افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
1

افزایش تولید بنزین در دستور کار است

  • کد خبر : 399112
افزایش تولید بنزین در دستور کار است

به گزارش بازار، محمدصادق عظیمی فر امروز در نشست مدیران مناطق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی که با موضوع «تامین سوخت زمستانه» برگزار شد، اظهار داشت: در هفت ماهه امسال نسبت به در مدت مشابه سال گذشته حجم سوخت مایع تحویلی به نیروگاه ها 38 درصد افزایش داشته است. همچنین در این مدت مصرف […]

به گزارش بازار، محمدصادق عظیمی فر امروز در نشست مدیران مناطق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی که با موضوع «تامین سوخت زمستانه» برگزار شد، اظهار داشت: در هفت ماهه امسال نسبت به در مدت مشابه سال گذشته حجم سوخت مایع تحویلی به نیروگاه ها 38 درصد افزایش داشته است. همچنین در این مدت مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه در سال 1402 7 درصد (1.6 میلیارد لیتر) افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در زمستان امسال در صدد توزیع سوخت پایدار در نیروگاه های کشور هستیم، یادآور شد: برای اینکه بتوانیم سوخت مایع را به صورت پایدار در فصل سرد سال تامین کنیم باید برنامه ریزی خوبی در حوزه تولید و همچنین افزایش داشته باشیم. به لطف تغذیه پالایشگاه ها و رفع موانع و اقدامات عملیاتی، در مهرماه سال جاری توانستیم تولید کوره های بنزین، گازوئیل و نفت را افزایش دهیم.

مدیرکل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به بهره برداری قریب الوقوع خط لوله دوم بندرعباس – رفسنجان گفت: ظرفیت انتقال فرآورده های نفتی از کمربند جنوبی به مناطق مرکزی و شمالی کشور با افزایش می یابد. استفاده از این خط لوله

عظیمی فر با تاکید بر اینکه عرضه سوخت مایع به نیروگاه ها نسبت به سال گذشته باید افزایش یابد، ادامه داد: در فصل سرما امسال با استفاده از خطوط جدید برای انتقال فرآورده های نفتی به نیروگاه ها، ناوگان تانکر و کامیون ریلی. و همچنین حجم تحویل سوخت مایع به نیروگاه ها نسبت به سال گذشته افزایش می یابد تا وقفه ای در تامین سوخت کشور ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه تأخیر در اتخاذ تصمیمات به موقع یکی از دلایل مهم عدم تعادل انرژی در کشور است، تصریح کرد: باید در نهادهای مختلف درک مشترک و صحیحی نسبت به موضوع عدم تعادل انرژی و شناخت عوامل مهم در انرژی وجود داشته باشد. وقوع این موضوع عدم تعادل است و همه گروه ها باید نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کنند.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه تکلیف قانون برنامه هفتم توسعه افزایش تولید بنزین به 129 میلیون لیتر در روز است که یکی از اهداف مهم شرکت ملی پالایش و پخش است، گفت: اولویت بندی و استفاده حداکثری با استفاده از منابع موجود می‌توان به افزایش تولید دست یافت، بنابراین تمرکز بر تولید با کیفیت با استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های موجود و تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار که پیشرفت بیشتری دارند در دستور کار شرکت ملی پالایش و پالایش قرار گرفته است. پخش فرآورده های نفتی.

عظیمی فر افزایش تولید را مستلزم افزایش بهره وری در پالایشگاه ها و تمرکز بر برنامه های مثمر ثمر با پیشرفت بالا عنوان کرد و افزود: تنوع بخشی به سبد سوخت یکی از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد. در سال های اخیر مصرف CNG از 24 میلیون مترمکعب در روز به 19 میلیون متر مکعب در روز رسیده و از ظرفیت CNG غافل شده ایم.

وی با بیان اینکه حفظ و توسعه زیرساخت های انتقال و ذخیره انرژی باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: با زیرساخت های فعلی امکان انتقال پایدار این میزان فرآورده های نفتی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش مشتقات نفتی با بیان اینکه بیش از 50 درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است، تاکید کرد: این ناوگان فرسوده سه برابر میانگین استاندارد جهانی سوخت مصرف می کنند و ناوگان جدید گاهی اوقات. استانداردهای جهانی کافی و مطلوب ندارند، سوخت زیادی مصرف می کنند، زیرساخت های ناوگان حمل و نقل عمومی چندان توسعه نیافته و مردم به ناچار از خودروهای شخصی استفاده می کنند.

عظیمی فر با بیان اینکه با پرهیز از قاچاق فرآورده های نفتی و سوخت می توان میزان زیادی از مصرف را کاهش داد، یادآور شد: با اقداماتی مانند راه اندازی طرح سوخت رسانی، طرح سپهتن و سیپاد شاهد کاهش چشمگیر هستیم. در عرضه خارج از شبکه تامین سوخت

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.