افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
1

صادرات ژاپن بیشترین کاهش را از سال 2021 داشته است

  • کد خبر : 399903
صادرات ژاپن بیشترین کاهش را از سال 2021 داشته است

به گزارش بازار، وزارت دارایی این کشور گزارش داد که صادرات خودرو، سوخت معدنی و ماشین آلات ساختمانی نسبت به سال گذشته 1.7 درصد کاهش داشته و برای اولین بار از نوامبر سال گذشته به رشد منفی رسیده است. این مطالعه پیش بینی اقتصاددانان از افزایش 0.9 درصدی را نادیده گرفت. واردات 2.1 درصد افزایش […]

به گزارش بازار، وزارت دارایی این کشور گزارش داد که صادرات خودرو، سوخت معدنی و ماشین آلات ساختمانی نسبت به سال گذشته 1.7 درصد کاهش داشته و برای اولین بار از نوامبر سال گذشته به رشد منفی رسیده است. این مطالعه پیش بینی اقتصاددانان از افزایش 0.9 درصدی را نادیده گرفت.

واردات 2.1 درصد افزایش یافت که توسط اقلامی مانند نیمه هادی ها تقویت شد، که کمی کمتر از برآوردها برای افزایش 2.8 درصدی بود و کسری تجاری به 294.3 میلیارد ین (2 میلیارد دلار) کاهش یافت.

نتایج نشان می دهد که اقتصاد ژاپن احتمالاً در سه ماهه سوم در بحبوحه رکود جهانی، حمایت محدودی از تقاضای خارجی دریافت کرده است. اقتصاد ژاپن در سه ماه منتهی به ژوئن رشد کرد که تا حدی ناشی از افزایش مصرف خصوصی بود، اگرچه به نظر می رسید که پس از یک انقباض عمیق در دوره قبل، یک بازگشت موقت نیز باشد.

صادرات ضعیف‌تر نشان‌دهنده رشد کندتر جهانی در بحبوحه عدم اطمینان فزاینده در مورد چشم‌انداز اقتصادهای بزرگ است. صادرات به چین 7.3 درصد کاهش یافته است، در حالی که صادرات به ایالات متحده و اروپا به ترتیب 2.4 درصد و 9 درصد کاهش یافته است. سازمان تجارت جهانی اخیراً پیشنهاد کرده است که تجارت جهانی کالا در سال 2025 کمتر از پیش بینی اولیه رشد خواهد کرد، زیرا افزایش نوسانات بر فعالیت های اقتصادی تأثیر می گذارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالی که ین ضعیف می تواند سود صادرکنندگان را افزایش دهد، قیمت واردات را نیز افزایش می دهد و با افزایش هزینه ها به خانوارها ضربه می زند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.