افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
1

8 گیاه جادویی برای آرام کردن اعصاب!

  • کد خبر : 399748
8 گیاه جادویی برای آرام کردن اعصاب!

آفتاب نیوز: با این حال، تحمل استرس برای مدت طولانی عواقب جبران ناپذیری برای سلامت عمومی بدن و اعضای آن دارد. به همین دلیل باید به فکر تغییر این وضعیت و رسیدن به آرامش با استفاده از راهکارهای مختلف باشیم. یکی از روش های موثر در این زمینه پناه بردن به گیاهان دارویی مختلف است […]

آفتاب نیوز:

با این حال، تحمل استرس برای مدت طولانی عواقب جبران ناپذیری برای سلامت عمومی بدن و اعضای آن دارد. به همین دلیل باید به فکر تغییر این وضعیت و رسیدن به آرامش با استفاده از راهکارهای مختلف باشیم.

یکی از روش های موثر در این زمینه پناه بردن به گیاهان دارویی مختلف است که می تواند به کاهش خستگی، رفع کسالت و بازیابی انرژی و نشاط کمک کند. اگر می خواهید بهترین گیاهان برای آرامش اعصاب خود را بشناسید.

تاثیر گیاهان دارویی در آرامش اعصاب.

گروه‌های مختلف گیاهان از دیرباز برای مصارف دارویی و فواید مختلف آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند و برخی تحقیقات علمی نیز نشان داده‌اند که استفاده از این گیاهان به دلیل خواص ضداضطراب، آرامش‌بخش و مکانیسم‌های عمل متفاوت می‌تواند سلامت را بهبود بخشد و تنش‌های روانی را به طور موثر کاهش دهد.

در حالی که این گیاهان یک راه حل طبیعی برای آرام کردن اعصاب شما هستند، اگر در حال حاضر داروهای خاصی مصرف می کنید، باید قبل از شروع مصرف با پزشک خود مشورت کنید و از هرگونه تداخل بین آنها اجتناب کنید. علاوه بر این، استفاده از این گیاهان برای نوزادان، کودکان و زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود. زیرا تحقیقات کافی در مورد عوارض احتمالی آن در این افراد انجام نشده است.

بهترین گیاهان برای آرام کردن اعصاب

اگر به دلیل شلوغی و فشار کاری و زندگی دچار استرس و اضطراب شدید می توانید به جای استفاده از قرص ها و داروهای شیمیایی یکی از بهترین گیاهان دارویی را برای آرامش اعصاب خود امتحان کنید که در ادامه به آن پرداخته شده است.

آشواگاندا

یکی از مهمترین و موثرترین گیاهانی که بر آرامش روحی و عصبی تأثیر می گذارد، گیلاس زمستانی است که در دسته گیاهان خاصی به نام آداپتوژن قرار می گیرد. تحقیقات نشان می‌دهد که آداپتوژن‌ها بر هورمون‌ها و سیستم‌های تولیدکننده پاسخ استرس در فرد تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل در تولید داروهای سنتی هندی کاربرد فراوانی دارند.

طبق یک مطالعه کوچک که در سال 2019 انجام شد، سطح کورتیزول افرادی که عصاره این گیاه را مصرف کردند به میزان قابل توجهی کاهش یافت و کیفیت خواب آنها نیز بهبود یافت.

در صورت تمایل می توانید از کپسول های حاوی عصاره این گیاه، پودر برگ یا ریشه آن و عصاره ریشه آن استفاده کنید، اما حتما قبل از انجام این کار با پزشک خود در میان بگذارید.

گیاه بابونه

بابونه یکی از بهترین گیاهان برای آرامش اعصاب است که در انواع مختلف چای، عصاره، قرص یا خامه می تواند در کاهش سطح استرس و اضطراب موثر باشد. نتایج یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که مصرف بابونه در اشکال مختلف به کاهش عود علائم اضطراب عمومی کمک می کند.

با این حال، از آنجایی که بابونه می تواند باعث واکنش های آلرژیک یا تداخل با برخی داروها مانند وارفارین و سیکلوسپورین شود، باید قبل از مصرف چای یا مکمل های آن با پزشک خود مشورت کنید.

طرز تهیه چای بابونه

برای تهیه دمنوش بابونه این گیاه را با یک لیوان آب سرد هم بزنید و بگذارید خاک و املاح آن ته نشین شود سپس بابونه را از آب خارج کرده و اجازه دهید ده دقیقه دم بکشد. در نهایت می توانید چای خود را با عسل، زنجبیل و آب لیمو طعم دار کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

توجه: مصرف بی رویه چای بابونه برای مدت طولانی می تواند منجر به مشکلات جدی کبدی و قلبی شود.

