افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
0

مخالفت کمیسیون عمران مجلس با ادغام برخی معاونان وزارت امنیت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 398990

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا رضایی کوچیرئیس کمیسیون ساخت و ساز شورای اسلامی در نامه ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، مخالفت کمیسیون متبوع خود را با ادغام وزارت صنایع حمل و نقل اعلام کرد. سکوت وی در معاونت صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات آن وزارتخانه از وزیر مربوطه خواست تا گزارشی از اهداف […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا رضایی کوچیرئیس کمیسیون ساخت و ساز شورای اسلامی در نامه ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، مخالفت کمیسیون متبوع خود را با ادغام وزارت صنایع حمل و نقل اعلام کرد. سکوت وی در معاونت صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات آن وزارتخانه از وزیر مربوطه خواست تا گزارشی از اهداف کمی و برنامه‌های عملیاتی زمان‌بندی‌شده در حوزه صنایع حمل‌ونقل را فوری به کمیسیون عمران ارائه کند.

متن نامه به شرح زیر است؛

جناب آقای مهندس اتابک

وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت

سلام علیکم

راستش را بخواهید، از آنجایی که شما به حمل و نقل به عنوان یکی از مهمترین موارد اشاره کردید نیروی محرکه اقتصاد به طور مستقیم نشان دهنده حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) و از طریق ایجاد بسترهای لجستیکی لازم است. بخش ها زنجیره ارزش بین بین المللی نقش راهبردی در روابط اقتصادی و تجارت خارجی دارد، به طوری که دیگران بخش ها تولید، صنعت، کشاورزی، خدمات و غیره بدون حمل و نقل مقرون به صرفه رقابت پذیری خود را از دست می دهند. همچنین حل بخش بزرگی از مشکلات ترافیکی که عامل اتلاف وقت شهروندان و نارضایتی عمومی، استهلاک زیرساخت ها، هدر رفت منابع سوخت و مشکلات زیست محیطی است، در گرو توسعه صنایع حمل و نقل است. .

با شرح قبلی، نقش اساسی صنایع حمل و نقل در توسعه کشور باعث شد تا معاونت صنایع حمل و نقل در وزارت صنعت معدن و تجارت ایجاد شود تا بر حل مشکلات این بخش تمرکز بیشتری داشته باشد. بر اساس اطلاعات دریافتی، معاونت صنایع در نظر دارد تا ماشین آلات و تجهیزاتی را یکپارچه کند که به گفته کمیسیون عمران به عنوان رکن تخصصی شورای اسلامی در حوزه حمل و نقل، اثرات نامطلوبی بر آن ها دارد. شاخص ها بنابراین حمل و نقل به ویژه زیرساخت ها و ناوگان با فوریت سفارش ضروری است. بگو علاوه بر حفظ و تقویت زیرمجموعه صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارشی از اهداف کمی و برنامه های عملیاتی زمان بندی شده ارائه می شود. و آن وزارتخانه در حوزه صنایع حمل و نقل باید به کمیسیون عمران معرفی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398990

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.