افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

باید مراقب تفاوت ظاهر و باطن نماد و شهر بود.

  • کد خبر : 399712
باید مراقب تفاوت ظاهر و باطن نماد و شهر بود.

بازار؛ گروه بورس: صورت های مالی بانک شهر نماد وشهر نشان می دهد که زیان انباشته بیش از 19500 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است. با احتساب سرمایه حدود 1.5 میلیارد تومانی مشمول ماده 141 قانون تجارت یعنی انحلال می باشد.از سوی دیگر گزارش بدهکاران بانکی نشان می دهد که این بانک 97 میلیارد […]

بازار؛ گروه بورس: صورت های مالی بانک شهر نماد وشهر نشان می دهد که زیان انباشته بیش از 19500 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است. با احتساب سرمایه حدود 1.5 میلیارد تومانی مشمول ماده 141 قانون تجارت یعنی انحلال می باشد.
از سوی دیگر گزارش بدهکاران بانکی نشان می دهد که این بانک 97 میلیارد تومان بدهی جاری و 5.9 میلیارد تومان بدهی غیرتجاری دارد. این بدهی های بلندمدت بدهکاران بانکی هستند که هنوز تسویه نشده اند.

البته در هفته های اخیر سیمبل و سیتی در صف خرید قرار گرفتند و بازدهی مثبت 33 درصدی را به ثبت رساندند. اما به نظر می رسد این معاملات نوعی نوسانات قانونی بوده است زیرا در واکنش به این رشد نماد در بورس اعلام شد که این تغییر قیمت سهام دلیل خاصی ندارد و صرفا تلاشی برای تبدیل ملکی است. افزایش سرمایه و همچنین اجرای مرحله دوم افزایش سرمایه.

نکته دیگر اینکه تعهدات شهرداری ها به بانک شهر در قالب واگذاری املاک انجام شده است. اما مدارک آنها ارائه نشده است و به همین دلیل نظر مخالفت کرده است. مسئولان بانک شهر علم از انجام رایزنی برای پرداخت تعهدات دولت به شهرداری ها خبر داده اند تا بخشی از بدهی شهرداری ها به این بانک از آنجا پرداخت شود. به عبارت دیگر بانک شهر رویکرد روشنی برای رشد ارزش سهام این شرکت نداشته است. هرچند اخیراً سود هر سهم افزایش یافته است، اما این مشکل تنها به دلیل واگذاری املاک است و پس از بازپرداخت زیان انباشته، قطعاً سودی حاصل نخواهد شد.

وضعیت منفی نماگرهای بانک شهر تنها به زیان انباشته این بانک محدود نمی شود. این بانک زیان ده با بدهی منفی 7.62 درصد در شرایط بحرانی قرار دارد. بانک مرکزی برای شبکه بانکی ایران حداقل نسبت 8 درصدی را تعیین کرده است و تا زمانی که این نسبت کمتر از 8 درصد باشد، وضعیت بانک با بحران مواجه است.

بانک شهر در پایان خرداد ماه امسال بیش از 416 میلیارد و 213 میلیارد تومان بدهی داشت که نسبت به گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

سیدمحمدمهدی احمدی، مدیرعامل این بانک بورسی در تلاش است تا از بانک مرکزی برای افزایش سرمایه 10 هزار میلیارد تومانی موافقت کند. اما در صورت چنین افزایش سرمایه ای زیان انباشته 16.5 میلیارد تومانی بیشتر از سرمایه شهر خواهد بود و این بانک در قرمز باقی می ماند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.