به گزارش رکنا، در حادثه 10 شهریور ماه در معدن زغال سنگ طبس بیش از 50 کارگر جان باختند. بازپرس پرونده گفت: «این سهل انگاری متوجه مسئولان معدن است» اما یکی از کارگران مجروح معدن می گوید پیمانکار و مسئولان همه مشغول هستند و هیچکس تغییر نکرده است.

محمد بهمدی، کارگر مجروح تو طبس من وی در خصوص خبر راه اندازی جدید معدن طبس به «طلسم» گفت: همان معدن دوباره راه اندازی شده و کارگران در آنجا مشغول به کار هستند. اگرچه برخی از کارگران هنوز بیمار هستند، معدن با همان شرایط به کار خود ادامه می دهد.

وی در خصوص درخواست دولت برای تامین مسکن به خانواده های کشته شدگان معدن طبس گفت: با خانواده های جان باختگان صحبت کرده ایم. هیچ بحثی در مورد خانه با سایر کارگران وجود نداشت. گفته اند متوفی که زمین و خانه نداشت خانه می گیرد.

بهمدی درباره سرنوشت مسئولان معدن و وضعیت کارگران مصدوم گفت: پیمانکار و مسئولان همه سرشان شلوغ است و هیچکس تغییر نکرده است. هنوز به این وضعیت رسیدگی نشده است. من استراحت دارم، کار نمی کنم. مشکل اعصاب و مشکل تنفسی دارم تامین اجتماعی چقدر به من پرداخت می کند؟ ما شماره مدیر معدن را نداریم که به او بگوییم در چه وضعیتی هستیم. تامین اجتماعی 7 میلیون می دهد، چگونه با 7 میلیون به عنوان سرپرست خانواده هزینه ها را تامین کنم؟ تا الان کسی از معدن نزد ما نیامده است.