افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
1

نقش کلیدی بانک کشاورزی در تضمین امنیت غذایی کشور

  • کد خبر : 399078
نقش کلیدی بانک کشاورزی در تضمین امنیت غذایی کشور

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، متقی نیا گفت: بانک کشاورزی بیش از 90 سال سابقه حمایت از امنیت غذایی کشور را از طریق تامین مالی برای توسعه کشاورزی پایدار و تامین غذای کافی و سالم برای همه دارد. تلاش مردم و پایداری سفره دهقانان، تصریح کرد: سازمان های مرتبط با […]

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، متقی نیا گفت: بانک کشاورزی بیش از 90 سال سابقه حمایت از امنیت غذایی کشور را از طریق تامین مالی برای توسعه کشاورزی پایدار و تامین غذای کافی و سالم برای همه دارد. تلاش مردم و پایداری سفره دهقانان، تصریح کرد: سازمان های مرتبط با امنیت غذایی از جمله سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، برنامه جهانی غذا (WFP) و صندوق بین المللی توسعه کشاورزی IFAD)، از روز جهانی غذا به عنوان فرصتی برای افزایش آگاهی جهانی در مورد مقوله تغذیه سالم، برای حمایت از کشاورزی پایدار و رسیدگی به موانع و مشکلات در راه دستیابی به امنیت غذایی و بانکو آگریکولا به عنوان یک موسسه تخصصی که تعداد زیادی دارد، استفاده کنید. تجارب موفق در قالب پروژه های بین المللی و ملی در زمینه فقرزدایی و تحکیم زیرساخت های امنیت غذایی کشور، گرامیداشت این روز را تاکیدی بر ارزش تلاش های انجام شده در این راه می داند.

وی افزود: اجرای موفقیت آمیز طرح بین المللی تامین مالی خرد با رویکرد بانکی مرتبط با حمایت و همکاری صندوق توسعه کشاورزی سازمان ملل متحد (IFAD) و توانمندسازی زنان و جوانان روستایی در 2000 روستا، موفقیت در طرح روستایی است. توانمندسازی زنان در راستای راه اندازی مرکز تعالی آپراکا و… و پرداخت میلیاردها ریال تسهیلات برای تامین مالی هزاران طرح و برنامه داخلی در راستای رونق تولید محصولات کشاورزی و صنایع وابسته و حمایت از امنیت غذایی کشور از جمله اقدامات بانک کشاورزی در زمینه رعایت دستورالعمل های سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) بوده است.

متقی نیا خاطرنشان کرد: «حق غذا برای زندگی بهتر و آینده روشن تر» شعار روز جهانی غذا در سال 2024 است. این بدان معناست که تامین غذای کافی و سالم برای همه مردم جهان یک مسئولیت مشترک است و بانک کشاورزی با توجه به ماهیت ذاتی خود خوشبختانه در این راستا گام بردارد.

مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: تاثیر امنیت غذایی بر ثبات اجتماعی و سیاسی کشورها را نمی توان انکار کرد. همچنین دسترسی به غذای سالم و کافی عامل اصلی تداوم و بقای جوامع بشری است و ارضای این نیاز اساسی انسان در سلسله مراتب نیازهای اساسی انسان، شرایط جسمی و روانی را برای مقابله با رشد و شکوفایی شخصیت فراهم می کند. استعدادها و در نتیجه رشد جوامع و پیشرفت کشورها.

وی تصریح کرد: تغییر اقلیم، کاهش منابع آبی، افزایش تقاضا برای غذا و نابرابری در دسترسی به غذا از مهم ترین چالش های پیش روی جهان است و برنامه ریزی برای حل این مشکلات با توسعه کشاورزی پایدار و تلاش دانش بنیان است. کاهش ضایعات غذایی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، استفاده از فناوری های نوین و دانش نخبگان برای تسریع و تسهیل در تولید محصولات غذایی و البته توجه به محیط زیست و حفظ و حراست از منابع طبیعی، راهکارهایی هستند که مورد توجه سازمان های ذیربط از جمله بانک کشاورزی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.