افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
1

ایالات متحده یک بسته 425 میلیون دلاری برای اوکراین را اعلام کرد

  • کد خبر : 399500
ایالات متحده یک بسته 425 میلیون دلاری برای اوکراین را اعلام کرد

رئیس جمهور آمریکا از بسته کمک نظامی جدید 425 میلیون دلاری به اوکراین رونمایی کرد و قول حمایت بیشتر در آینده را داد. به گزارش ایسنا، این بسته شامل موشک های سامانه های پدافند هوایی ناسامز و استینگر، پرتابگرهای هیمارس و گلوله های توپخانه است. کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده به همکاری با […]

رئیس جمهور آمریکا از بسته کمک نظامی جدید 425 میلیون دلاری به اوکراین رونمایی کرد و قول حمایت بیشتر در آینده را داد.

به گزارش ایسنا، این بسته شامل موشک های سامانه های پدافند هوایی ناسامز و استینگر، پرتابگرهای هیمارس و گلوله های توپخانه است.

کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده به همکاری با «حدود 50 متحد و شریک» برای «برآوردن نیازهای فوری اوکراین در میدان نبرد» ادامه خواهد داد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت‌وگو کرد و قول داد که «برنامه‌ریزی برای کمک‌های امنیتی با شرکای بین‌المللی را افزایش دهد تا اطمینان حاصل شود که اوکراین برای پیروزی مجهز است».

زلنسکی از حمایت آمریکا تشکر کرد و در تلگرام نوشت: رهبری پرزیدنت بایدن در اتحاد جهان و حمایت قوی دو حزب در ایالات متحده بسیار مهم بود و به پیروزی اوکراین و دفاع از استقلال خود کمک کرد.

رهبر اوکراین همچنین روز چهارشنبه یک «طرح پیروزی» پنج ماده‌ای را فاش کرد که هنوز به طور رسمی توسط حامیان غربی کی‌یف تأیید نشده است. کشورهای ناتو تاکنون درخواست‌های زلنسکی برای دعوت فوری از اوکراین برای پیوستن به ائتلاف تحت رهبری آمریکا یا لغو محدودیت‌های استفاده از سلاح‌های دوربرد غربی برای حملات به عمق روسیه را رد کرده‌اند.

اوکراین معتقد است که این محدودیت‌ها، همراه با تاخیر در تحویل تسلیحات، به شکست‌های اخیر این کشور در میدان نبرد کمک کرده است، زیرا نیروهای روسی به طور پیوسته در دونباس پیشروی می‌کنند.

در همین حال، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، پیشنهادهای زلنسکی را رد کرد و آنها را “مجموعه شعارهای نامنسجم” خواند. مسکو بارها گفته است که این مناقشه تنها بر اساس شرایط آن قابل حل است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.