افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
1

تحریم های جدید غرب مردم ایران را محروم می کند امکان تبادل پیام بین ایران و آمریکا وجود دارد

  • کد خبر : 399090
تحریم های جدید غرب مردم ایران را محروم می کند امکان تبادل پیام بین ایران و آمریکا وجود دارد

به گزارش بازار، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه که امروز (چهارشنبه) در امان پایتخت اردن هفتمین مقصد سفر خود به منطقه به سر می برد، رایزنی های انجام شده با مقامات اردن را تشریح کرد. وزیر امور خارجه هدف از این سفر را ادامه رایزنی های منطقه ای که از حدود دو هفته پیش […]

به گزارش بازار، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه که امروز (چهارشنبه) در امان پایتخت اردن هفتمین مقصد سفر خود به منطقه به سر می برد، رایزنی های انجام شده با مقامات اردن را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه هدف از این سفر را ادامه رایزنی های منطقه ای که از حدود دو هفته پیش آغاز شده است عنوان کرد و گفت: در ادامه این سفر برای تکمیل رایزنی ها و رایزنی ها به مصر و سپس ترکیه می روم. .

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه مشخص است منطقه در شرایط حساسی قرار دارد، خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه نگرانی مشترکی دارند که اوضاع از کنترل خارج می شود و این به دلیل حملات و حملات است. جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه. هر روز شاهد جنایت جنگی جدیدی از سوی این رژیم هستیم.

عراقچی ادامه داد: این نگرانی مشترک وجود دارد که این وضعیت باید کنترل شود و این حملات متوقف شود. این امر مستلزم عزم منطقه ای و جهانی است. خوشبختانه اجماع بسیار نزدیکی بین ما و مقامات اردن وجود داشت و من گفتگوهای مفصلی با همتای خود داشتم و ملاقات بسیار خوبی با پادشاه اردن ملک عبدالله داشتم و رایزنی های موثری در مورد مسائل منطقه ای انجام شد و همه باید برای توقف جنایات تلاش مشترک انجام دهند و ما باید حملات این رژیم را در لبنان انجام دهیم و از پناهندگان این کشور که وضعیت انسانی وحشتناکی دارند مراقبت کنیم.

وزیر امور خارجه افزود: علاوه بر این، این فرصت را داشتیم تا در مورد روابط دوجانبه ایران و اردن گفتگوهای خوبی داشته باشیم. در اینجا نیز اراده مشترکی برای پیشبرد روابط وجود دارد و منافع دو کشور ایجاب می کند که گفت و گوهای سیاسی بیشتری بین خود داشته باشیم و قرار شد سازوکاری برای این گفت وگوها اندیشیده شود تا ارتباط مستمری بین وجود داشته باشد. دو کشور انشاالله در همه سطوح پیشرفت کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ارزیابی این سفر گفت: در مجموع فکر می کنم سفر بسیار خوبی بود و زمینه ساز رایزنی های بیشتر در آینده و همکاری های بیشتر دو کشور بود.

این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین درباره برقراری آتش بس در لبنان و اینکه در این باره صحبت شده است، اظهار داشت: اکنون این موضوع به یک مطالبه بین المللی و یک مطالبه جدی منطقه ای تبدیل شده است که حملات لبنان متوقف شود و آتش بس به گونه ای باشد که وضعیت وخیم این کشور به وجود آید. می توان به پناهندگان رسیدگی کرد.

وی با بیان اینکه امروز حدود یک و نیم میلیون نفر در لبنان آواره شده اند و رژیم صهیونیستی راه های مواصلاتی را بمباران کرده است تا کمک های بشردوستانه و امداد رسانی نشود، اظهار داشت: این جنایت جنگی است. همه کشورهای منطقه و فراتر از آن موافق هستند که این حملات باید متوقف شود.

عراقچی گفت: مایه تاسف است که ما و کشورهای منطقه در تلاش برای کنترل و کاهش تنش در منطقه و پیشگیری از جنایات هستیم. کشورهای اروپایی و غربی با اعمال تحریم های جدید تنش را افزایش می دهند.

وی گفت: آنها بهتر از هرکسی می دانند که تحریم ها هیچ گاه راه حل نبوده و نتوانسته مشکلی را در روابط ایران و غرب حل کند، اما همیشه مشکلات را تشدید کرده اند. آنها همیشه ناکارآمدی تحریم های شدید را می دیدند و برای مدیریت تنش مجبور به مذاکره می شدند.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: اکنون به جای تلاش برای کاهش تنش، تحریم های بیشتری را علیه ایران اعمال می کنند. مایه تاسف است. قطعا این یک اقدام خصمانه از سوی ما تلقی می شود و کمکی به حل وضعیت موجود نخواهد کرد.

عراقچی گفت: تحریم های اخیر آمریکا و اروپا علیه ایران، مردم عادی را که مسافر هواپیما هستند و به سفر می روند، هدف قرار داده و محروم می کند. این موضوع چه تاثیری بر کاهش تنش در منطقه می تواند داشته باشد؟ واقعا جای سوال و تاسف دارد.

این دیپلمات ارشد ایرانی در خصوص مبادلات ایران و آمریکا با بیان اینکه کانال های تبادل پیام با آمریکایی ها همیشه وجود داشته و دارد، گفت: سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا) در تهران است. و در صورت لزوم، آنها می توانند پیام های ما را ارسال کنند. معاوضه و به هر حال راه های دیگری وجود دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر مواضع بسیار روشنی داریم و به صراحت بیان کرده ایم و فکر نمی کنم در مورد سیاست های ما سوء تفاهمی وجود داشته باشد که باید با پیام خود شفاف سازی کنیم. عموماً هنگام تبادل پیام سعی می کنیم سوء تفاهم ها را روشن کنیم و مواضع را روشن کنیم و از خطاهایی که ممکن است ناشی از سوء تفاهم باشد جلوگیری کنیم. این کانال همیشه باز بوده و البته الان هم موضع ما مشخص است و در صورت نیاز از آن استفاده خواهیم کرد.

عراقچی خاطرنشان کرد: روندی بین ما و آمریکایی ها وجود داشت که به «روند مسقط» مربوط به مذاکرات هسته ای بود. این روند اکنون متوقف شده است و طبیعی است: در حال حاضر جایی و زمینه ای برای چنین گفتگوهایی وجود ندارد.

وی در عین حال افزود: روند تبادل پیام و انتقال نظرات به طرق مختلف همچنان وجود دارد و در صورت نیاز از آن استفاده خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.