افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
1

نفت از پایین ترین سطح 2 هفته اخیر افزایش یافت

  • کد خبر : 399721
نفت از پایین ترین سطح 2 هفته اخیر افزایش یافت

به گزارش بازار، قیمت نفت برنت 17 سنت معادل 0.2 درصد افزایش یافت و به 74 دلار و 39 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 19 سنت معادل 0.3 درصد افزایش به 70 دلار و 58 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در روز چهارشنبه با […]

به گزارش بازار، قیمت نفت برنت 17 سنت معادل 0.2 درصد افزایش یافت و به 74 دلار و 39 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 19 سنت معادل 0.3 درصد افزایش به 70 دلار و 58 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در روز چهارشنبه با کاهش بسته شدند، نزدیک به پایین ترین سطح خود از 2 اکتبر.

نفت برنت و شاخص نفت آمریکا از ابتدای هفته جاری بین 6 تا 7 درصد کاهش داشته است. چشم انداز تیره ای که اوپک و آژانس بین المللی انرژی برای رشد تقاضای نفت در سال 2024 ترسیم کردند، به کاهش شاخص های نفت دامن زد.

کاهش نگرانی ها در مورد احتمال حمله رژیم صهیونیستی به اهداف نفتی در ایران، نرخ خطر اضافی را کاهش داده و به کاهش قیمت نفت کمک کرده است.

سرمایه گذاران همچنین منتظر جزئیات بیشتر در مورد اقدامات محرک مالی پکن برای تقویت رشد اقتصادی هستند که در 12 اکتبر اعلام شد.

چین روز پنجشنبه اعلام کرد که با هدف تقویت بازار مسکن، «فهرست سفید» پروژه‌های مسکن واجد شرایط تامین مالی را گسترش می‌دهد و وام‌های بانکی برای چنین ساخت‌وسازی را به چهار تریلیون وون (562 میلیارد دلار) افزایش می‌دهد.

آمارهای روز چهارشنبه موسسه نفت آمریکا نشان داد که ذخایر نفت و سوخت آمریکا در هفته گذشته کاهش یافته است. به گفته منابع بازار، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 11 اکتبر 1.58 میلیون بشکه و ذخایر بنزین 5.93 میلیون بشکه کاهش یافت. تحلیلگرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند تخمین زدند که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 11 اکتبر 1.8 میلیون بشکه افزایش یافته است.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، هرگونه نشانه ای از تقاضای ضعیف در گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در مورد ذخایر نفت می تواند فشار نزولی بیشتری بر قیمت نفت وارد کند.

بر اساس گزارش رویترز، یکی دیگر از عوامل حمایت کننده از رشد قیمت نفت، احتمال کاهش نرخ بهره در نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا بود که دومین کاهش متوالی نرخ بهره این بانک در 13 سال گذشته خواهد بود. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.