقابت در عرصه های بین المللی و افزایش سطح رفاه عمومی را فراهم می کند، گفت: وی گفت: در راستای تحقق بند 1 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام تنظیم مقررات مربوط به تعیین، تدوین و به روز رسانی استانداردهای ملی و اجرای سیاست های استانداردسازی متحول کننده؛ در شش ماهه نخست سال جاری 137 استاندارد ملی با حضور دستگاه های اجرایی، مراکز علمی، آموزشی، آزمایشگاهی و انجمن ها و سازمان های مرتبط در کمیته های کشوری تصویب شد.

وی خطاب به دبیر دستگاه های اجرایی با اشاره به تدوین 37 استاندارد ملی خاطرنشان کرد: 66 استاندارد ملی نیز در این مدت با تمرکز بر نیازهای علمی و فنی و آخرین فناوری کشور بررسی، ابطال و جایگزین (در صورت وجود) می شود. در کمیته های ملی با حضور کارشناسان مربوطه) از طریق درگاه اطلاعاتی سازمان به مدیریت. standard.inso.gov.ir معرفی شد از این استانداردهای ملی، بیشتر آنها به ترتیب مربوط به کمیته ملی متالورژی، مهندسی پزشکی، برق و الکترونیک و صنایع شیمیایی است.

معاونت تدوین و ارتقای استانداردهای ریاست جمهوری 890 استاندارد ملی را در 6 ماهه نخست سال جاری (که 5 سال از تدوین آنها می گذرد) با هدف اعتبارسنجی منابع و اطلاع کاربران از استانداردها از طریق برنامه های اجرایی بررسی می کند. فهرست استانداردهای ملی با همکاری نمایندگان استانداردسازی ادارات کل. هنجار استان های مذکور.

هاشمی گفت: از بدو تاسیس تا پایان شهریور ماه سال جاری 35 هزار و 530 استاندارد ملی در 41 کمیته ملی تصویب شده است که بیشتر استانداردهای ملی مربوط به بخش های مکانیکی، غذایی، شیمیایی، خودرویی و نیروی محرکه است سیستم ها کمیته ملی برق و الکترونیک

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.