افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
1

طرح جامع گردشگری آذربایجان غربی اعلام می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 399437
طرح جامع گردشگری آذربایجان غربی اعلام می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سافاری چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره بین بین المللی غذاهای سنتی و محلی با حضور استان های مختلف افزود: طرف سوم بین بین المللی غذاهای سنتی و محلی بخشی از ظرفیت های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی آذربایجان غربی را نشان می دهد و رونق گردشگری استان را رقم […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سافاری چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره بین بین المللی غذاهای سنتی و محلی با حضور استان های مختلف افزود: طرف سوم بین بین المللی غذاهای سنتی و محلی بخشی از ظرفیت های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی آذربایجان غربی را نشان می دهد و رونق گردشگری استان را رقم می زند.

وی ادامه داد: حضور میهمانانی از کشورهای همسایه در این نمایشگاه و جشنواره نشان داد که مرز نه تنها تهدید بلکه ظرفیتی است که می توان از آن به درستی به توسعه استان کمک کرد.

سافاری وی گفت: شهریورماه امسال هتل های استان مملو از مسافر بود و این خط استان ششم مسافر این وضعیت نشان از توسعه گردشگری در استان دارد.

وی افزود: آذربایجان غربی گالری تاریخ و طبیعت است و پس از تحقیق به این نتیجه رسیدیم که این استان را با این کلیدواژه خاص در کشور معرفی و معرفی کنیم.

سافاری وی با بیان اینکه این استان یک هزار و 800 اثر تاریخی ملی و بین المللی دارد، گفت: از این میان 5 اثر کلیسای کالدران، آیین مذهبی کالدران، تخت سلیمان تکاب، کاروانسرای شاه عباسی خوی و کلیسای زور زور ماکو در فهرست جهانی یونسکو قرار دارند. .

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی او اعلام کرد: این استان یکی از جاذبه های تاریخی و طبیعی است بز هر کدام از آنها بستر مناسبی برای جذب گردشگر هستند.

سافاری وی ادامه داد: مهمترین ویژگی آذربایجان غربی وجود مردمان آن با صفا است که در مهمان نوازی و صفای باطن بدون اغراق مثال زدنی است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: در روزهای آینده با حضور. آشپزی می کند از ترکیه، مسابقه تا هتل بیا انجام خواهد شد

رضا حیدری افزود: جشنواره و نمایشگاه بین بین المللی غذاهای سنتی به تحقق شعار سال “جهش تولیدی با مشارکت مردمی” کمک می کنند.

سومین جشنواره بین بین المللی غذاهای سنتی و محلی با حضور زنجان، قزوین، لرستان، خوزستان، قم، اردبیل، آذربایجان غربی و چند شهر علاوه بر ترکیه شروع به کار کردند.

در این جشنواره و نمایشگاه سرآشپزها و آشپزی می کند از استان ها و کشورهای همسایه می آیند و غذاهای سنتی و محلی خود را می پزند.

ضمناً مسابقه ای با حضور سرآشپزهای ترکیه ای در طول جشنواره و نمایشگاه برگزار می شود.

این جشنواره از 4 تا 9 مهرماه در پردیس موزه 22 بهمن ارومیه واقع در خیابان امام برگزار می شود.

در حاشیه این جشنواره کارگاه آموزشی غذاهای سنتی و محلی در رستوران برگزار می شود.شهسرا» برای علاقه مندان برگزار می شود و هتل مسابقه آشپزی ایرانی و ویژه برنامه اختتامیه این جشنواره را برگزار می کند. بیا ارومیه خواهد بود.

با همکاری صندوق کارآفرینی امید به برگزیدگان جشنواره وام به همراه تندیس سپاس و جوایز نفیس تعلق می گیرد.

برگزاری نشست تخصصی خوراک شناسی، موسیقی سنتی، برپایی سیاه چادر عشایری، ارائه سوغات و غذاهای محلی از دیگر برنامه های سومین جشنواره بین المللی غذاهای سنتی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.