افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
1

نشانه های حیات در اقتصاد منطقه یورو

  • کد خبر : 399595
نشانه های حیات در اقتصاد منطقه یورو

به گفته بازار، اقتصاد منطقه یورو رشد ضعیف اما همچنان مثبت را نشان می‌دهد و مجموعه‌ای از شاخص‌ها برای این بلوک که بیش از یک سال است در رکود به سر می‌برد، نشانه‌هایی از حیات را نشان می‌دهد. تولید صنعتی افزایش یافت و تقاضا برای وام افزایش یافت، در حالی که انتظارات در یک نظرسنجی […]

به گفته بازار، اقتصاد منطقه یورو رشد ضعیف اما همچنان مثبت را نشان می‌دهد و مجموعه‌ای از شاخص‌ها برای این بلوک که بیش از یک سال است در رکود به سر می‌برد، نشانه‌هایی از حیات را نشان می‌دهد.

تولید صنعتی افزایش یافت و تقاضا برای وام افزایش یافت، در حالی که انتظارات در یک نظرسنجی کلیدی احساسات آلمان نیز بیش از حد انتظار افزایش یافت. این ارقام احتمالاً شرط‌ها را تقویت می‌کنند که این بلوک به رشد خود ادامه خواهد داد، هرچند با کمترین سرعت ممکن، اما بعید است که بانک مرکزی اروپا را از کاهش نرخ بهره باز دارد.

یورواستات اعلام کرد که تولید صنعتی در ماه اوت 1.8 درصد افزایش یافت که کمی بیشتر از حد انتظار بود و 0.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که ناشی از افزایش تقاضا برای سرمایه و کالاهای مصرفی بادوام بود.

تولید در آلمان، بزرگترین اقتصاد بلوک، بیش از 3 درصد در ماه افزایش یافت که بزرگترین افزایش در میان بزرگترین اقتصادهای بلوک بود، اگرچه رقم سالانه هنوز منفی بود. هزینه های بالای انرژی، تقاضای ضعیف چین و افزایش رقابت از سوی دیگر تولیدکنندگان، صنعت آلمان را در سال های اخیر ضعیف کرده است.

برت کولین، اقتصاددان ارشد ING در منطقه یورو گفت، با این حال، انتظارات برای صنعت برای بقیه سال متوسط ​​است. فهرست نگرانی ها برای صنعت منطقه یورو در حال حاضر طولانی است و آغاز بهبودی برای این بخش در این مرحله بسیار دشوار است.

در یکی دیگر از نشانه‌های امیدوارکننده برای آلمان، اعتماد سرمایه‌گذاران در ماه اکتبر بیش از حد انتظار بهبود یافت: شاخص اعتماد اقتصادی مرکز تحقیقات اروپا از 3.6 در سپتامبر به 13.1 افزایش یافت. این مرکز گفت که انتظارات تورم پایین و باثبات، شرط‌بندی بر کاهش بیشتر نرخ‌ها و بهبود جزئی تقاضای صادرات به خوانش بهتر احساسات کمک کرده است. این گزارش می افزاید که اقدامات محرک اخیر چین همچنین برای آلمان و کل منطقه یورو امید ایجاد می کند.

بانک مرکزی اروپا در سال جاری دو بار نرخ بهره را کاهش داده است و تقریباً به طور قطع در این هفته مجدداً آن را کاهش خواهد داد، در حالی که در ماه دسامبر حرکت بیشتری را حفظ خواهد کرد زیرا تورم اکنون در محدوده هدف 2 درصدی خود قرار دارد. افزایش تقاضا برای وام ها، که پیشروی برای رشد اقتصادی پایدار است، همچنین امید به نرخ های پایین تر را منعکس می کند.

بانک مرکزی اروپا در یک نظرسنجی گفت، تقاضا برای وام های بانکی، منبع اصلی تامین مالی برای کسب و کارها، در سه ماهه سوم افزایش یافت و انتظار می رود که در سه ماه پایانی سال بیشتر افزایش یابد. رشد اعتبار در تمام سال مثبت بوده است زیرا نرخ های بهره بالا و رشد ضعیف تقاضا را مهار کرده و چشم انداز را در سراسر بلوک کاهش داده است.

به گزارش رویترز، بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که کاهش نرخ بهره باعث افزایش تقاضا برای وام های شرکتی شده است، اما سرمایه گذاری ها تاثیر کمی داشته است. افزایش تقاضا به دلیل کاهش نرخ بهره و بهبود چشم انداز بازار املاک و مستغلات بود. بانک ها در این سه ماهه تقاضای بیشتری را در تمام بخش های وام دهی، به ویژه وام مسکن، تجربه کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.