افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
9

سرویس ذخیره‌سازی ابری رمزگذاری‌شده Proton Drive در تلفن همراه می‌آید

  • کد خبر : 3997
سرویس ذخیره‌سازی ابری رمزگذاری‌شده Proton Drive در تلفن همراه می‌آید

پروتون، شرکت سوئیسی پشت طیف وسیعی از خدمات آنلاین متمرکز بر حریم خصوصی، سرویس ذخیره سازی ابری رمزگذاری شده سرتاسر (E2EE) خود را به طور رسمی به موبایل آورده است. پروتون که در سال 2014 تأسیس شد، در ابتدا همه چیز در مورد یک جایگزین رمزگذاری شده جیمیل به نام Proton Mail بود، اما در […]


پروتون، شرکت سوئیسی پشت طیف وسیعی از خدمات آنلاین متمرکز بر حریم خصوصی، سرویس ذخیره سازی ابری رمزگذاری شده سرتاسر (E2EE) خود را به طور رسمی به موبایل آورده است.

پروتون که در سال 2014 تأسیس شد، در ابتدا همه چیز در مورد یک جایگزین رمزگذاری شده جیمیل به نام Proton Mail بود، اما در سال های بعد این شرکت VPN خود را راه اندازی کرد و به دنبال تکرار سرویس‌های مختلف Google با تغییر حریم خصوصی بود، از جمله تقویمی که در سال 2020 در وب راه‌اندازی کرد و قبل از آوردن آن به موبایل امسال. پروتون همچنین یک سرویس ذخیره سازی ابری را به این ترکیب در وب معرفی کرد در سپتامبر پس از یک دوره طولانی بتا، و اکنون در اندروید و iOS عرضه می شود.

دانش صفر

چیزی که به خصوص در مورد آن قابل توجه است پروتون درایو این یک سرویس ذخیره سازی ابری رمزگذاری شده و سرویس اشتراک فایل با دانش صفر است، به این معنی که هیچ کس خارج از فرستنده یا گیرنده نمی تواند هیچ داده ای را در هیچ کجای فرآیند رهگیری کند. این پروتون درایو را در فضایی که شامل شرکت‌های معتبری مانند Google Drive، OneDrive مایکروسافت و Dropbox می‌شود، به خوبی قرار می‌دهد. با این حال، مورد دوم اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد E2EE را به سرویس ذخیره سازی ابری خود بیاورد، اما احتمالاً هنوز راه زیادی باقی مانده است، به علاوه این تنها به عنوان یک امتیاز برای مشترکین تجاری ارائه خواهد شد.

چالش‌های ذاتی برای معرفی رمزگذاری سرتاسر در سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری، به‌ویژه در چندین پلتفرم (از جمله وب)، وجود دارد که تا حدودی توضیح می‌دهد که چرا اکثر شرکت‌های فعال در این فضا E2EE را ارائه نمی‌دهند. برای شروع، نیاز به ساخت چارچوب‌های کاملاً جدید برای مدیریت انتقال داده‌ها بین نقطه A و نقطه B بدون خطر قرار دادن هیچ یک از داده‌ها در اختیار ارائه‌دهنده خدمات واسطه است. معمولاً به حافظه و قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارد و E2EE عموماً گران‌تر است زیرا فشرده‌سازی داده‌ها دشوارتر است که به نوبه خود منجر به هزینه‌های زیرساختی و ذخیره‌سازی بیشتر می‌شود.

Proton Drive، مانند بسیاری از خدمات پروتون، با یک نسخه رایگان اولیه عرضه می شود که به کاربران 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری می دهد. کاربران می‌توانند از طریق طرح ماهانه 9.99 دلاری Proton Unlimited به 500 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رمزگذاری شده ارتقا دهند، که همچنین تجسم ممتاز محصولات خواهر خود از جمله Proton Mail، Calendar و VPN را ارائه می‌کند. یک اشتراک مستقل جداگانه Proton Drive وجود دارد که با قیمت 3.99 دلار در ماه در دسترس است که دارای محدودیت فضای ذخیره سازی 200 گیگابایتی است.

Proton Drive برای موبایل

همه اینها برای مدتی بخشی از نقشه راه پروتون بوده است: برخی افراد ممکن از پرداخت هزینه برای یک سرویس ایمیل متمرکز بر حریم خصوصی خوشحال باشید، اما بسیاری از افراد حاضر خواهند بود به اشتراک ماهیانه متعهد شوند اگر شامل مجموعه ای از خدمات ارزش افزوده باشد. بله، بسته بندی کار می کند.

در اینجا شایان ذکر است که برنامه‌هایی برای یک برنامه دسکتاپ Proton Drive در آینده در دست اجراست و انتظار می‌رود نسخه اولیه این برنامه ویندوز تا قبل از پایان سال 2022 برای آزمایش‌کنندگان بتا عرضه شود. در همین حال، برنامه MacOS احتمالاً تا حدودی از آن بهره خواهد برد. زمان در نیمه اول سال 2023.

پروتون درایو بی سر و صدا برای همه کاربران اندروید در آخر هفته، و در دسترس است برای کاربران iOS از امروز

سرویس ذخیره‌سازی ابری رمزگذاری‌شده Proton Drive توسط Paul Sawers که در ابتدا در TechCrunch منتشر شده بود، روی تلفن همراه وارد شد.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=3997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.