افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

ساترا توافق قابل قبولی داشته است.

  • کد خبر : 399099
ساترا توافق قابل قبولی داشته است.

به گزارش رکنا، علی خضریان، نماینده مردم تهران و نایب رئیس فراکسیون مقاومت اسلامی شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه دائمی این نهاد در ساترا در این باره گفت: بحث تنظیم و نظارت بر مقررات فعالیت رسانه های فراگیر و رسانه های تولید کننده محتوا در فضای مجازی و سرنوشت فرهنگی و تربیت اجتماعی کشور […]

به گزارش رکنا، علی خضریان، نماینده مردم تهران و نایب رئیس فراکسیون مقاومت اسلامی شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه دائمی این نهاد در ساترا در این باره گفت: بحث تنظیم و نظارت بر مقررات فعالیت رسانه های فراگیر و رسانه های تولید کننده محتوا در فضای مجازی و سرنوشت فرهنگی و تربیت اجتماعی کشور نقش آفرینی می کند، این یک سوال عقلانی و یکی از اتفاقات ضروری جامعه ما است.

وی ادامه داد: زحمات دوستان در بخش های مختلف نظارتی اعم از حقوقی، پژوهشی، محتوایی، آموزشی و اجتماعی سازمان تنظیم مقررات جهانی رسانه های صوتی و تصویری قابل قدردانی است اما از موضوع اصلی ساترا و همه فضای مجازی که هستند. هیچ قانون به روزی در زمینه تولید، نظارت یا حمایت از حقوق مصرف کننده وجود ندارد، ضروری است که بخش حقوقی ساترا بتواند در مجلس با کمیسیون فرهنگی و کمیسیون قضایی (در زمینه محاسبات) ارتباط نزدیک داشته باشد. ). جنایات)؛ زیرا یکی از راه های حمایت از تولیدکنندگان پاک، جلوگیری از تولید محتوای بدون مجوز در اینترنت و بسترهای تولید محتوا است.

خضریان خاطرنشان کرد: این موارد نیازمند ارتباط معاونت حقوقی و مجلس سترا با یکدیگر است و می توانیم برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم تا قانون هم از تولیدکننده و هم از مصرف کننده حمایت کند. همچنین، نهاد نظارتی ساترا در صورت لزوم می تواند این کار را انجام دهد. تخلفی را در سیستم مشاهده می کند. آن را از طریق قضایی و با قوانین صحیح پیگیری کنید. علاوه بر اینکه می تواند ابزار تشویقی ساترا را در قوانین افزایش دهد. این مورد نیز باید به این موضوع فکر کرد که چگونه ساترا فقط یک ابزار منفی نیست و در حوزه مثبت نیز این مقررات وجود دارد، مثلاً اگر بستر تولید محتوا خوب باشد، ساترا چگونه می تواند به آن کمک کند؟

نایب رئیس فراکسیون مقاومت اسلامی شورای اسلامی در خصوص برگزاری دیدار با سران سترا در حوزه مقاومت اسلامی توضیح داد: نگرانی سترا از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه مسلمانان باید در کنار شهرک سربلند باشند. لبنان و حزب الله قابل ستایش است. و متشکرم.

وی افزود: سترا از گروه هایی که در عرصه مقاومت فعالیت می کنند دعوت کرده، از قبل بستری را آماده کرده و کارهای قابل انجام را حول محورهای مورد نظر آزمایش کرده است. در این جلسه و طی نظرسنجی حدود 15 مورد قابل انجام انتخاب شد. برداشت من از این دیدار این بود که ساترا مستقیماً درگیر مسئله فلسطین نیست، اما او این مسئولیت را احساس کرد و وارد میدان شد و 50 کاری را که می تواند انجام دهد، فهرست کرد. این کار قابل تحسین است و البته لازم است که بقیه دستگاه ها که بازتر هستند مثال بزنند و روی این موضوع کار کنند.

خزریان ادامه داد: گاهی ممکن است مسئولان به طور مستقیم یا غیرمستقیم وارد بحث مقاومت شوند. پس از بیانات مقام معظم رهبری، متأسفانه این اقدام در اکثر نهادها به صورت خودجوش صورت نگرفت و مقرر شد تا در کمیته حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین مشارکت داده شود تا دولت و دستگاه های اجرایی مختلف کشور نیز وارد عمل شوند. و در مجلس و قوه مجریه نیز این اتفاق افتاد، اما خوشبختانه خود ساترا پیشقدم شده است و به طور کلی اصل عمل سترا در این زمینه قابل تقدیر است.

نایب رئیس فراکسیون مقاومت اسلامی شورای اسلامی با اشاره به نوع آیین نامه ساترا گفت: با وجود خلأهای قانونی و قانونی موجود، سترا توانست مقررات کافی داشته باشد و نمره قبولی کسب کند و حتی باید گفت. که به جای تکالیف آنها وارد میدان شده است. گاهی می‌توان اصطلاح مقررات را در کشور ما فیلتر کرد، اما ساترا ثابت کرده است که این تصور اشتباه است و با حمایت از پلتفرم و تولیدکننده، مجمع «رستا» را ایجاد کرده و از مهارت‌های مشاوره‌ای آنها بهره می‌برد. این موارد نشان می دهد که امکان تغییر این موضوع وجود داشته است.

وی با تاکید گفت: تغییر فرهنگ اجتماعی در خصوص مقررات یکی از مواردی است که صدا و سیما هر دو انجام می دهند ساترا شما باید آن را وارد کنید؛ در واقع، نقش و کار ساترا باید شناخته شود تا از طریق روش هایی مانند پخش تریلرها و تبلیغات در پلتفرم ها، بستری پاک برای خانواده ها فراهم کند. مردم ما نمی‌دانند ساترا در پشت صحنه چه تلاشی کرده است تا بسترهایی داشته باشیم که در موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، سریال‌سازی و حتی پژوهشی و آموزشی محتوا تولید می‌کنند. بنابراین باید برای تغییر فرهنگ اجتماعی به سمت ساترا اطلاعاتی داده شود.

خزریان در ادامه خاطرنشان کرد: مجرمان گاهی یک قدم از ما جلوتر هستند زیرا وقتی می خواهند کاری برای جامعه انجام دهند به عنوان محدودیت به سترا اشاره می کنند و این محدودیت کلمه ما را چند قدم به عقب می برد تا اینکه بخواهید به مردم بگویید. من فکر می کنم جدا از این محدودیت، این کارها در ساترا انجام شده است. در نتیجه، اطلاع رسانی به افکار عمومی می تواند پشتوانه اجتماعی بزرگی برای ساترا باشد. بنابراین باید برای تغییر فرهنگ اجتماعی به سمت ساترا اطلاعاتی داده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.