افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
0

بررسی توکن ها، قراردادهای هوشمند و پروژه های مشکوک به کلاهبرداری!

  • کد خبر : 399148
بررسی توکن ها، قراردادهای هوشمند و پروژه های مشکوک به کلاهبرداری!

دنیای ارزهای دیجیتال به سرعت در حال رشد و تغییر است و هر روز شاهد ظهور پروژه ها و توکن های جدیدی هستیم که وعده های وسوسه انگیزی به سرمایه گذاران می دهند. در این بین کلاهبرداری های مربوط به توکن ها و قراردادهای هوشمند نیز در کنار این تغییرات و نوآوری ها در حال […]

دنیای ارزهای دیجیتال به سرعت در حال رشد و تغییر است و هر روز شاهد ظهور پروژه ها و توکن های جدیدی هستیم که وعده های وسوسه انگیزی به سرمایه گذاران می دهند.

در این بین کلاهبرداری های مربوط به توکن ها و قراردادهای هوشمند نیز در کنار این تغییرات و نوآوری ها در حال افزایش است. با وجود جذابیت ها و فرصت های بالقوه، لازم است قبل از هر سرمایه گذاری با دید باز و با دقت عمل کرد تا در دام این کلاهبرداری ها نیفتیم. این مقاله شما را با پروژه هایی آشنا می کند که ریسک تقلب بالایی دارند و به طور مداوم به روز می شوند تا به شما در شناسایی پروژه های مشکوک کمک کنند.

چرا باید قبل از خرید و اعتماد به توکن ها تحقیق کنیم؟

تصور کنید که در یک جنگل تاریک بدون نقشه یا چراغ راه می روید. هر قدم ممکن است منجر به افتادن در تله شود! دنیای توکن ها و قراردادهای هوشمند دقیقاً مشابه است. بدون تحقیق، هر پروژه ای ممکن است شما را به سمت ویرانی مالی سوق دهد. کلاهبرداران به خوبی می دانند که چگونه سرمایه گذاران را با وعده های سود بزرگ و پروژه های پیچیده وسوسه کنند. بنابراین تنها راه جلوگیری از فریب، شناخت پروژه ها و درک عملکرد آنهاست. فقط یک تصمیم اشتباه این می تواند شما را از یک سرمایه گذار موفق به یک قربانی بی پول تبدیل کند.

چگونه می توانیم پروژه های مشکوک کلاهبرداری را بررسی کنیم؟

برای تحقیق در مورد پروژه یا توکن یا قرارداد هوشمندی که دوستان کلاهبردار در پلتفرم های مختلف مانند تلگرام، اینستاگرام و یوتیوب و … معرفی می کنند قبل از هر اقدامی، تیم پشت پروژه بررسی دقیق: سابقه و اعتبار تیم یا فرد را بررسی کنید و ببینید آیا آنها تجربه واقعی در دنیای ارزهای دیجیتال دارند یا خیر. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد سوابق آنها داشته باشید، احساس امنیت بیشتری خواهید کرد.

ویژگی تحلیل و بررسی بازار

به تجربه کاربرانی مثل خودتان توجه کنید، جامعه همیشه پر از نشانه های مهم است. نظرات و تجربیات افراد در انجمن های بزرگ مانند ردیت، تلگرام یا بیت کوین تاک و یا در قسمت نظرات همین پست اسمارتک نیوز، بررسی و آموزش حل تمامی خطاهای صرافی پن کیک می تواند منبعی غنی برای اطلاع رسانی به شما باشد. مشکلات و خطرات احتمالی

اگر با کدنویسی آشنا هستید، خودتان نگاهی به قرارداد هوشمند توکن رها کردن مورد نظر شفافیت و سلامت کدها نشانه اعتماد و وجود ایرادات یا حفره های امنیتی چراغ قرمز بزرگی است. اگر با زبان های برنامه نویسی بلاک چین آشنایی ندارید، اصلا مشکلی وجود ندارد، می توانید به پلتفرم هایی مانند توکن اسنیفر و با ورود به قرارداد هوشمند از وضعیت آن توکن مطلع شوید!

علاوه بر موارد فوق می توانید وایت پیپر پروژه یا دلیل معرفی آن را بیابید. کاغذ سفید مانند نقشه گنج پروژه است. هر پروژه ارز دیجیتال معتبر دارای این سند است و اهداف، فناوری و عملیات پروژه را شرح می دهد. اگر این سند ناقص یا مبهم باشد، زنگ هشدار به صدا در می آید. منابع موثق را بررسی کنیدمانند وب سایت های CoinMarketCap و CoinGecko، راهی برای به دست آوردن اطلاعات قابل اعتماد و به روز در مورد پروژه ها است. همچنین، ابزارهایی مانند Etherscan به شما امکان می دهد قراردادهای هوشمند را با جزئیات بررسی کنید.

