افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
1

عکس، جاذبه ها و آدرس آبشار هفت چشم البرز.

  • کد خبر : 399659
عکس، جاذبه ها و آدرس آبشار هفت چشم البرز.

اگر در تهران زندگی می کنید، اگر غرق در زندگی روزمره و خستگی هستید، اگر آلودگی هوا و صدا اذیتتان می کند، پیشنهاد ویژه ای برای شما داریم؛ برای رسیدن به یکی از بکرترین و زیباترین مناطق طبیعی ایران کافیست چند کیلومتر تا چالوس رانندگی کنید. آبشار هفت چشمه کرج که یکی از معروف‌ترین و […]

اگر در تهران زندگی می کنید، اگر غرق در زندگی روزمره و خستگی هستید، اگر آلودگی هوا و صدا اذیتتان می کند، پیشنهاد ویژه ای برای شما داریم؛ برای رسیدن به یکی از بکرترین و زیباترین مناطق طبیعی ایران کافیست چند کیلومتر تا چالوس رانندگی کنید. آبشار هفت چشمه کرج که یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین مکان‌های کرج محسوب می‌شود، بهترین منطقه برای تجدید قوا و گذراندن وقت در طبیعت است. برای آشنایی بیشتر با این منطقه دیدنی با مجله گردشگری اسمارتک نیوز همراه باشید.

آبشار هفت چشمه کجاست؟

این آبشار در کیلومتر 17 جاده کرج به چالوس واقع شده است. برای رسیدن به آنجا باید در ابتدای شهر ارنج توقف کنید و بقیه راه را پیاده روی کنید.

بهترین زمان بازدید از آبشار هفت چشم چه زمانی است؟

به دلیل کوهستانی بودن منطقه، تابستان بهترین زمان برای سفر است.

چگونه از تهران به آبشار هفت چشم برویم؟

تا کیلومتر 17 جاده چالوس حرکت کنید. ماشین خود را در پارکینگ رستوران یا جلوی یکی از ویلاها پارک کنید. بقیه راه را تا آبشار پیاده روی کنید.

مشخصات آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشم کرج با ارتفاع 90 متر یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران به شمار می رود. نام دیگر این آبشار جذاب و بلند، آدران است که البته بیشتر مردم آن را با نام هفت چشمه می شناسند.

آبشار هفت چشمه

عکس از: سایت نشان

این آبشار در کیلومتر 17 اتوبان کرج – چالوس و در بالادست رودخانه ارنج واقع شده است. درختان بید در کنار چشمه فضایی رویایی در اطراف آبشار ایجاد کرده اند و هر بیننده ای را غرق در خود می کند.

آبشار هفت چشمه کجاست؟

مسیر آبشار هفت چشمه جاده چالوس زیبا و دیدنی است. نه تنها خود مکان بسیار بکر و جذاب است، بلکه منطقه اطراف نیز بسیار بکر و جذاب است. از شهرهای اطراف آبشار می توان به ارنج، آدران و درسار اشاره کرد.

مکان آبشار هفت منبع روی گوگلنقشه

مسیر دسترسی به آبشار هفت چشمه

برای رسیدن به آبشار هفت چشمه باید به جاده چالوس برسید، پس از گذشت 17 کیلومتر به راست بپیچید و با دیدن تابلوی روستای ارنج وارد جاده شوید. در طول جاده رانندگی کنید تا به ویلاها برسید. ماشین خود را در مکانی مناسب پارک کنید و برای یک قایقرانی ماجراجویانه آماده شوید. در مسیر رسیدن به آبشار، از میان درختان بلند، از دره و از ورودی غارهای طبیعی عبور خواهید کرد.

بهترین راه برای رسیدن به آبشار هفت چشمه.بهترین راه برای رسیدن به آبشار هفت چشمه.

عکس از: سایت نشان

باید بدانید که این مسیر پر پیچ و خم است و برای رسیدن به پای آبشار باید قسمتی از مسیر را طی کرد و از میان آب عبور کرد. آب حتی در تابستان سرد است.

راه دیگری برای رسیدن به آبشار هفت چشم کرج وجود دارد. با دیدن تابلوی Erenge متوجه رستوران های اطراف خواهید شد. ماشین خود را در پارکینگ رستوران هفت چشمه پارک کنید و با پرداخت هزینه پارکینگ و ورودی، تا انتهای رستوران به سمت آبشار پیاده بروید. این مسیر دارای شیب ملایمی است اما در انتها همچنان باید از رودخانه عبور کنید.

