افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
1

طرز تهیه خورش کدو حلوایی خوشمزه و خوش رنگ

  • کد خبر : 399763
طرز تهیه خورش کدو حلوایی خوشمزه و خوش رنگ

۱۴۶۲۷۸۳ 26 بیشتر 1403 11:14 خورش کدو حلوایی یکی از خورش های خوشمزه و خوش رنگ پاییزی است که از ترکیب کدو حلوایی با آلو خورش، مرغ یا گوشت تهیه می شود. فرارو: خورش کدو حلوایی یکی از خورش های خوشمزه و خوش رنگ پاییزی است که از ترکیب کدو با آلو خورش، مرغ یا […]





۱۴۶۲۷۸۳


26 بیشتر 1403 11:14

خورش کدو حلوایی یکی از خورش های خوشمزه و خوش رنگ پاییزی است که از ترکیب کدو حلوایی با آلو خورش، مرغ یا گوشت تهیه می شود.


فرارو: خورش کدو حلوایی یکی از خورش های خوشمزه و خوش رنگ پاییزی است که از ترکیب کدو با آلو خورش، مرغ یا گوشت تهیه می شود.

کدو تنبل یکی از بارزترین و خوشمزه ترین میوه هایی است که در پاییز و زمستان به وفور پیدا می کنیم. از کدو حلوایی برای تهیه انواع کیک، دسر و غذا استفاده می شود. خورش کدو حلوایی نوعی خورش است که از ترکیب گوشت یا مرغ با کدو و پیاز و چاشنی هایی مانند رب انار و زعفران تهیه می شود و طعم بسیار مطبوعی دارد. به گزارش فرارو، خورش کدو حلوایی دستور پخت متفاوتی دارد و با فرا رسیدن فصل پاییز، پخت این خورش پاییزی خوشمزه رونق می گیرد. در این مطلب قصد داریم دستور پخت متفاوت خورش کدو حلوایی با مرغ را با شما به اشتراک بگذاریم که بسیار لذیذ و طعم خاصی دارد. اگر می خواهید این خورش پاییزی خوشمزه را در خانه درست کنید، با آموزش خورش کدو حلوایی در ادامه این مطلب همراه باشید.

مواد لازم

  • کدو تنبل: نصف 1 عدد.
  • مرغ (سینه یا ران): 3 عدد
  • پیاز درشت: 1 عدد.
  • آلو قیسی یا خورشتی: ۶ عدد
  • زعفران غلیظ دم کرده: به مقدار لازم
  • کره: 50 گرم
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
  • روغن: به مقدار لازم

نحوه تهیه

برای تهیه این خورش خوشمزه ابتدا پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و در قابلمه مناسبی با کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا قهوه ای طلایی شوند. در مرحله بعد مرغ را اضافه کنید و فلفل سیاه و نمک و زردچوبه بپاشید. مرغ را با پیاز و ادویه چند دقیقه تفت دهید سپس زعفران آماده شده را به همراه نصف لیوان آب جوش به مرغ اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و حرارت اجاق را کم کنید تا مرغ به آرامی بپزد. نیم ساعت بعد آلوهای خیس خورده یا خورشتی را به مرغ اضافه کنید. در حالی که مرغ در حال پختن است، کدوها را پوست بگیرید و به مکعب های بزرگ برش دهید. کره را در ماهیتابه مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید تا آب شود. حالا تکه های کدو حلوایی را در تابه بریزید و دو طرف کدو را با حرارت ملایم سرخ کنید و مراقب باشید کدو له نشود. بعد از اینکه مرغ پخته شد و به روغن اضافه شد، خورش را در ظرف سرو قرار دهید و کدوهای سرخ شده را با احتیاط روی خورش بچینید و با یک لایه زعفران بخورید، نوش جان کنید.

نکات مهم

– این غذا ذاتاً شیرین است. اگر طعم شیرین آن را دوست ندارید از آلو خورش ترش و کمی رب انار استفاده کنید. اگر شیرینی دارید می توانید در حین سرخ کردن کدو حلوایی کمی شکر بپاشید تا خورش شیرین شود.

کدو تنبل یکی از گیاهان علفی است که طعمی شیرین و بافتی نرم دارد. کدو تنبل همچنین کالری بسیار کمی دارد. کدو تنبل پر از ریز مغزهایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین دارای مقادیر زیادی کاروتنوئید است.

طرز تهیه خورش کدو حلوایی خوشمزه و خوش رنگ

در خرید کدو تنبل به این نکات توجه کنید:

1- به رنگ کدو تنبل دقت کنید. اگر کدو سبز رنگی دارد؛ به معنای نارس و نارس است. کدو حلوایی شیرین و خوشمزه به رنگ نارنجی است.

2- دو نوع کدو حلوایی در بازار وجود دارد: گرد و قابلمه ای. اما کدو حلوایی گرد طعم بهتری دارد.

3- هنگام خرید حتما سطح کدو را با دست کمی فشار دهید. اگر نشانه‌هایی از شلی یا له شدن دیدید، آن کدو تنبل را خریداری کنید.

4- کدوهایی را انتخاب کنید که پوستی سفت، صاف و بدون چین و چروک دارند.

5- کدو تنبلی را انتخاب کنید که لکه های کمتری روی پوست داشته باشد.

6- کدو شیرین سنگین است.

سعی کنید همیشه از زعفران غلیظ استفاده کنید. برای تهیه زعفران ابتدا زعفران را کاملاً بدون اضافه کردن شکر بپاشید. سپس برای 1 قاشق چایخوری زعفران، 2 قاشق غذاخوری آب جوش و 2 تکه یخ اضافه کنید. افزودن یخ زعفران را تکان می دهد و رنگ بیشتری به آن می دهد. زعفران را در ظرف دربسته در فریزر نگهداری کنید و بگذارید قبل از استفاده در دمای اتاق یخ بزند. بعد از هر بار استفاده، باقی مانده زعفران را در فریزر قرار دهید. مراقب باشید زعفرانی که استفاده می کنید تقلبی نباشد. برای دانستن تقلبی یا خالص بودن زعفران. زعفران را بین انگشتان خود بگذارید و فشار دهید. اگر روغن برنگردد؛ یعنی پاک است. کروکوس های کاذب معمولاً درخشان هستند.


برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.

بهترین برنامه

نصب کنید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.