با این روش ها می توانید هوشمندانه تر در دنیای پیچیده و جذاب ارزهای دیجیتال قدم بزنید، قربانی کلاهبرداری نشوید و ماجراجویی مالی خود را به تجربه ای امن و موفق تبدیل کنید!

معرفی توکن های مشکوک به کلاهبرداری که برای ما ارسال کردید:

توکن GOOGLECOIN

قرارداد هوشمند: 0xdf4154a683994f94d05bdc9566d7750b5b194906

قرارداد هوشمند یا توکن GoogleCoin (توکن GOOGLECOIN) در شبکه Binance Smart China (BSC)، در حال حاضر برای فروش نیست. این توکن غیرقابل فروش یا غیرقابل فراخوان است و به نظر می رسد هنوز برای پیش فروش تنظیم شده است و در حال حاضر قابل معامله نیست.

کد قرارداد هوشمند در BscScan آپلود نشده است و بنابراین از نظر آسیب پذیری قابل تجزیه و تحلیل نیست، قرارداد دارای عملکردهای قابل تغییر است که مالک (یا سازنده) می تواند در آینده دستکاری کنید (مانند تغییر هزینه ها، ایجاد توکن های جدید یا غیرفعال کردن عملکردهای خاص). مالک/خالق توکن 75 درصد از کل عرضه را در اختیار دارد و با فروش آنها می تواند باعث کاهش شدید قیمت توکن شود; همه دارندگان دیگر کمتر از 5 درصد از عرضه توکن را در اختیار دارند.

نقدینگی کافی معادل 38.75 BNB در PancakeSwap V2 برای این توکن وجود دارد. نقدینگی کمتر از 0.01٪ برای حداقل 15 روز قفل شده است که نشان می دهد خطر بالا کشیدن فرش است

نشانه ORA

قرارداد هوشمند: 0x4BFe82ba5b6658dB880661FEe72C73349a61e7aB

توکن قرارداد هوشمند پروتکل Ora (توکن ORA) در حال حاضر برای فروش در شبکه زنجیره هوشمند بایننس (BSC) موجود است و به عنوان هانی پات شناخته نمی شود، به این معنی که کاربران می توانند آن را بفروشند. اما احتمال عدم فروش آن در آینده وجود دارد. کد قرارداد تایید شده و یک تابع در آن تعریف شده است صاحب قرارداد می تواند کارمزد معامله را تغییر دهد! مالک (یا تیم) همچنان کنترل قرارداد را در اختیار دارد و می تواند تغییراتی مانند تغییر کارمزد، غیرفعال کردن فروش توکن یا حتی ایجاد توکن‌های جدید ایجاد کنید. کیف پول مالک/خالق کمتر از 5 درصد (یعنی 1.89 درصد) از عرضه توکن ها در گردش را در اختیار دارد، و دارندگان دیگر معمولا کمتر از 5 درصد از عرضه توکن های در گردش را در اختیار دارند، که نشان می دهد توکن کمی از کیف پول ها وابسته نیستند. .

نقدینگی توکن ORA در PancakeSwap V2 کافی است:

  • 58.08 بایننس کوین (BNB) در جفت ارز PancakeSwap V2
  • 9.7 دلار تتر (USDT) در جفت ارز PancakeSwap V3

نقدینگی قفل شده یا سوخته آنقدر کم است (فقط 0.01 درصد برای حداقل 15 روز قفل شده) که خطر این که یک سرکش پول باشد (خروج وجه نقد مالک و خروج) پروژه را بالا می برد.

اگر قصد تعامل با این توکن را دارید، بهتر است با احتیاط پیش بروید، به خصوص با توجه به نگرانی در مورد نقدینگی و کنترلی که مالک بر قرارداد دارد. همیشه قبل از ورود به چنین پروژه هایی تحقیقات کافی انجام دهید.

