افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
1

انتخاب پرسپولیس و سرمربی ستاره پرسپولیس مربوط به استقلال بود!

  • کد خبر : 399479
انتخاب پرسپولیس و سرمربی ستاره پرسپولیس مربوط به استقلال بود!

آفتاب نیوز: پس از جدایی جواد نکونام از تیم استقلال، این تیم هنوز موفق به جذب مربی خارجی نشده و به بازی های خود با سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت ادامه می دهد. بعد از رفتن نکونام نام های زیادی مطرح شد و به نوعی به عنوان گزینه سرمربیگری باشگاه استقلال مطرح شد. […]

آفتاب نیوز:

پس از جدایی جواد نکونام از تیم استقلال، این تیم هنوز موفق به جذب مربی خارجی نشده و به بازی های خود با سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت ادامه می دهد.

بعد از رفتن نکونام نام های زیادی مطرح شد و به نوعی به عنوان گزینه سرمربیگری باشگاه استقلال مطرح شد. یکی از این نام ها پیتسو موسیمانه است که گفته می شود با مدیران باشگاه استقلال مذاکره کرده و احتمالا این سرمربی آبی پوشان با این تیم همکاری خواهد کرد. باید گفت موسیمان گزینه قطعی باشگاه استقلال نیست و شوخی های زیادی از درون باشگاه برای منتفی شدن حضور این مربی در تیم آبی پوشان انجام شد. از این رو به معرفی این مربی می پردازیم که از شب گذشته گزینه نهایی استقلال شده است.

گزینه مدیریت استقلال متولد 1964 است که در دوران فوتبالش 4 بازی ملی در آفریقای جنوبی انجام داد و پس از خداحافظی از فوتبال ابتدا مربی زیرمجموعه ساندانز و سپس دستیار بروس گروبلار معروف در تیم اصلی شد. این باشگاه و پس از جدایی این دروازه بان افسانه ای، از سال 2001 تا 2007 هدایت ساندانز را بر عهده گرفت.

موسیمانه به مدت 3 سال دستیار کارلوس آلبرتو پریرا و جوئل سانتانا در تیم ملی آفریقای جنوبی بود. پس از حذف آفریقای جنوبی از جام جهانی 2010 در مرحله گروهی، موسیمانه به عنوان سرمربی تیم ملی آفریقای جنوبی انتخاب شد. او 17 بازی تیم ملی کشورش را هدایت کرد و به دلیل ناکامی در راهیابی به جام ملت های آفریقا 2012 از سمت خود برکنار شد. مسابقات مقدماتی جام حذفی، زمانی که تیمش برای صعود به پیروزی نیاز داشت، برای تساوی بازی کرد. در سال 2012 به ساندانز بازگشت و سرمربی جدید این باشگاه شد.

موسیمانه از هفته دوازدهم هدایت باشگاه ساندانز را برعهده گرفت و توانست با هشت برد، هشت تساوی و سه باخت این باشگاه را به مقام دهم لیگ برتر آفریقای جنوبی برساند. او در دومین فصل حضورش در این باشگاه قهرمان لیگ برتر آفریقای جنوبی شد و در سال های همکاری با این تیم چهار قهرمانی لیگ، دو قهرمانی جام حذفی، دو قهرمانی جام ندبانک، یک قهرمانی لیگ قهرمانان آفریقا و یک قهرمانی را به دست آورد. یک سوپر جام آفریقا برای Sundowns، ثبت شده است. موسیمانه در سال 2016 تیمش را به فینال جام باشگاه های آفریقا رساند و با غلبه بر الزمالک مصر به مقام قهرمانی رسید و در جام باشگاه های جهان پنجم شد.

موسیمان پس از هشت سال پرافتخار و کسب عنوان موفق ترین مربی آفریقای جنوبی، در چهار بازی اخیر لیگ برتر مصر هدایت الاهلی، یکی از بزرگترین باشگاه های قاره آفریقا را بر عهده گرفت. او در مدت کوتاه حضورش در فصل 20-2019 به تمام افتخارات ممکن با الاهلی دست یافت. در این فصل او قهرمان لیگ برتر مصر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آفریقا شد.

موسیمان که مانع صعود الزمالک به فینال لیگ آفریقا شد، رقیب الزملک در لیگ برتر مصر نبود و به نایب قهرمانی بسنده کرد اما پس از قهرمانی در سوپرکاپ آفریقا با نتیجه 3 بر صفر به پایان رسید. با پیروزی مقابل قیصرچیف کشورش از عنوان قهرمانی حذف شد. او از قهرمانی خود و باشگاهش در لیگ قهرمانان آفریقا دفاع کرد.

موسیمان یک فصل دیگر در الاهلی ماند و پس از نایب قهرمانی در لیگ کشور و قهرمانی باشگاه های آفریقا، الاهلی را ترک کرد. او فقط در این فصل موفق به قهرمانی سوپرکاپ آفریقا شد. الوداد مراکش مانع بزرگی برای کسب عنوان قهرمانی برای سومین فصل متوالی لیگ قهرمانان اروپا بود. او با الاهلی در دو دوره جام باشگاه های جهان شرکت کرد و در هر دو به مقام سوم دست یافت. در سال 2021، الاهلی در مسابقات مقدماتی پالمیرا را شکست داد و پس از باخت به بایرن مونیخ در نیمه نهایی سوم شد. در سال 2022، الاهلی پس از شکست مونتری و شکست مقابل پالمیراس، با چهار گل الهلال را شکست داد و سوم شد.

موسیمان پس از شکست الهلال مورد توجه سعودی ها قرار گرفت و از الاهلی مصر به الاهلی عربستان رفت و با قهرمانی در رده دوم این تیم را به لیگ برتر عربستان بازگرداند. او سپس به الوحده رفت اما پس از تنها ده بازی از این تیم اخراج شد. او که با احمد نوراللهی در الوحده کار می کرد فصل گذشته 15 بازی آبی پوشان عربستانی را هدایت کرد اما نتوانست این تیم را در لیگ برتر حفظ کند و بازار کار عربستان و کشورهای عربی را رها کرد.

نکته جالب سابقه این مربی این است که او دو فصل گزینه هدایت پرسپولیس بود اما حالا به استقلال لینک شده است.

عملکرد موسیمانه به عنوان مربی

سوپر ورزش: 33 مسابقه (میانگین امتیاز 1.48)

آفریقای جنوبی: 17 مسابقه (متوسط ​​امتیاز 1.53)

Sundowns: 336 بازی (1.94 امتیاز میانگین)

الاهلی مصر: 102 (متوسط ​​2.17 امتیاز)

الوحده امارات: 10 بازی (متوسط ​​1.80 امتیاز)

ابها عربستان: 15 بازی (1.20 امتیاز به طور متوسط)

افتخارات

مسابقات قهرمانی مصر

جام حذفی مصر

قهرمانی سطح دوم لیگ عربستان.

4 قهرمانی آفریقای جنوبی

2 بار قهرمان جام آفریقای جنوبی

برنده 2 بار جام ندبانک

3 بار قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا

3 قهرمانی سوپرجام آفریقا

دو بار مقام سوم جام باشگاه های جهان

رکورد فصلی

تعداد بازی: 517

تعداد برد: 288

عدد مساوی: 126

تعداد تلفات: 103

امتیاز: 831

امتیاز: 451

میانگین امتیاز: 1.75

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.