افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
1

11 پیام از عملیات خیبر/ از گسترش دایره عملیاتی تا ایجاد بازدارندگی فعال – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 399492
11 پیام از عملیات خیبر/ از گسترش دایره عملیاتی تا ایجاد بازدارندگی فعال – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر ، ولید صالح کارشناس مسائل نظامی در مقاله ای به بررسی ابعاد و پیامدهای عملیات خیبر در روند موازنه های جنگی پرداخت و نوشت: مقاومت اسلامی لبنان یکشنبه گذشته از پایگاه آموزشی ارتش استفاده کرد. تیپ ویژه جولانی رژیم صهیونیستی مستقر در منطقه. بنیامین در جنوب حیفا هدف حمله باشد وزوز […]

به گزارش خبرگزاری مهر ، ولید صالح کارشناس مسائل نظامی در مقاله ای به بررسی ابعاد و پیامدهای عملیات خیبر در روند موازنه های جنگی پرداخت و نوشت: مقاومت اسلامی لبنان یکشنبه گذشته از پایگاه آموزشی ارتش استفاده کرد. تیپ ویژه جولانی رژیم صهیونیستی مستقر در منطقه. بنیامین در جنوب حیفا هدف حمله باشد وزوز به گفته وی در این حمله ده ها نفر کشته و زخمی شدند. این حمله در یکی از سخت ترین روزهای تاریخ جنگ برای رژیم صهیونیستی رخ داد که مقاومت لبنان در 24 ساعت 38 عملیات انجام داد.

در خصوص عملیات بی سابقه خیبر به چند نکته مهم می توان اشاره کرد:

1- این عملیات شش روز پس از بیانیه روز سه شنبه اتاق عملیات مقاومت اسلامی صادر شد که در بند سوم آن آمده است که مقاومت اسلامی چیزهایی را می بیند و می شنود که دشمن انتظارش را ندارد و دستان مقاومت. . رسیدن به هر نقطه ای در فلسطین اشغالی.

2- این عملیات واکنشی به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان های مسکونی در بیروت بود که در پاسخی مناسب به عملیات جنایتکارانه دشمن صهیونیستی، قدرت مقاومت را تقویت کرد.

3- عملیات خیبر برای حمله به مواضع نظامی انجام شد و به اهداف غیرنظامی حمله نشد و این بدان معناست که مقاومت اسلامی به طرح خود برای فرسایش رژیم صهیونیستی و به ویژه توان نظامی آن ادامه می دهد.

4- مقاومت اسلامی و حزب الله تاکنون نسبت به عملیات ترور شهید سید حسن نصرالله واکنشی نشان نداده اند و همچنان امکان عملیات شدیدتر و گسترده تر وجود دارد.

5- تاکتیک مقاومت لبنان در انحراف سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی با موشک‌های متعدد و شلیک‌های متعدد. هواپیماهای بدون سرنشین خودش را می شناسد هواپیماهای بدون سرنشین برخی از آنها برای اولین بار مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند در زمان معینی یعنی زمانی که سربازان و افسران صهیونیست شام می خورند به سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و به محل مورد نظر برسند.

6- این عملیات قدرت اطلاعاتی پیشرفته مقاومت را به نمایش گذاشت، زیرا مقاومت از تحرکات و نقشه های سربازان دشمن – حتی در داخل پایگاه های خود – آگاه است. این بدان معناست که بانک اهداف مقاومت بزرگ است و حزب الله در طول جنگ فرسایشی طولانی به تدریج به سمت تحقق استراتژی پیروزی تدریجی و مرحله ای خود که توسط سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان ترسیم شده بود، حرکت می کند. ، در آغاز این جنگ. این در حالی است که دشمن بیشتر اهداف خود را از دست داده و دیگر غافلگیری ندارد. همچنین روند حوادث نشان می دهد که حزب الله از حمله وحشیانه دشمن با این انفجار شوکه شده است. پیجر با ترور دبیرکل حزب الله لبنان و شروع حمله زمینی آغاز شد و ادامه یافت و نشان داد که مقاومت برای مقابله با دشمن ابتکار عمل را به دست گرفته است.

7- به نظر می رسد حزب الله لبنان در این عملیات از موشک های غیر رهگیر استفاده می کند. این – من از 5 استفاده کردم (که اولین بار در یک ماه بود). می تواند 2024 علیه منطقه متولا از آن استفاده کرد) این موشک تولید اتحاد جماهیر شوروی است که در حال حاضر در اختیار نیروی هوایی روسیه است. این موشک چندین نسخه از 90 سانتی متر تا یک و نیم متر دارد و وزن آن از 3.8 کیلوگرم شروع و تا 6 کیلوگرم می رسد. کلاهک های این موشک متعدد و قادر به ایجاد انفجارهای قوی و ضد زره است. این موشک از طریق سکوهای پرتاب زمینی و هوایی شلیک می شود که قبلاً در لیبی و سودان مورد استفاده قرار گرفته است. اگرچه این موشک رهگیر نیست، اما پس از پرتاب یک مسیر مستقیم به سمت هدف مورد نظر را دنبال می کند.

8- تجزیه و تحلیل محل انفجار از تصاویری که به رسانه ها درز کرده بود نشان داد که در تصاویر تخریب یا ریزش زیادی در سقف و دیوارها دیده نمی شود و تنها تخریب میز و نیمکت ها نشان داده شده است. این نشان می دهد که قسمت تخریب شده دیوار عمداً در تصاویر نشان داده نشده است و تنها تخریب میز و صندلی ناشی از جراحات سربازان نشان داده شده است.

9- این عملیات نشان دهنده کارآمدی سیستم رهبری و فرماندهی حزب الله لبنان است. این عملیات مستلزم هماهنگی زیادی در حمله موشکی و استفاده از زور است. وزوز این وضعیتی است که رژیم صهیونیستی مدعی شهادت فرماندهان مقاومت به ویژه فرماندهان عالی رتبه نظامی این رژیم است. علاوه بر این، دشمن مدعی شد که بیشتر سلاح های مقاومت را منهدم کرده است.

10- این عملیات روحیه مثبت زیادی در مقاومت و همچنین در آوارگان جنوب ایجاد کرده است زیرا در اثر حمله وحشیانه دشمن صهیونیستی به شهرها و روستاهای خود آواره شده اند. این عملیات نیز پس از انتشار سخنرانی ضبط شده شهید سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب الله در ادامه روش مقاومت انجام شد و این عملیات مصادف با عید غدیر صهیونیست ها بود که باعث افزایش روحیات روانی می شود. تنش بار و آثار حملات مقاومت در جبهه داخلی رژیم صهیونیستی.

11- این عملیات اهمیت منطقه ای دارد و پس از اعلام فرماندهی ارتش آمریکا مبنی بر سامانه های ضد موشکی بالستیک انجام شد. و غیره به سرزمین های اشغالی می فرستد. نتیجه این عملیات این است که رژیم صهیونیستی علیرغم تهدیدهای مکرر، قدرت مقاومت در برابر واکنش شدیدتر ایران و سایر عناصر محور مقاومت در برابر هرگونه حمله رژیم صهیونیستی را ندارد.

در پایان لازم به ذکر است که این عملیات به طور قطع آخرین عملیات در نوع خود نخواهد بود، بلکه تنها حلقه ای از زنجیره عملیات های بزرگ و کوچک و پیچیده ای است که مقاومت لبنان علیه رژیم صهیونیستی آماده کرده است. مدت طولانی زمان تا لحظه فروپاشی آن

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.