افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
0

سرطان معده را با یک آزمایش ساده تشخیص دهید

  • کد خبر : 399164
سرطان معده را با یک آزمایش ساده تشخیص دهید

آفتاب نیوز: در یک کارآزمایی بالینی، 335 بیمار این آزمایش را انجام دادند، این آزمایش می تواند سرطان را از بیماری های خوش خیم با دقت 85 درصد تشخیص دهد. بر خلاف روش های دیگر، این آزمایش غیر تهاجمی است. این مطالعه توسط محققان امپریال کالج لندن انجام شده است. دانشمندان امیدوارند این آزمایش بتواند […]

آفتاب نیوز:

در یک کارآزمایی بالینی، 335 بیمار این آزمایش را انجام دادند، این آزمایش می تواند سرطان را از بیماری های خوش خیم با دقت 85 درصد تشخیص دهد. بر خلاف روش های دیگر، این آزمایش غیر تهاجمی است. این مطالعه توسط محققان امپریال کالج لندن انجام شده است.

دانشمندان امیدوارند این آزمایش بتواند به پزشکان در درمان بیماران کمک کند. آنها معتقدند که در آینده آزمایش های تنفسی مانند آزمایش خون در آزمایشگاه ها انجام خواهد شد.

تست تنفس با بررسی ترکیب شیمیایی هنگام بازدم می تواند سرطان مری و معده را در بیماران تشخیص دهد. خرچنگ بوی مشخصی از ترکیبات آلی فرار (VOCs) دارد. ترکیبات آلی فرار، مواد شیمیایی حاوی کربن هستند که در همه موجودات زنده یافت می شوند و می توانند به پزشکان در تشخیص زودهنگام بیماری ها کمک کنند.

محققان توانستند با استفاده از طیف سنج جرمی، یک ابزار تحلیلی که برای شناسایی مواد شیمیایی موجود در یک نمونه استفاده می شود، مقدار ترکیبات آلی فرار را در نمونه های تنفسی شناسایی و اندازه گیری کنند.

از بین 335 نفری که این آزمایش را انجام دادند، 163 نفر به سرطان مری یا معده و 172 بیمار مبتلا به بیماری های خوش خیم معده بودند.

این تیم در حال انجام تحقیقاتی برای بهبود عملکرد این آزمایش هستند تا پزشکان بتوانند از آن برای تشخیص سایر سرطان ها مانند سرطان پانکراس استفاده کنند.

پروفسور جورج هانا، محقق اصلی این مطالعه از کینگز کالج لندن، گفت: ما توانستیم برای اولین بار آزمایش تنفسی را برای تشخیص سرطان مری و معده در گروه بزرگی از بیماران از مراکز مختلف انجام دهیم. سرطان معده و مری اغلب خیلی دیر تشخیص داده می شود، زمانی که درمان دیگر مفید نیست.

نیاز واقعی به تشخیص زودهنگام سرطان وجود دارد. تشخیص زودهنگام سرطان به بیماران این امکان را می دهد که درمان را سریعتر شروع کنند.

بیش از 15000 مورد جدید سرطان معده و مری در انگلیس گزارش شده است. 15 درصد از مرگ و میرهای ناشی از سرطان در جهان ناشی از سرطان معده و مری است.

هر دو سرطان معمولاً در مراحل پیشرفته تشخیص داده می شوند، در حالی که علائم این بیماری را می توان در مراحل اولیه بیماری نیز تشخیص داد.

پزشکان می توانند سرطان های مری و معده را از طریق آندوسکوپی تشخیص دهند.

البته این روش تهاجمی است و تنها دو درصد از بیمارانی که تحت آندوسکوپی قرار می گیرند به سرطان مری و معده مبتلا می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.