بهترین راه برای رسیدن به آبشار هفت چشمه.بهترین راه برای رسیدن به آبشار هفت چشمه.

عکس از: سایت نشان

از ابتدای مسیر تا آبشارها به طور متوسط ​​20 دقیقه پیاده روی خواهید داشت. اگر قصد دارید از آبشار اصلی یا آدران دیدن کنید، این مسیر ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

– حدفاصل کرج تا هفت چشمه.

از کرج در استان البرز تا آبشار هفت چشمه با ماشین حدود 40 دقیقه راه است.

گشت و گذار در آبشار هفت چشمه.گشت و گذار در آبشار هفت چشمه.

عکس از: سایت نشان

– فاصله تهران تا هفت چشمه

از تهران تا آبشار هفت چشم بسته به ساعت حرکت یک و نیم تا دو ساعت فاصله است.

– حدفاصل چالوس تا هفت چشمه.

از چالوس تا آبشار هفت چشمه تقریباً 3 ساعت با ماشین راه است.

دلیل نامگذاری آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه یا آدران یکی از بلندترین آبشارهای ایران است. نام هفت چشمه آبشار آدران این است که در مسیر رسیدن به این آبشار، هفت چشمه و یک آبشار کوچک وجود دارد.

دلیل نامگذاری آبشار هفت چشمهدلیل نامگذاری آبشار هفت چشمه

عکس از: سایت نشان

آب این چشمه های کوچک که در مقابل آبشار آدران قرار دارد از فاصله حدود 5 تا 7 متری به زمین می ریزد و منظره زیبایی را ایجاد می کند. به همین دلیل است که آبشار آدران را که در انتهای مسیر قرار دارد به این نام می شناسیم.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار هفت چشمه

همانطور که در بالا ذکر شد، در مسیر باید از رودخانه ای عبور کنید که حتی در تابستان نیز آب سردی دارد. راه رسیدن به آبشار مسیر کوهستانی است و بخشی از آن صعب العبور است. به همین دلیل تابستان بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه طبیعی است.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار هفت چشمهبهترین زمان برای بازدید از آبشار هفت چشمه

عکس از: سایت نشان

با وجود این، این منطقه در فصل پاییز و زمستان زیبایی های خاص خود را دارد، البته سفر به این منطقه در زمان های سرد تنها به افراد حرفه ای با تجهیزات و تجربه کافی توصیه می شود.

مکان های دیدنی اطراف آبشار هفت چشمه

اگر قصد دیدن این آبشار زیبا را دارید، بد نیست از جاذبه های اطراف آن دیدن کنید و گردش و تفریح ​​خود را کامل کنید.

– آبشار آدران

آبشار آدران که در انتهای مسیر معروف هفت چشمه قرار دارد را می توان به سیمرغ عطر تشبیه کرد. مسیری زیبا و کمی سخت را طی می کنید تا یکی از بی نظیرترین میراث طبیعی ایران را ببینید. آبی زلال و بسیار شیرین که از ارتفاع بیش از 90 متری می ریزد.

آبشار آدرانآبشار آدران

عکس از: سایت نشان

– روستای ارنج

روستای ارنگه که با رسیدن به هفت چشمه نامش را باید به خاطر بسپارید یکی از زیباترین روستاهای استان البرز است. این روستای تاریخی در 18 کیلومتری بزرگراه چالوس قرار دارد و عنوان سرسبزترین روستای استان را به خود اختصاص داده است.

روستای ارنجروستای ارنج

عکس از: سایت Wekimedia

این شهرک در طول هفته بهترین مکان برای افرادی است که در تهران و کرج کار می کنند. این روستا علاوه بر طبیعت زیبا و مجاورت با آبشار هفت چشمه، جاذبه های دیگری نیز دارد که می توان به تپه های به جا مانده از زرتشتیان و گورستان باستانی اشاره کرد.

امکانات تفریحی آبشار هفت چشمه

می توانید در اطراف این آبشار فعالیت های مختلفی را تجربه کنید و چند ساعتی از هیاهوی شهر دور باشید.