توکن ORAI

قرارداد هوشمند: 0xfb3a3DBD72645D47a7d646528f7b4d2F49BB0304

توکن پروژه با نام Ora AI (نماد ORAI) در زنجیره BSC (بایننس هوشمند چین) وضعیت امنیتی خوبی ندارد. در حال حاضر قابل معامله است و نه هانی پات (یک کلاهبرداری که از فروش توکن جلوگیری می کند) بلکه قرارداد هوشمند توکن است. در BscScan تأیید نشده است و نمی توان قرارداد را برای مشکلات و آسیب پذیری ها بررسی کرد. مالکیت این قرارداد با سازنده یا مالک فعلی آن باقی می ماند و امکان تغییرات در قرارداد (مانند ایجاد هزینه های اضافی یا ایجاد توکن های جدید) وجود دارد. البته این موضوع همیشه علامت منفی تلقی نمی شود اما بهتر است این موضوع را بررسی کنید.

مالک یا تیم توسعه بخش قابل توجهی از توکن ها (حدود 89٪) را در اختیار دارند. این ممکن است روی قیمت و امنیت توکن در آینده تأثیر بگذارد و دارندگان دیگر هر کدام کمتر از 5 درصد از کل عرضه را دارند.

حدود 36.29 واحد BNB در PancakeSwap و 26 واحد در استخرهای نقدینگی موجود است، به این معنی که نقدینگی کافی برای معاملات وجود دارد، اما کمتر از 0.01 درصد نقدینگی قفل شده و تضمین شده است. این به این معنی است که خطر برداشت نقدی (فریبکاری Rug Pull) وجود دارد.

توکن GML

قرارداد هوشمند: 0xbe617e6fc13dcb341ce146567a1e5e1d75ee0f48

توکن گومبیل (نماد GML) در حال حاضر برای فروش در بلاک چین (BSC) بایننس در دسترس است و به عنوان یک کلاهبرداری هانی پات شناخته شده نیست، اما همچنان باید هنگام پیش فروش آن مراقب باشید. کد قرارداد در BscScan آپلود یا تأیید نشده است و نمی توان آن را از نظر آسیب پذیری بررسی کرد. مالکیت قرارداد هنوز منتشر نشده است و احتمال دستکاری مالک در توکن ها و قرارداد هوشمند وجود دارد. کیف پول مالک 79.82 درصد از کل عرضه را در خود جای می دهد که در صورت فروش می تواند تأثیر زیادی بر قیمت توکن داشته باشد و هیچ دارنده دیگری بیش از 5 درصد از عرضه توکن را در اختیار ندارد که معمولاً به معنای تعادل بیشتر است. توزیع توکن ها .

در مورد نقدینگی، 2.37 BNB در حال حاضر در PancakeSwap V2 به عنوان نقدینگی موجود است. حداقل 95 درصد نقدینگی قفل یا سوزانده نشده است، که می تواند به معنای خطر در دسترس بودن برای برداشت سریع سرمایه باشد. (پول راگ)

توکن DBSH

قرارداد هوشمند: 0xa304d2e26e44ebb15b606708bd28ba13ee3d7f40

توکن DBHS در بایننس بلاک چین (BSC) در حال حاضر قابل معامله است و به عنوان یک کلاهبرداری هانی پات شناخته نمی شود، اما همچنان امکان پذیر است. غیر قابل مذاکره در پیش فروش کد قرارداد در BscScan آپلود یا تأیید نشده است و بنابراین نمی توان از نظر آسیب پذیری بررسی کرد. مالکیت همچنان به صاحب قرارداد و می تواند تغییراتی در قرارداد ایجاد کند. کیف پول مالک حدود 80 درصد از عرضه را در اختیار دارد که در صورت فروش این مقدار می تواند روی قیمت توکن تأثیر زیادی بگذارد. بقیه دارندگان هر کدام کمتر از 5 درصد از عرضه را در اختیار دارند که نشان دهنده توزیع توکن متعادل تر است.

نقدینگی کافی وجود دارد و در حال حاضر 33.63 BNB در نقدینگی PancakeSwap v2 وجود دارد، نقدینگی اولیه این پروژه 80 BNB در PancakeSwap v2 بود که این مقدار اولیه نقدینگی است که هنگام راه اندازی توکن به صرافی اضافه شد. . مقدار بسیار کمی از نقدینگی قابل بازیافت است و این می تواند مشکل ساز باشد زیرا توسعه دهنده ممکن است بخش بزرگی از نقدینگی را بگیرد و سرمایه گذاران را متضرر کند. (ریگ پول)

کیف پول سازنده کمتر از 0.01 درصد نقدینگی را در خود جای می دهد، بنابراین دارایی های موجود در کیف پول اصلی سازنده توکن تأثیر کمی بر نقدینگی کلی دارد و احتمال برداشت بیش از حد نقدینگی توسط سازنده کم است.