والرین

ریشه سنبل الطیب، گیاهی بومی آسیا و اروپا، قرن هاست که توسط مردم برای درمان مشکلات خواب، اضطراب و افسردگی در اشکال مختلف چای و قرص استفاده می شود. بررسی ها و بررسی ها نشان می دهد که این گیاه به طور کلی بی خطر است، اما اطلاعاتی در مورد اثرات مصرف طولانی مدت آن در زنان باردار و شیرده و در کودکان زیر سه سال وجود ندارد.

توجه: مصرف سنبل الطیب همراه با داروهای آرامش بخش می تواند اثر خواب آور آن را افزایش داده و حتی خطرناک باشد. پس حتما این را در نظر داشته باشید.

طرز تهیه چای سنبل الطیب

ریشه سنبل الطیب و دارچین را با هم ترکیب کرده و آب جوش را به آنها اضافه کنید. پس از آن، 15-20 دقیقه صبر کنید تا آماده شود.

گیاه اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی گلدار از خانواده نعناع است که از جوشانده یا اسانس آن برای آرامش اعصاب و کاهش اضطراب استفاده می شود. جالب است بدانید که در اسانس این گیاه ترکیبات شیمیایی به نام ترپن ها وجود دارد که در هنگام ارتباط با گیرنده های شیمیایی در مغز، احساس آرامش را در افراد ایجاد کرده و اختلالات اضطرابی را برطرف می کند.

طرز تهیه چای اسطوخودوس

برای تهیه چای اسطوخودوس می توانید این گیاه را هر طور که می خواهید تهیه کنید. پس از آن باید 15 دقیقه صبر کنید تا ترکیب آماده شود. پس از این مدت، برگ های اسطوخودوس را از آب جدا کرده و چای را با عسل یا نعنا میل کنید.

نکته: اگر بوی اسطوخودوس را دوست ندارید، کمی زعفران و علف لیمو به چای خود اضافه کنید.

گیاه گلفیمیا گلوکا

یکی دیگر از عناصر موجود در لیست بهترین گیاهان برای آرام کردن اعصاب، گیاه گلفیمیا گلوکا است که بومی مکزیک است و ساکنان این کشور به طور سنتی از آن به عنوان آرام بخش و ضد اضطراب استفاده می کردند.

نتایج یک بررسی در سال 2018 نشان داد که Galfimia glauca می تواند نقش موثری در درمان اضطراب ایفا کند. با این حال، کمیاب بودن آن باعث شده تا شرکت های پزشکی نتوانند از پتانسیل بی شمار آن استفاده کنند.

گل شور

خار مریم در واقع نام خانواده ای از گیاهان با حدود 550 گونه مختلف است و برخی مطالعات نشان می دهد که یک گونه خاص، P. incarnata، ممکن است فواید متعددی در درمان بی قراری، عصبی بودن و اضطراب داشته باشد. در صورت تمایل افراد می توانند از این گیاه قرص یا تنتور (عصاره گیاهی محلول در اتانول) مصرف کنند.

طرز تهیه دمنوش گل رز

برای تهیه چای از این گیاه، آب جوش، بادرنجبویه، عسل و گل همیشه بهار را در قوری مخلوط کرده و پس از بستن در قوری، 15 دقیقه زمان دهید تا دم بکشد.

گیاه کاوا

کاوا کاوا نام درختچه ای بومی جزایر اقیانوس آرام است که به دلیل خواص متعدد برای کاهش استرس و اضطراب در لیست بهترین گیاهان برای آرامش اعصاب قرار گرفته است. البته مطالعاتی نیز وجود دارد که آسیب شدید کبدی را به دلیل مصرف فرآورده های حاوی این گیاه گزارش کرده است، بنابراین باید به هر نحوی از مصرف خودسرانه آن پرهیز کنید و در مورد آن با پزشک خود مشورت کنید.

حرف آخر

همانطور که متوجه شده اید، در میان بهترین گیاهان برای آرام کردن اعصاب، برخی هستند که می توانند با داروهای شیمیایی تجویز شده توسط پزشک تداخل داشته باشند و اثرات آن را افزایش یا کاهش دهند که به نوبه خود خطرات جدی برای سلامتی افراد به همراه دارد. به همین دلیل لازم است قبل از شروع مصرف این گیاهان به اشکال مختلف مانند چای با پزشک یا داروساز مشورت کرده و موضوع را با او در میان بگذارید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.