افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
1

هشدار نارنجی هوا برای کشاورزان استان سمنان

  • کد خبر : 399768
هشدار نارنجی هوا برای کشاورزان استان سمنان

به گزارش خبرنگار بازار، استان سمنان خود را برای ورود سامانه کم فشار سرد و بارانی آماده می کند که قرار است از اوایل هفته آینده وارد استان شود و با افت ناگهانی دمای هوا آثار خود را نشان دهد. به همین دلیل سازمان هواشناسی هشدار نارنجی رنگ خود را به ویژه برای کشاورزان و […]

به گزارش خبرنگار بازار، استان سمنان خود را برای ورود سامانه کم فشار سرد و بارانی آماده می کند که قرار است از اوایل هفته آینده وارد استان شود و با افت ناگهانی دمای هوا آثار خود را نشان دهد.

به همین دلیل سازمان هواشناسی هشدار نارنجی رنگ خود را به ویژه برای کشاورزان و دامداران صادر کرده است. طی این مشاوره از یکشنبه تا پنجشنبه هفته آینده در اکثر نقاط استان به ویژه ارتفاعات شمالی شاهد فعالیت سامانه بارشی خواهیم بود. .

برف، باران و تگرگ

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از شنبه تا چهارشنبه احتمال رگبار و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و برف در مناطق سردسیر و کوهستانی وجود دارد، لذا لازم است کشاورزان نسبت به فصل سرما نسبت به حفاظت از محیط زیست اقدام کنند. زمین ها و باغ ها و همچنین گلخانه.

کنترل سیستم های آبیاری آب باران و استفاده از تجهیزات برای کنترل نهال های جوان از دیگر توصیه های هواشناسی است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان سمنان، بر اساس توصیه سازمان هواشناسی برای کنترل مقاومت سازه ها و پوشش ها، از روز شنبه نیز در اکثر نقاط این استان شاهد وزش باد شدید و وزش بادهای ناگهانی خواهیم بود. سطوح گلخانه ها و خانه های پرورش.

از دیگر توصیه های سازمان هواشناسی کشاورزی به کشاورزان و باغداران استان سمنان در هفته آینده، ممانعت از سیستم های آبیاری آب باران و استفاده از تجهیزات مهاری برای نهال های جوان است. همچنین لازم به ذکر است که بارندگی در ارتفاعات استان سمنان. به صورت برف خواهد بود اما سرمای ناشی از آن تقریباً تمام نقاط استان را فرا خواهد گرفت، بنابراین بید کاران باید اقدامات لازم را برای حفاظت از دام های خود انجام دهند.

با توجه به اینکه این سامانه بارشی کم فشار از شنبه تا پنجشنبه هفته آینده فعالیت خود را گسترش می دهد، لازم به ذکر است تداوم وضعیت ناپایدار جوی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که کشاورزان و دامداران استان باید به آن توجه کنند. .

باد شدید

از دیگر توصیه های سازمان هواشناسی به کشاورزان استان سمنان در هفته آینده احتمال خطرات ناشی از وزش باد شدید، وزش بادهای لحظه ای، تنظیم رطوبت و دمای مورد نیاز گلخانه ها و پرهیز از بخور و محلول پاشی است.

دمای هوا طی هفته آینده بین 8 تا 13 درجه کاهش می یابد

سازمان هواشناسی در هشدار نارنجی خود موارد دیگری از جمله کنترل و پاکسازی مسیرهای انتقال آب به مزارع و باغات، عدم چرای دام در ارتفاعات در اثر بارندگی و رعد و برق و تسریع در برداشت محصولات بالغ باغی و زراعی و ذرت و انتقال آن به انبارهای سرپوشیده به دلیل کاهش دما و نزولات جوی از دیگر توصیه های کشاورزان و دامداران استان سمنان است.

کاهش 8 تا 13 درجه ای دمای هوا طی هفته آینده به دلیل خطرات ناشی از کاهش شدید دمای هوا و وزش باد و بارش که در مناطق مرتفع به صورت برف رخ خواهد داد از دیگر مشکلات است. که در هشدار نارنجی هواشناسی بر آن تاکید شده است.

احتمال بارش تگرگ به ویژه در مناطق شمالی و همچنین سردسیر از دیگر نقاط هشدار نارنجی هوای استان سمنان برای کشاورزان و دامداران است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.