توکن ASTP

قرارداد هوشمند: 0x7d8082bce67b9d177a129cd6783217e7e28e044d

توکن پروژه ASTRIA (با نماد ASTP) در زنجیره هوشمند بایننس (BSC)، به نظر برای فروش در دسترس است. البته در زمان پیش فروش قابل فروش نیست. کد قرارداد هوشمند در BscScan بارگیری و تأیید نشده استبنابراین نمی توان آن را از نظر آسیب پذیری تجزیه و تحلیل کرد. قرارداد متعلق به مالک است و مالکیت منتقل نمی شود، به این معنی که ایجاد کننده یا مالک فعلی امکان پذیر است. می تواند رفتار قرارداد را تغییر دهد (مانند غیرفعال کردن فروش، تغییر کارمزدها یا ایجاد توکن‌های جدید).

کیف پول مالک/خالق حدود 99.98 درصد از عرضه در گردش را در اختیار دارد که در صورت فروش می تواند تأثیر زیادی بر قیمت توکن داشته باشد. سایر دارندگان کمتر از 5 درصد از عرضه در گردش را در اختیار دارند. نقدینگی فعلی در Dex مناسب است (403.09 BNB در PancakeSwap v2) و نقدینگی اولیه 50 BNB در PancakeSwap v2 است. البته نقدینگی کافی برای مدت مورد نیاز قفل نمی شود که ممکن است به مالک اجازه دهد مقدار قابل توجهی پول نقد برداشت کند (کشش بالقوه فرش یا خروج ناگهانی سرمایه).

توکن NIL

قرارداد هوشمند: 0x9e93dfcf97c27d57200952f8aaa90f7eed3d5476

توکن پروژه نیلیون (نماد NIL) در پلتفرم BSC (بایننس هوشمند چین) در حال حاضر در دوره پیش فروش قرار دارد. امکان فروش وجود ندارد. کد قرارداد در BscScan آپلود/تأیید نشدبنابراین نمی توان آن را از نظر آسیب پذیری بررسی کرد. مالکیت قرارداد با مالک یا سازنده قرارداد باقی می ماند و لغو نشده که امکان تغییراتی در رفتار قرارداد مانند توقف فروش، تغییر کارمزدها یا ضرب توکن‌های جدید را فراهم می‌کند. کیف پول مالک/خالق حدود 68.12 درصد از کل عرضه توکن را در اختیار دارد این مبلغ بالا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت توکن در صورت فروش داشته باشد. سایر دارندگان نیز کمتر از 5 درصد از عرضه در گردش را در اختیار دارند.

مقدار فعلی نقدینگی 65.61 BNB در PancakeSwap است که نقدینگی کافی برای معاملات را فراهم می کند. 15 BNB نیز برای نقدینگی اولیه در PancakeSwap قفل شده است. با این حال، نقدینگی کافی برای جلوگیری از پول های پارچه ای وجود ندارد (یعنی زمانی که توسعه دهندگان به طور ناگهانی تمام نقدینگی را برداشت می کنند) و نقدینگی قفل نمی شود.

این لیست با توجه به قراردادهای هوشمند مشکوک و توکن هایی که برای ما ارسال می کنید به مرور زمان به روز می شود.

خلاصه

ورود به دنیای ارزهای دیجیتال مانند قدم گذاشتن در یک ماجراجویی جدید و هیجان انگیز است، اما این ماجراجویی با خطراتی نیز همراه است. کلاهبرداری ها هوشمندتر می شوند و بدون تحقیق می توانند به کابوس پرهزینه ای برای هر سرمایه گذاری تبدیل شوند. با تحقیق در مورد تیم پروژه، مطالعه دقیق وایت پیپر، بررسی نظرات و تجربیات جامعه و قراردادهای هوشمند و استفاده از منابع موثق می توانید مسیر امن تری را در پیش بگیرید. در این راه هوشمندانه عمل کردن یعنی زره ​​پوشیدن در برابر تله های پنهان و وعده های دروغین! بنابراین، قبل از زدن دکمه خرید، کمی وقت بگذارید و کمی تحقیق کنید. به یاد داشته باشید، در دنیای ارزهای دیجیتال، اطلاعات قدرتمندترین سلاح شماست!

در مورد پروژه هایی که در پلتفرم های مختلف تبلیغ می شوند و به آنها مشکوک هستید برای ما بنویسید!

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-16 22:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.