– کمپینگ

زندگی شبانه و کمپینگ یکی از تفریحات جدا نشدنی این منطقه است. می توانید در اطراف هفت چشمه و روستا کمپ بزنید. اطراف چشمه یک محوطه مسطح برای چادر وجود دارد.

امکانات تفریحی آبشار هفت چشمهامکانات تفریحی آبشار هفت چشمه

عکس از: سایت نشان

– عکاسی

همانطور که قبلا اشاره کردیم دره ها و غارهای طبیعی زیادی در این مسیر وجود دارد. می توانید بهترین تم هایی را که عکاسان حرفه ای طبیعت را به خود جذب می کند در این مسیر بیابید.

مسیر آبشار هفت چشمهمسیر آبشار هفت چشمه

عکس از: سایت نشان

– طبیعت گردی

نوع دسترسی به آبشار به این معنی است که شما یک تور طبیعت گردی بی نظیر خواهید داشت. حتی اگر فقط قصد دیدن آبشار و بازگشت را داشته باشید، باز هم در طول مسیر از طبیعت گردی لذت خواهید برد. اگر قصد دارید یک یا دو شب کمپ بزنید، به شما این اطمینان را می دهیم که با گشت و گذار در این منطقه از دیدن زیبایی های طبیعت اطراف لذت خواهید برد.

مشخصات آبشار هفت چشمهمشخصات آبشار هفت چشمه

عکس از: سایت نشان

امکانات رفاهی آبشار هفت چشمه

همانطور که گفته شد در ابتدای مسیر پارکینگ و سرویس بهداشتی و رستوران وجود دارد. در طول مسیر چند سکوی سیمانی برای استراحت، سطل زباله و توالت وجود دارد.

در آبشار هفت چشمه اقامت کنید

اگر قصد دارید شب را در این منطقه بگذرانید، می توانید وسایل کمپینگ را به همراه داشته باشید یا به نزدیک ترین کمپ ها بروید.

گشت و گذار در آبشار هفت چشمه.گشت و گذار در آبشار هفت چشمه.

عکس از: سایت نشان

– کمپینگ و اقامت در نزدیکی آبشار هفت چشمه.

چادر زدن در اطراف آبشار در تابستان بسیار رایج است. برای این کار همراه داشتن وسایل کافی مانند چادر، کیسه خواب، غذا و لباس مناسب توصیه می شود. چراغ قوه و چراغ جلو در کمپینگ در این منطقه الزامی است. کمپینگ در مجاورت هفت چشمه قطعا تجربه بی نظیری برای شما خواهد بود.

زیبایی آبشار.زیبایی آبشار.

عکس از: سایت نشان

– اقامتگاه های بوم گردی در شهرک های ارنگه و کرج.

اگر اهل کمپینگ نیستید یا با خانواده خود به این منطقه سفر کرده اید، اجاره هاستل بهترین گزینه برای شماست. شما می توانید یک اقامتگاه، ویلا استخر یا هتل آپارتمان در فاصله چند قدمی آبشار در وینا، کندر، آتشگاه محمودآباد و خوزنکلا اجاره کنید.

آبشار هفت چشمهآبشار هفت چشمه

عکس از: سایت yjc

توصیه هایی برای سفری خاطره انگیز به آبشار هفت چشمه

  • بخشی از مسیر رسیدن به آبشار سخت است و برای همه سنین مناسب نیست. بنابراین هنگام برنامه ریزی سفر به این نکته توجه کنید.
  • اگر کوهنورد حرفه ای نیستید و تجربه و تجهیزات کافی برای طبیعت گردی و طبیعت گردی ندارید، فقط در تابستان به این منطقه سفر کنید.
  • دوربین را فراموش نکنید.
  • یک کوله پشتی سبک برای حمل لباس اضافی، دارو، غذا، آب آشامیدنی، کیسه زباله و کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید.
  • همانطور که برای رسیدن به آبشار باید پیاده روی کنید و از رودخانه عبور کنید، لباس و کفش مناسب بپوشید و لباس اضافی به همراه داشته باشید.
  • آخرین و مهمترین نکته این است که این منطقه یک میراث طبیعی و بکر است. از این میراث گرانبها با آشغال نریختن، آسیب نرساندن به طبیعت، پخش نکردن موسیقی با صدای بلند و مهمتر از همه با روشن نکردن نامناسب آتش محافظت کنید.
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.